اعزام زائران بیش از 11 استان کشور از فرودگاه مهرآباد، مشکلات زیادی را برای زائران و مسافران پروازهای داخلی ایجاد می‌کند

سرگردانی زائران بین فرودگاه‌های مهرآباد و امام(ره)

سازمان‌های حج و زیارت و هواپیمایی کشوری درباره انتقال پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره)، در اولین دور مذاکرات، به توافق نرسیدند.
کد خبر: ۵۹۱۰۷۸

به گزارش ایسنا، سازمان هواپیمایی کشوری بارها از تصمیم خود برای انتقال پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به امام خمینی(ره) سخن گفته و سازمان حج و زیارت هم متعاقبا با این تصمیم مخالفت کرده است، دلیل سازمان حج برای موافقت نکردن با این تصمیم، آماده نبودن تجهیزات فرودگاه امام(ره) برای خدمات‌رسانی به زائران و پروازهای حج است.

اما هفته‌ پیش، فرمانده‌ پلیس فرودگاه‌های کشور در سخنانی بار دیگر، از آمادگی کامل پلیس فرودگاه برای انتقال پروازهای حج تمتع از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام‌ خمینی(ره) خبر داد. این در حالی است که تا زمان آغاز اعزام زائران به عربستان، کمتر از یک‌ ماه دیگر مانده است.

سرهنگ حسن مهری گفته است: پلیس فرودگاه‌های کشور سال‌هاست پیگیر انتقال اعزام حجاج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) است.

به گفته او، اعزام زائران بیش از 11 استان کشور از فرودگاه مهرآباد، مشکلات زیادی را برای بدرقه‌کنندگان، استقبال‌کنندگان و مسافران پروازهای داخلی ایجاد می‌کند و از این‌‌رو، پلیس ملزم به ارائه‌ خدمات به مسافران و ترددکنندگان در فرودگاه است.

انتشار این تصمیم‌ها باعث شد مسئولان سازمان‌های حج و هواپیمایی کشوری، جلسه‌ای را برای رسیدگی به این موضوع بگذارند که البته این جلسه، بدون نتیجه پایان یافت و اتخاذ هرگونه تصمیم به نشست بعدی موکول شد.

غلامرضا رضایی، معاون سازمان حج و زیارت در این باره گفت: سازمان حج و زیارت به‌ عنوان متولی امور زائران ایرانی، تاکنون هیچ‌گونه توافقی درباره انتقال پرواز زائران ایرانی حج ۹۲ از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) نداشته است.

وی یادآوری کرد: پیش از این بارها اعلام شده که سازمان حج و زیارت با انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام خمینی(ره) به شرط فراهم بودن امکانات رفاهی لازم موافق است.

بررسی بیماری‌های ویروسی شایع در حج

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از برگزاری همایش بزرگ پزشکان حج تمتع خبر داد. سید علی ریاض در گفت‌وگو با مهر افزود: همایش پزشکان و نیروهای اعزامی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ویژه تمتع 92، پنجشنبه هفتم شهریور در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار و بیماری‌های ویروسی شایع حج تمتع در آن بررسی می‌شود. وی گفت: موضوعات علمی، آموزشی و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و نیز توجیه فعالیت‌های مرکز در عملیات حج تمتع امسال از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها