تعلیق دسترسی واشنگتن به سوئیفت شهروندان قاره سبز

اروپا، آمریکا را «هَنگ» کرد

آژانس امنیت ملی آمریکا در مجموعه فعالیت های جاسوسی خود از کشورهای مختلف، وزارت خارجه فرانسه و گفتگوهای انجام شده میان دیپلمات های این کشور اروپایی را نیز زیر نظر دارد.
کد خبر: ۵۹۳۳۵۹
جاسوسی آمریکا از وزارت خارجه فرانسه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس سندی متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا، این نهاد جاسوسی در سال 2010 میلادی از طریق وی پی ان (شبکه های خصوصی مجازی) رایانه های داخلی وزارت خارجه فرانسه و دیپلمات های این کشور را رصد می کرده است.

 بر اساس یک سند داخلی، آژانس امنیت ملی آمریکا به طور هدفمند وزارت امور خارجه فرانسه را هدف عملیات جاسوسی خود قرار داده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در الجزیره، وزارت خارجه فرانسه از طریق یک کانال اینترنتی شبکه خصوصی مجازی (VPN) رایانه های سفارتخانه ها و کنسولگری ها را به مرکز خود در پاریس وصل کرده بود. بدین وسیله کامپیوترها از طریق یک کانال با یکدیگر در ارتباط بوده اند غافل از اینکه این شبکه مجازی از سوی آمریکا رصد می شود.

در یک سند آژانس امنیت ملی که طبقه‌ بندی «خیلی سری» داشته، این عملیات بسیار موفقیت آمیز توصیف شده و در آنجا از "دسترسی های حساس" به کانال های تماس های اینترنتی سخن گفته می شود.

از جمله آدرس های اینترنتی که آژانس امنیت ملی در یک فهرست به آن اشاره کرده است، آدرس "diplimatie.gouv.fr" به چشم می‌خورد که توسط سرور وزارت خارجه در پاریس هدایت  می شود.

آژانس امنیت ملی آمریکا در فهرست سپتامبر ۲۰۱۰ خود، نمایندگی های فرانسه در واشنگتن و سازمان ملل متحد را جزو اهداف جاسوسی ذکر می‌کند. از این رو متخصصان آژانس در هر دو نمایندگی دیپلماتیک، دستگاه شنود وصل می کنند و در نمایندگی نیویورک تصاویر مانیتور کامپیوترها را جمع آوری می‌کنند. مسئولان آژانس امنیت ملی به این دو هدف جاسوسی خود نام "بلاک فوت" (نیویورک) و "واباش" (واشنگتن) را داده بودند.

اطلاعات مورد علاقه‌ آژانس امنیت ملی، در مرحله اول سیاست خارجی فرانسه، و سپس اطلاعاتی درباره‌ صنایع تسلیحاتی فرانسه و میزان ثبات اقتصادی این کشور بوده است.

این خبر در حال منتشر می شود که طی روزهای گذشته نیز اعلام شده بود آژانس امنیت ملی آمریکا در نظر دارد تا پایان سال 2013 میلادی به 85 هزار دستگاه رایانه در سراسر جهان نفوذ کند.

پیشتر نیز گزارش هایی درباره جاسوسی آمریکا از مقر اتحادیه اروپا در واشنگتن و نیویورک و همچنین جاسوسی کاخ سفید از سفارت خانه های مختلف در واشنگتن منتشر شده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها