به دنبال انتشار برخی اخبار درباره عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، سرپرست وزارت علوم وجود صورت جلسه ای در این خصوص را تکذیب کرد.
کد خبر: ۵۹۵۴۳۸
توفیقی:صورتجلسه درباره عزل فرهاد دانشجو وجود خارجی ندارد

پس از انتشار برخی اخبار در خصوص تنظیم صورت جلسه ای برای عزل رئیس دانشگاه آزاد توسط بعضی از اعضای هیأت امنا، اعلام شد که جعفر توفیقی - سرپرست وزارت علوم هم این صورتجلسه را امضا کرده است.

وی در گفتگو با مهر، ضمن تکذیب این خبر و صورتجلسه گفت: چنین صورتجلسه ای اصلاً وجود خارجی ندارد و من چنین صورتجلسه ای نه دیده‌ام و نه امضا کرده‌ام.

سرپرست وزارت علوم گفت: هر گونه بررسی در خصوص تغییر رئیس دانشگاه آزاد منوط به برگزاری جلسه هیأت امنا است.

همچنین حمید میرزاده - عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد نیز اعلام کرد که چنین صورتجلسه ای از سوی هیأت امنا ارسال نشده است.

برخی از مسئولان دانشگاه آزاد طی اظهار نظری که شب گذشته داشته‌اند اعلام کردند که تغییر رئیس این دانشگاه تابع ضوابطی است.

بر این اساس، یادآور می شود طبق اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده است، هیأت امنا می تواند رئیس دانشگاه را عزل کند.

در تبصره 2 ماده 10 اساسنامه دانشگاه آزاد به این موضوع اشاره شده است.

" ماده10ـ اعضاء هیأت امناء عبارتند از: 1ـ پنج نفر از اعضاء هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی. 2ـ چهار نفر از اعضای هیأت مؤسس که حتماً یک نفر از آنها روحانی باشد. 3ـ وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا نمایندگان آنها. 4ـ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی. 5 ـ رئیس دانشگاه (دبیر هیأت امناء). تبصره1ـ مدت عضویت هیأت امناء چهار سال بوده و در اولین جلسه از بین اعضاء یک نفر به ریاست هیأت انتخاب می‌شود. تبصره2ـ در صورت استعفاء هر یک از اعضاء هیأت امناء یا فوت یا برکناری یا ناتوانی و یا هر علت دیگر، جایگزین او طبق مقررات این اساسنامه و برای باقیمانده مدت دوره انتخاب خواهد شد."

ماده12ـ وظایف و اختیارات هیئت امناء : الف) تصویب سازمان و تشکیلات دانشگاه و آئین‌نامه‌های مالی و اداری که از طرف رئیس دانشگاه پیشنهاد می‌شود. ب) تصویب بودجه دانشگاه و پیشنهاد طرحهای توسعه آن به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. ج) تعیین خزانه‌دار دانشگاه و همچنین تعیین اشخاصی که حق گشایش حسابهای بانکی به نام دانشگاه و حق برداشت از حساب‌های آن را دارند و تعیین حسابرس برای دانشگاه.

د) تأیید و تصویب حساب‌ها و ترازنامه سالانه دانشگاه با توجه به گزارش حسابرسی و سپس تقدیم گزارش به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. هـ) پیشنهاد رئیس دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و صدور حکم توسط رئیس هیئت امناء پس از تصویب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی. تبصره ـ هیئت امناء پس از رسمیت یافتن طبق این اساسنامه، ظرف مدت یک ماه فرد پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌نماید. و) عزل رئیس دانشگاه.

به گزارش مهر، در حالی این اخبار منتشر شد که حجت الاسلام سید حسن خمینی - عضو هیأت امنا در آخرین همایش روسای واحدهای دانشگاه آزاد، تاکید کرد که فضای حاکم بر هیأت امنای این دانشگاه، فضایی پر از همدلی و صمیمیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها