عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح چهارشنبه

جنگ روانی علیه متحدان سوریه

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

اصلاح طلبان همچنان در پی آب‌نبات!

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول ود را به مسائلی همچون بازتاب منفی جهانی حمله غرب به سوریه،نخست وزیر سوریه:سوریه گورستان متجاوزان خواهد بود،پوتین مجوز حمله به پایگاه‌هایی در عربستان را صادر کرد،تعلق جزایر سه‌گانه خلیج فارس به ایران از منظر حقوقی، 5 سمت دولتی برای ترکان،افزایش 130 تومانی دلار در یک روز،هفته دشوار بورس تهران و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۹۲۵۳۷
اصلاح طلبان همچنان در پی آب‌نبات!

سیاست روز:اصلاح طلبان همچنان در پی آب‌نبات!

«من در دوران تعلیق نسبت به شیوه مذاکرات آقای روحانی به ایشان هشدار دادم و هنوز هم می‌گویم در دوران تعلیق درّ غلطان دادیم و آّب‌نبات گرفتیم.»

این جمله معروف و تعبیر به جا را خیلی‌‌ها شنیده و خوانده‌اند.شخصیتی که این سخن را گفته پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بوده است.

دکترعلی لاریجانی که اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی است این سخن را بارها بر زبان آورده به ویژه هنگامی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است.

اصلاح طلبان خط تن دادن به سازش را همچنان دنبال می‌کنند. این طیف سیاسی که در زمان دولت اصلاحات همین مسیر را طی می‌کرد تا آنجا پیش رفت که حتی همه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را به تعلیق در آورد اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد و غربی‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند و پا را فراتر هم گذاشتند و خواسته‌های ناحق دیگری را هم مطرح کردند.

اصلاح طلبان هنگامی که آقای روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد از همان نخست ساز گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را کوک کردند اما رفتارهای بعدی واشنگتن پس از استقرار دولت یازدهم، ماهیت واشنگتن را باز هم نمایان ساخت. دولت اعتدال هم از همان ابتدا سیاست خارجی خود را بر اساس عزت و حکمت و مصلحت بیان کرد. سیاستی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است و دولت‌های پیشین هم باید سعی می‌کردند در همین راستا گام بردارند.

در یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب سرمقاله‌ای به چاپ رسیده بود با این عنوان «ابتکار یکجانبه» و البته محتوای آن این بوده است«... یکی از پاسخ‌ها در سیاست «ابتکار یکجانبه» نهفته است. تاکنون موضوع هسته‌ای، عمدتا تمرکز بر معامله (بده – بستان) بوده است، اما سیاست «ابتکار یکجانبه» خروج از این چارچوب را پیشنهاد و یک اقدام اعتمادساز یک‌طرفه را توصیه می‌کند. در واقع در موضوع هسته‌ای، دستگاه دیپلماسی ایران باید دست به یک «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز بزند. بدون آن‌که بخواهد ما‌به‌ازا و امتیازی در قبال آن دریافت کند.»

نویسنده این مقاله اکنون ماهیت و تفکراتش نمایان تر شده به گونه‌ای که خبرگزاری‌های داخلی به افشای برخی از مواردی که او انجام داده پرداخته‌اند.

دیدگاه اینگونه افراد با توجه به این که خود را با دولت همفکر می‌دانند، برای دولت یازدهم مناسب نیست و حتی خطرناک می‌تواند باشد.

اینگونه تفکرات واگرایانه اگر بسط و گسترش یابد فشارهای خارجی را هم افزایش خواهد داد. یکی از اهداف اینگونه تفکرات همین است که القا کند تحریم‌های غرب علیه ایران کارساز بوده و تاثیر گذاشته است و به همین خاطر باید سازش یکطرفه همراه با امتیاز دهی راهبرد دیپلماسی کشور باشد.

از سوی دیگر هدف دوم آن این است که افکار عمومی داخلی را مسموم کند و بگوید که اگر از دستاوردهای هسته‌ای خود دست برداریم آنگاه مشکلات هم حل خواهد شد.

واکنش‌هایی که درباره این مقاله مطرح شد باعث شد تا روز گذشته همین روزنامه در مقاله‌ای دیگر به نقد و انتقاد از سرمقاله خود بپردازد.

کریمی قدوسی: روحانی اجازه اظهارنظر به امثال هادیان ندهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امتیاز دهی یک‌جانبه در موضوع هسته‌ای معنا ندارد، افزود: روحانی اجازه اظهارنظر به امثال هادیان را ندهد.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به درج مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب با موضوع امتیازدهی یکجانبه به غرب در موضوع هسته‌ای به قلم «ناصر هادیان» که ادعا می شود یکی از اعضای اتاق فکر تیم هسته‌ای دولت جدید بوده، اظهار داشت:‌ آقای روحانی در شعارهای خود که به عنوان مواضعش مطرح کرده، به صراحت گفته که رئیس جمهور از مواضع اصولی ملت عقب‌نشینی نمی‌کند و امتیازی به دشمن نخواهد داد. وی افزود: همچنین آقای روحانی بر حقوق هسته‌ای پافشاری کرده و گفته که در این رابطه کوتاه نمی‌آید.

کریمی قدوسی ادامه داد: در انتخابات ۲۴ خرداد که ملت ایران حماسه عظیمی را خلق و آقای روحانی را انتخاب کردند به دلیل مواضع اصولی وی بود، چرا که آقای روحانی اعلام کرده بود که از مبانی عزتمندانه کوتاه نمی‌آید. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای روحانی نباید به همکاران، مشاوران و تحلیل‌گرانی که در گذشته با وی کار می‌کردند اجازه دهد که هر صحبتی را انجام دهند.

نماینده مجلس اظهار داشت: برخی‌ها سعی می‌کنند تحت عنوان نظر رئیس جمهور، بعضی از مسائل را مطرح کنند، که از جمله آنها آقای ناصر هادیان که بحث امتیازدهی یکجانبه به غرب را مطرح کرده است. بر همین اساس آقای روحانی نباید اجازه دهد که این مسائل مطرح شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه آقای روحانی باید این افراد را از اطرافش دور کند، گفت: حتی رئیس جمهور نباید اجازه دهد که این‌ها به عنوان یک همکار قدیمی آقای روحانی اظهارنظر کنند چرا که اگر آقای روحانی این کار را نکند، مواضع این افراد به پای وی نوشته می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امتیاز دهی یک‌جانبه معنا ندارد، اضافه کرد: قطعا آقای روحانی در مورد برخی مسائلی که از سوی این افراد مطرح می‌شود، نظر مخالف دارد ولی سکوت وی باعث می‌شود ایشان در افکار عمومی مورد سؤال قرار ‌گیرد، بر همین اساس توصیه ما این است که بعضی از اظهارنظرهای مطرح شده را نفی کند.

آقا محمدی: هادیان و امثال او صلاحیت اظهارنظر درباره مسائل هسته‌ای را ندارند

یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت: آقای هادیان و امثال وی صلاحیت اظهار نظر درباره مسائل هسته‌ای را نداشته و ندارند.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در واکنش به درج این مقاله‌ در یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب اظهار داشت: با شناختی که از آقای هادیان و تیم فکری وی دارم، باید تأکید کنم که او اصلاً صلاحیت اظهار نظر درباره مسائل هسته‌ای را ندارد. نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به واکنش منفی غربی‌ها به دستیابی کشورمان به انرژی صلح آمیز هسته‌ای، رفتار غربی‌ها را ناشی از لجاجت آنها دانست و گفت: غربی‌ها همواره با بهانه‌های دروغین به دنبال جلوگیری از استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته‌ای هستند.

نجابت؛ انتقاد از طرح امتیازدهی یک‌طرفه به غربی‌ها در مباحث هسته‌ای دیگر نماینده‌ای که به این مقاله واکنش نشان داد حسین نجابت بود وی گفت: آقای روحانی باید مراقب افراد افراطی با پیشینه افراطی‌گری باشد زیرا به نظر می‌آید آنها به دنبال ضربه زدن به کشور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: گفته می‌شود آقای هادیان جزو گروهی است که شاید در مباحث هسته‌ای به دولت کمک کند. وی اضافه کرد: بحث امتیاز دهی یک طرفه که توسط وی بیان شده پیش از این تجربه کردیم که حتی در آن دوران این اقدام باعث تعطیلی غنی‌سازی هم شد اما دستاوردی برای کشور نداشت.

نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه ما از مباحثی همچون امتیازدهی یک طرفه به غربی‌ها عبور کرده‌ایم، تصریح کرد: امروز ما تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای را داریم و به دنبال استفاده از آن هستیم و زمان طرح چنین مباحثی نیز گذشته است. وی فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران را کاملاً شفاف و در چارچوب قوانین بین المللی دانست و تصریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران همه قوانین را رعایت کرده است، دیگر نیازی به امتیازدهی یک طرفه ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی باید مراقب باشد که شعارهایش ضایع نشود؛ امروز مشاهده می‌کنیم که افرادی که پیشینه افراطی دارند و از برخی کارها هم کنار گذاشته شدند، برای انتقام گیری، برخی اقدامات را انجام می‌دهند و به دنبال ضربه زدن به کشور هستند.

جام جم

رهبر معظم انقلاب اولویت‌های دولت را تبیین کردند؛کاهش تورم،رونق تولید،آرامش بازار
نخست وزیر سوریه:سوریه گورستان متجاوزان خواهد بود
رئیس قوه قضاییه:رسیدگی به پرونده‌های قضایی خط قرمز توهمی ندارد
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت شد

خراسان

رهبر معظم انقلاب:آتش افروزی در منطقه جرقه‌ای در انبار باروت است
امام جمعه مشهد: دولت یازدهم مشکل بافت فرسوده اطراف حرم رضوی را رفع کند
رئیس قوه قضائیه: هیچ خط قرمز توهمی در رسیدگی به پرونده های قضایی وجود ندارد
گزارش جدید آژانس درباره ایران منتشر شد

کیهان

رهبر انقلاب: دخالت نظامی در سوریه قطعا به ضرر آمریکاست
نشانه‌گیری موشک‌های سوریه به سمت اسرائیل معاریو: جنگ امروز آغاز می‌شود
وزیر ارتباطات: هیچ اپراتوری حق ندارد تعرفه تلفن را افزایش دهد
جهاد اسلامی فلسطین: آمریکا حمله کند تأسیسات اسرائیل را ویران می‌کنیم

رسالت

پوتین مجوز حمله به پایگاه‌هایی در عربستان را صادر کرد
رهبر معظم انقلبا در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت:آرامش را با مهار تورم افزایش دیهد
رئیس مجلس:غرب خاتمه گر  جنگ علیه سوریه نخواهد بود
رئیس جمهور:ماجراجویی در خارمیانه خطرات جبران ناپذیر دارد

سیاست روز

رهبر معظم انقلاب با اشاره به دخالت احتمالی غربی‌ها در سوریه:آمریکا باز هم ضرر خواهد کرد
مسکو در آزمون حیثیت
رئیس قوه قضاییه:خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی وجود ندارد
اصلاح طلبان همچنان در پی آب‌نبات!
جا ماندن گردشگری از چشم انداز ۲۰ ساله

تهران امروز

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و هیات دولت:تهدید آمریکا به دخالت در سوریه فاجعه‌ای قطعی برای منطقه است
بازتاب منفی جهانی حمله غرب به سوریه
توضیحات رئیس قوه قضائیه درباره پرونده بیمه ایران
5مهر ماه؛ مذاکرات ایران و آژانس

حمایت

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت قانونگرایی دولت؛خروج از ریل قانون موجب صدمه مردم می‌شود
رئیس قوه قضاییه:رسیدگی به پرونده‌های قضایی خط قرمز ندارد
شناسایی 700 ایرانی با گروه‌ خونی کمیاب
 هیاهوها برای چیست؟تعلق جزایر سه‌گانه خلیج فارس به ایران از منظر حقوقی

جوان

رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت یازدهم:آتش‌افروزی امریکا درسوریه جرقه در انبار باروت است
روسیه آماده بمباران عربستان صهیونیست‌ها در صف آذوقه
آیت‌الله آملی لاریجانی:رسیدگی‌های پرونده بیمه توجهی به خط‌ قرمزها ندارد
تخصص، تجربه و ولایت‌مداری 3 شاخصه انتخاب شهردارشهردار پایتخت نباید به شورا تحمیل شود

آفرینش

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت:ثبات اقتصادی، مهار تورم و تحرک در تولید لازمه آغاز حماسه اقتصادی است
رئیس مجلس:با آغاز جنگ در سوریه، غرب باید مراقب فرزند نامشروع خود در منطقه باشد
امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی
آیت الله هاشمی رفسنجانی:مهمتر از خلق یک حماسه، حفاظت از آن است

مردم سالاری

رهبر انقلاب در دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت:دخالـت قدرت‌هـای خارجـی در سـوریه جـرقه در انبـار بـاروت اسـت
شایعه حمله امروز آمریکا به دمشق؛روز واقـعـه سـوریـه
کنترل کارت سوخت اجاره‌ای از عهده شرکت پخش خارج است
شستا کارآمدی لازم را ندارد

تابناک

5 سمت دولتی برای ترکان
رهبر معظم انقلاب تشریح کردند؛تبیین هفت شاخص مهم دولت مطلبو اسلامی
طبل بزرگ زیر پای جنگ
رنج بیماران قلب و عروق از کمبود دارو

قانون

رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار هیات دولت:سلایق سیاسی « حاشیه» و خدمت به مردم « متن» است
دستور کار غرب برای سوریه؛حمله محدود و سه روزه
اخبار ضد و نقیض ازاحضار و بازداشت رحیمی
ارزانی در راه بازارکالاهای اساسی

بهار

مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت:تکیه به ظرفیت درون‌زای کشور داشته باشیم
بقایی، معاون احمدی‌نژاد:160/000/000/000 را پس می‌دهیم
جنگ با سوریه در انتظار رای شورای امنیت
رییس قوه‌قضاییه با اشاره به پرونده بیمه ایران:خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی وجود ندارد

آرمان

علی مطهری:95 درصد حامیان روحانی اصلاح‌طلبان بودند
شکایت یک نماینده مجلس از زریبافان
بازگشایی سفارت کانادا در تهران
افزایش 130 تومانی دلار در یک روز

ابتکار

وکیل محمدرضا رحیمی تکذیب کرد؛بازداشت مسئول ارشد دولت دهم
مقام معظم رهبری:آقای روحانی از نقاط قوت دولت جدید است
هشدار جهانی درباره حمله به سوریه
هاشمی رفسنجانی:حفظ یک حماسه مهمتر از خلق آن است

دنیای اقتصاد

چه می‌توان کرد در 100 روز
افزایش 130 تومانی دلار در یک روز
شمارش معکوس برای جنگ
هفت شاخص مهم دولت مطلوب اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
۰
۰
چرا نظرات مخالف را تو سایتتون نمیذارید ؟ از اظهار نظر مردم هم هراس دارین؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
۰
۰
شما وایسین مدیر روزنامه كیهان چی میگه حتما اونو تیتر كنید
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
۰
۰
از جام جم كه یك سازمان وابسته به حكومت است انتظار بیهوده ای است كه بیطر فانه اطلاع رسانی كند از اینها حرف منطقی همانی است كه روزنامه كیهان می زند و بقیه غیر منطقی اند!! بعضی ها چقدر ساده اند!

نیازمندی ها