در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
روز دوم و سوم
ده برگزیده روز نخست این دوره از استارتآپ ویکند تهران از پنجشنبه صبح تا جمعه ظهر با کمک و راهنمایی بیش از ۲۰ مربی مجرب به تکمیل پروژه و ساخت نمونه اولیه ایده خود مشغول شدند. در نهایت به هر تیم پنج دقیقه زمان داده شد تا از کار خود در حضور هیات داوران دفاع کنند. این مراسم سه برنده داشت که به ترتیب عبارتند از: روشنک فهیمی هنزایی و پسر سیزده سالهاش کسری دهقان با ایده کلید هوشمند، مسعود نظریمنش با ایده واسبوک و فرشته مظفری با ایده بوک فریندز.
ملاکهای داوری
ملاکهای داوری در استارتآپ ویکند بر سه اصل استوار است؛ اول اعتبار سنجی مدل کسب و کار که در آن اصلیترین پرسش این است که آیا این ایده پتانسیل پول درآوردن دارد؟ استراتژی عرضه به بازار چیست؟ آیا روش درآمدزایی شفاف و واقعبینانه هست؟ آیا ایده و تیم آماده پذیرش سرمایه و شروع به اجرا هستند؟ آیا تیم مشتریان بالقوه خود را پیدا کرده است؟ آیا تیم بیرون از ساختمان رفته و با مشتریان صحبت کرده است؟ آیا راهحل پیشنهادی، مشکل مشتری را حل میکند؟
دومین اصل میزان اجرایی شدن طرح است. در این میان پرسشی مطرح میشود مبنی بر اینکه از نظر فنی چقدر تیم پیشرفت کرده است؟ آیا محصول اولیه قابل عرضه به بازار تهیه کردهاند؟ آیا تیمها میتوانند اکنون نمونه اولیهای از محصولشان نشان بدهند؟
اصل سوم طراحی است. آیا محصول شکل و قیافه حرفهای دارد؟ آیا محصول تجربه کاربری خوبی را ارائه میکند؟ آیا طراحی به یاد ماندنی است؟ نیازها و مشکلات مشتری چه تاثیراتی بر روند طراحی محصول گذاشته است؟
استارتآپ ویکند تهران غیر از طراحان و ایدهپردازان جوان میزبان غولهای صنعت موبایل نیز بود. آنهایی که آمده بودند تا ایدههای برتر این جشنواره را برای استفاده در محصولات خود ارزیابی کنند. سونی یکی از این شرکتکنندگان بود که نمایندگان آن شرکت ضمن سرک کشیدن به تیمها و گفتوگو با آنها از تیمها میخواستند تا اپلیکیشنهای خود را روی اکسپریا Z اولترا، جدیدترین گوشی این شرکت آزمایش کنند. آنها مخصوصا خیلی علاقهمند بودند تا ایده پردازان بتوانند روی جدیدترین قابلیت این دستگاه که امکان نوشتن روی تلفن با استفاده از خودکار و خودنویسهای معمولی بود، کار کنند و قابلیتهای ایرانی و بومی برای آن به وجود آورند.
استارتآپ ویکند یک رویداد آموزشی ـ تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی آخر هفته برگزار میشود. در این برنامه شرکتکنندگان پرانگیزهای شامل برنامهنویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتآپ، بازاریابهای حرفهای و طراحان گرافیک گرد هم میآیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایدهای را اجرا کند.
در این برنامه جهانی تا بهحال بیش از صد هزار نفر در بیش از ۵۰۰۰ تیم شرکت کردهاند. در استارتآپ ویکند ایدههای زیادی مطرح میشود، اما آنچه در این برنامه اهمیت دارد فقط سه چیز است؛ اجرا، اجرا و فقط اجرا!
ارزش واقعی در استارتآپ ویکند تعداد کسب و کارهای ایجاد شده نیست، بلکه آموزش و تجربه انتقال یافته و دایره ارتباطاتی است که تلاش همگانی برای ساخت آن صورت میپذیرد. استارتآپ ویکند جایی برای یافتن شرکای مشتاق، بررسی ایدهها و تجربه یک محیط بدون ریسک و برای بسیاری هم اولین گام در مسیر بلند کارآفرینی است. در کشور ما این رویداد توسط کانون کارآفرینی ایران برگزار میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رویداد میتوانید به نشانی startupweekend.ir مراجعه کنید.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: