این عملیات بزرگ با همکاری پلیس امارات در خلیج فارس انجام و 7 تن مواد مخدر کشف شد

انهدام بزرگ‌ترین باند بین‌المللی مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام بزرگ‌ترین باند مافیایی بین‌المللی ترانزیت مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۰۹۶

به گزارش مهر، سردار علی مویدی روز گذشته در نشست خبری گفت: از شش ماه گذشته اقدامات اطلاعاتی پلیس برای شناسایی این شبکه آغاز و همکاری خوب پلیس امارات موجب شد، شبکه مافیایی پیچیده و بین‌المللی ترانزیت مواد مخدر که در مسیر خلیج‌فارس فعال بود، شناسایی و منهدم شود.

وی افزود: در این عملیات که با همکاری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، یگان دریایی این استان و پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد، ده نفر از عناصر اصلی این شبکه شناسایی و دستگیر شدند و بیش از هفت تن انواع مواد مخدر نیز کشف شد. از اعضای این باند دارایی‌ها و اموال زیادی نیز تاکنون کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: اعضای این باند میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس فعال بودند و با توجه به نوع مصرف کشورها، به ترانزیت مواد مخدر می‌پرداختند؛ به طوری که هروئین را به کشورهای غربی، حشیش را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و تریاک را به کشور ما ترانزیت می‌کردند.

مویدی ادامه داد: در عملیات دیگری در استان هرمزگان، ماموران موفق شدند سه تن انواع مواد مخدر را کشف کنند. بر این اساس طی 72 ساعت گذشته ده تن انواع مواد مخدر فقط در استان هرمزگان کشف و ضبط شده است.

کشف روزانه 1387 کیلوگرم مواد مخدر

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در پنج ماه نخست امسال توانستند 215 تن انواع مواد مخدر شامل 166 تن تریاک، یک تن ماده مخدر صنعتی شیشه و مقادیری حشیش و هروئین را کشف و ضبط کنند.

به گفته مویدی، کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام این که در این مدت ماموران با رشد 10 درصدی شناسایی و انهدام باندهای ترانزیت مواد مخدر موفق شدند 1100 باند را شناسایی و منهدم کنند، تاکید کرد: عملیات‌های اطلاعاتی پلیس که به درگیری با قاچاقچیان منجر شده است، در پنج ماه نخست امسال 50 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان این که حمل، توزیع و ترانزیت مواد مخدر علاوه بر ایجاد ناامنی‌های اجتماعی و آلوده کردن جامعه به دلیل استفاده از تجهیزات نظامی موجب رعب و وحشت و درگیری می‌شود، تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال 40 نفر از قاچاقچیان مسلح که انواع مهمات جنگی همراه داشتند، به هلاکت رسیدند. این در حالی است که در این مدت هفت نیروی پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر شهید شدند. در 24 ساعت گذشته نیز در سیستـــان و بلوچستان بر اثر درگیری با قاچاقچیان یکی از ماموران پلیس به شهادت رسید.

انهدام 172 آشپزخانه تولید شیشه

مویدی از انهدام 172 آشپزخانه تولید شیشه در کشور خبر داد و افزود: یکی از هدف‌گذاری‌های پلیس مواد مخدر، برخورد با آشپزخانه‌های تولید شیشه و جمع‌آوری این مراکز است. براساس آمارها انهدام کارگاه‌های تولید شیشه 80 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که قاچاقچیان به دلیل اقدامات پلیس، در منازل و به صورت مخفیانه به تولید ماده مخدر شیشه اقدام می‌کنند. البته اقدامات خوب اطلاعاتی و عملیاتی پلیس توانسته است فضا را برای این قاچاقچیان ناامن کند.

وی ادامه داد: زمانی که قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی وجود نداشت، این افراد فعال‌تر بودند اما امروز میزان کشفیات ما از این آشپزخانه‌ها در حد یک کیلوگرم است و با وجود قانون قاطع و برخورد محکم پلیس، شاهد کاهش تولید شیشه در آشپزخانه‌های زیرزمینی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها