سلطان قابوس پیشنهاد کرد:

مذاکره روحانی و اوباما در مسقط

دانشگاه احمدی‌نژاد مروج اندیشه مشائی

علی مطهری درباره دانشگاه احمدی نژاد گفت: «این دانشگاه، دانشگاهی با تفکرات التقاطی و مخلوطی از اسلام و غیراسلام خواهد بود و این به صلاح کشور نیست و به نظر من شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این مصوبه را مورد تجدیدنظر قرار دهد. در این دانشگاه علاوه بر تز مکتب ایران، اندیشه های دیگر آقای مشائی مانند وحدت ادیان و اصالت انسان و غیره ترویج خواهد شد.»
کد خبر: ۵۹۲۲۸۰
دانشگاه احمدی‌نژاد مروج اندیشه مشائی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «بنده معتقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید اجازه تاسیس دانشگاه ایرانیان را با توجه به این که آقای مشایی یکی از ارکان این دانشگاه خواهد بود به آقای احمدی نژاد می داد؛ چون قطعا این دانشگاه یک پایگاه برای ترویج تز مکتب ایران و سایر افکار انحرافی آقای مشایی و مصداق مسجد ضرار خواهد شد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعطای چنین مجوزی به آقای احمدی نژاد مصداق رانت محسوب نمی شود؟، گفت: «بله؛ این امتیاز می تواند مصداق رانت محسوب شود. چون اگر آقای احمدی نژاد در هنگام دریافت این مجوز رئیس جمهور نبود، آنگاه معلوم نبود که بتواند چنین مجوزی را بگیرد.»

نقش ایران و روسیه در تحولات سوریه

تلویزیون آمریکا به بررسی نقش ایران در تحولات سوریه پرداخت و گفت: اما ایران که همواره از حکومت اسد به طور همه جانبه حمایت کرده اکنون نگران اقدام نظامی غرب علیه حکومت اسد است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می گوید در صورت حمله نظامی کشورهای غربی به سوریه دامنه بحران از کنترل خارج شده و پیامدهای سنگینی برای منطقه و جامعه بین المللی خواهد داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به هشدار های روسیه، ایران و حزب الله درباره پیامدهای فاجعه بار حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: روسیه و ایران و نیز حزب الله مرتباً هشدار می دهند که اگر حمله غرب صورت گیرد پیامدهای فاجعه باری برای خاورمیانه خواهد داشت وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اقدام به حمله نظامی به سوریه بدون تاییدیه شورای امنیت را غیر قانونی توصیف کرد.

وزیر خارجه لبنان نیز اعلام داشت در صورتی که اسرائیل از حمله علیه سوریه سوء استفاده کند و بخواهد که حزب الله را بکوبد لبنان ساکت نمی نشیند وزیر خارجه لبنان گفت که حزب الله علی رغم آنکه نیروهای بسیاری را به جنگ داخلی سوریه فرستاده همچنان آماده است که از خود در لبنان نیز دفاع کند.

رد پای آمریکا در حملات شیمیایی  

   مجله آمریکایی فارین پالیسی نوشت هرجا سلاح شیمیایی به کار رود رد پای آمریکا دیده می شود.

فارین پالیسی با اشاره به این موضوع که استفاده از سلاح شیمیایی به مهمترین اتهام مطرح شده علیه مقامات سوریه و بهانه ای برای حمله به این کشور تبدیل شده، چنین می نویسد: صرفنظر از جر و بحثهای پیرامون این مساله و صحت این اتهامات باید یادآور شد متهم کننده اصلی یعنی واشنگتن خودش چندان هم در این زمینه بی گناه نیست و صحبت تنها برسر موارد متعدد استفاده از سلاح شیمیایی در ویتنام نیست. آمریکا نقش بسیار قابل توجهی در حملات شیمیایی عراق به ایران طی سالهای 1980 تا 88 داشته است. لازم به یادآوری است درآن زمان واشنگتن از عراق حمایت می کرد.

به نوشته مجله فارین پالیسی ، درآن دوران آمریکاییها عملا برای استفاده از مواد سمی علیه ایران به بغداد چراغ سبز نشان داده بودند. براساس این گزارش عراق ابتدا درسال هشتاد و سه ازگاز خردل استفاده کرده است . در سال هشتاد و هفت یعنی زمانی که ایران عملا درحال پیشروی به بصره بود واشنگتن بطور غیرمستقیم در راه اندازی حمله شیمیایی علیه ایران مشارکت کرد. آمریکاییها با تحویل اطلاعات شناسایی درمورد تعداد و محل استقرار نیروهای ایرانی عملا عراق را به ارتکاب جنایت جنگی ترغیب کردند.

ناطق‌نوری دعوت جامعه روحانیت را بی‌پاسخ گذاشت

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اعلام کرد که  از آقای ناطق نوری بارها دعوت شده است و ایشان این دعوت‌ها را بی پاسخ گذاشته‌اند.

سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار نامه با اشاره به اینکه جامعه روحانیت خانه آقایان است گفت: این بزرگواران  باید توجه کنند که عضو جامعه هستند و هر وقت خواستند می‌توانند در این جلسات شرکت کنند و احتیاجی به دعوت آنان برای شرکت در جلسات نیست.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم مشکلی با علما و روحانیون وجود نخواهد داشت، گفت: آقای روحانی در همان آغاز دوران ریاست جمهوری خود با سفر به قم این پیام را داد که دولت قصد دارد رابطه خود با علما را تحکیم و بهبود ببخشد. کاری که دولت شروع کرد کار خوبی بود و امیدواریم در آینده هم ادامه پیدا کند.

 تقوی با اشاره به حضور دو عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در دولت گفت: حضور آقایان پورمحمدی و اکرمی از موضع جامعه روحانیت در دولت نیست. در واقع  آقای روحانی با انتخاب آقای پورمحمدی و اکرمی نخواسته است سهمی به جامعه روحانیت بدهد، این آقایان بر اساس شایستگی خود انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها