معاون غذا و داروی وزارت بهداشت:

دارو ارزان می​شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تصمیمات خیلی خوبی به خصوص در بحث دارو در حال اتخاذ است.
کد خبر: ۵۹۰۶۰۶
تصمیمات خوبی در بخش دارو در راه است

قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با تبریک روز پزشک افزود: در زمینه دارو با معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، دکتر نوبخت و رئیس بانک مرکزی تصمیمات خوبی گرفته شده است و منتظریم ابلاغ شود و پس از آن افراد مسوول هر حوزه و مسوول سازمان غذا و دارو این مطالب را با مردم در میان خواهند گذاشت.

وی در ادامه به صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: مشکل ما بیمه است و بیمه در کشور پناه مناسبی برای مردم ندارد و می‌شود گفت که مردم بی پناه هستند.

قاضی زاده هاشمی افزود: باید بیمه‌ها درست شود و به بیمه در بخش سلامت و اقتصاد به عنوان یک صنعت نگاه کنیم که امیدوارم در این دولت این اتفاق بیفتد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره این‌که برخی پزشکان پول‌های اضافی از بیماران دریافت می‌کنند افزود: این افراد بخش خیلی محدودی از پزشکان هستند که این لباس زیبنده ان‌ها نیست و انها را نباید به لباس کل جامعه پزشکی سرایت داد.

قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد بتواند تکلیف این عده از پزشکان را مشخص کند.

وی در ادامه درخصوص مرخصی زایمان گفت: باید دید که در این زمینه تصمیم دولت چیست و آنها هم تصمیم شان به صلاح کشور و خانم هاست و ما از این موارد همیشه دفاع می‌کنیم چون به سلامت مردم بر می‌گردد.

قاضی زاده هاشمی در تشریح جایگاه پزشکان عمومی در کشور افزود: جایگاه پزشکان عمومی شناخته شده است و تعداد محدودی می‌توانند وارد دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی شوند و بیشتر نیاز کشور به پزشک عمومی است.

بار اصلی درمان بر دوش پزشکان عمومی

وی افزود: مهم این است که بتوانیم تعریف‌های بهتری در زمینه پزشکی عمومی ارائه کنیم چرا که پزشکان عمومی بخش عمده‌ای از شمار پزشکان کشور را تشکیل می‌دهند و بار اصلی درمان به دوش آنهاست.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدواریم به کمک پزشکان عمومی و نمایندگان مجلس بخصوص کمیسیون بهداشت مجلس راهکار جدیدی را پیدا کنیم که بیش از پیش به منزلت آنها در جامعه توجه شود و همین طور با کمک سازمان نظام پزشکی بتوانیم قدم‌های موثری برای آنها برداریم که آنان نیز راضی باشند.

  وزیر بهداشت، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی شد

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور از برگزیده شدن دکتر سید حسن هاشمی به عنوان عضو پیوسته این فرهنگستان با رأی قاطع اعضا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر علیرضا مرندی گفت: با توجه به سابقه و پایه علمی دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعضای این فرهنگستان ایشان را با رای بالا و قاطع به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور برگزیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها