رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

عملکرد دولت قبل تنبیهی برای ماست

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه در دوازدهمین سالگرد وفات آیت الله صالحی مازندرانی در مسجد جامع «شیرگاه» ضمن بیان اینکه دولت باید وعده هایی که داده عمل کرده و مردم نیز باید وعده ها را مطالبه کنند، تاکید کرد: عملکرد دولت قبلی تنبیهی برای ماست.
کد خبر: ۵۹۳۲۵۸
عملکرد دولت قبل تنبیهی برای ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات 24 خرداد، گفت: مردم در روز انتخابات ترجیح دادند که به یک روحانی رأی دهند و این نشانه آن است که مردم دلشان با روحانیت است و حکومت اسلامی ایران با جنگ ها و مشکلات آن زمان و در حال حاضر با مشکلات اقتصادی و تحریمها بسر می برند و مردم متوجه شدند روحانیت در این مسائل دخیل نیستند.

وی مشکلات کنونی کشور را خیلی مهم برشمرد و افزود: تحریم هستیم و از منابع و صنایع نمی‌توانیم استفاده کنیم و به دلیل عدم پرداخت پول، نفت را نمی توانیم بفروشیم و اگر بفروشیم در قبال آن باید کالایی با قیمت گزاف تأمین کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به تحلات سوریه اشره کرد و یادآور شد: کشور اخیراً شاهد خطر بزرگی است و آمریکا و جهان غرب به یک کشور عربی اعلان جنگ کردند و اکنون در سوریه گوشها منتظرشنیدن صدای انفجار بمب هستند و صدها هزار نفر از مردم سوریه کشته شدند و هشت میلیون آواره در داخل و خارج از کشور دارد و تعدادی در زندانها بسر می برند و از ورزشگاه‌ها برای زندان استفاده می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تأکید کرد: عراق، پاکستان، مصر، یمن، بحرین کشورهایی هستند که در آشوب هستند و این آشوب در ایران کم بویژه بعد از انتخابات کم است.

وی افزود: استفبال مردم از انتخابات می طلبد که دولت نیز جوابگوی نیازها و خواسته های آنان باشد و اکنون جوانان تحصیلکرده با هزینه های خود و خانواده خود بیکار و جویای کار هستند و هر کس بخواهد به این کشور و ملت خدمت کند، در درجه اول راهها را باز، منابع را تأمین کند  تا کسب و کار تولید رونق بخشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حق و نیاز مردم است که امر درمان، دارو و مشکلاتشان با امید الهی حل شود و دولت باید به وعده هایی که داده عمل و مردم نیز مطالبه کنند، به طراحی و راه اندازی سایت دولت اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند عملکردها و وعده‌های دولت را زیر ذره بین ببرند و رصد کنند و عملکرد دولت را جویا باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وعده عملی نشده دولت قبلی در فعال سازی معادن البرز مرکزی و تاکید بر اینکه این موارد نباید تکرار شود گفت: مازندران و منطقه شمال حقیقا از نعمت های الهی در روی زمین برخوردارند ولی در مشکلاتی نظیر فقر، بیکاری و نداری بسر می برند.

وی در ادامه بیان داشت: در منطقه سوادکوه با وجود اینکه از دیرباز معادن زیادی وجود داشته است، در حال حاضر خانواده ها سالها با مشکل بیکاری و تامین ارزاق مواجه هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خلق حماسه مردم آمل در شش بهمن گفت: مردم شیرگاه نیز در 7 بهمن حماسه ای خلق کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد آیت الله صالحی مازندرانی گفت: وی دوران زیادی را در زندانها گذراند و در سال 56 در روز فوت فرزند امام راحل، حجت الاسلام سید مصطفی خمینی مردم قم قیام کردند و آیت الله صالحی مازندرانی بیانیه محکمی علیه رژیم صادر کردند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی نظام باید مقدماتی برای احیای دوباره معادن البرز مرکزی بوجود آورند، گفت: در بحث ملی نیاز است امروز مواد دیگری باید جایگزین نفت شود و این امر برای کشور بسیار مهم است.

آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: در معادن یکسری موادی وجود دارد که قابل سوختن است و در معادن هزاران زیرمجموعه صنعتی وجود دارد که جایگزین نفت شود و برای زندگی و ارزاق مردم نعمت است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام عنوان کرد: بسیاری از امامزادگان متواری به دلیل موقعیت جغرافیایی و پناه آوردن و بسیاری از اهل تشیع در این استان مستقر شدند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاتمه گفت: مازندران از جهات مختلف اهمیت بسیاری دارد و مردم استان در گذشته تاریخ اسلامی، پیشتاز و استقبال کننده از اسلام بودند و مردم غریب پرور و مهمان نواز بودند.
 
توضیحی درباره خبر

خبر سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی از سایت متعلق به ایشان نقل شده است. خبر سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر دارای اشکالات محتوایی و تنظیم نامناسب است به خاطر این است که ما نمی‌توانستیم بیش از این به اصلاح آن بپردازیم و تنها به رفع اغلاط آن اکتفا کردیم.از این بابت از خوانندگان پوزش می‌طلبیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
تهرانی
Australia
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
این توضیح شما یعنی چه؟اگر نمیتوانید چند سط ساده را اصلاح نمایید تشریف ببرید به كار ساختمانی مشغول شوید!!! اصلا شما بفرماید چه كاری را میتوانید انجام دهید برایتان پیگیر و جویا شویم.
در ضمن دوست حرفه ای و ادبیات دان !!! بهتر نبود می نوشتید رفع غلط ها نه رفع اغلاط؟
چه بگویم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
خشت اول چون نهد معمار كج ، تا ثریا می رود دیوار كج
آقای رفسنجانی منصفانه بر گردید به زمان ریاست جمهوری خودتان بنگرید زاویه آغاز گرانی با شیب ملایمی از زمان شما شروع شده واین زاویه رفته رفته داره زیاد میشه.متاسفانه
مشكل فرهنگی مردم مان مخصوصا مسئولان طراز اول اینكه خودشان را علامه می دانند و مسئولین گذشته را
بی كفایت . وجدان و خدا ترسی هم خوب چیزیه.
اكبر
Netherlands
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
انشالله روزی فرا خواهد رسید كه استكبار جهانی به سركردگی امریكا نابود خواهد شد و جهان رنگ و بوی آرامش خواهد گرفت , دوران سقوط امپریالیسم امریكا به استارت خورده امروز امریكا هیچ محبوبیتی در جهان ندارد و بسیار دشمن های قسم خورده و سرسخت دارد كه روزی این قدرت استكباری جهانی را به پایان خواهد رساند .
sdl shghvd
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
۰
۰
در دولت شما چه گلی به سر ملت زدی.فقط كارگر را بدبخت وبیچاره كردی رفت پی كارش

نیازمندی ها