واریز اولین مرحله از سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان به حساب آنها

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از واریز اولین مرحله سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان خبر داد و گفت: این مبلغ امروز به حساب سرپرستان خانوار مرزنشین استان واریز شد.
کد خبر: ۵۹۰۴۰۴
واریز اولین مرحله از سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان به حساب آنها

به گزارش جام جم رجبعلی شیخ‌زاده با بیان اینکه از این پس پایان هر ماه این سود به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود، افزود: ساز و کار این امر فراهم شده و کوتاهی در انجام این مساله از سوی دستگاه‌های اجرای یا بانک تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت سوخت به مرزنشینان برای فروش، با هدف جلوگیری از قاچاق بی‌رویه سوخت و کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان و ارتقای وضع معیشتی آنها انجام می‌شود، تصریح کرد: اکنون 70 هزار خانوار مرزنشین واجد این طرح در استان وجود دارد که برای خانوارهای 5 نفر به بالا هزار لیتر و برای خانوارهای زیر 5 نفر 500 لیتر سهمیه ماهانه در نظر گرفته شده است.

شیخ‌زاده با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در شهرستان‌های هیرمند و سراوان در حال اجرا شدن است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل کسانی می‌شود که ساکن دائمی روستاهای واقع شده در شعاع 20 کیلومتری از مرز هستند.

 این مسئول با بیان اینکه طبق قرارداد، شرکت نفت مسئول فراهم کردن تاسیسات و امکانات در بازارچه‌ها شده است، گفت: یکی از دلایل تاخیر در اجرای طرح از سال 90 تاکنون به دلیل فراهم نبودن همین امکانات بوده است.

شیخ‌زاده با بیان اینکه گمرک استان کارهای اجرایی این مبادله را آغاز کرده است، افزود: با این حال عدم ابلاغ فرایند انجام کار توسط گمرک کشور مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

وی با اشاره به فروش سوخت مرزنشینان توسط مباشران، خاطرنشان کرد: وجود مباشر دائمی به دلیل احتمال ایجاد رانت و دیگر معضلات به صلاح نیست و بهتر است قراردادها برای مدت معین باشد و صلاحیت این افراد نیز مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان درباره فروش سوخت در دیگر شهرستان‌های استان هم گفت: این طرح بزودی در 5 شهرستان چابهار، کنارک، میرجاوه، زهک و سرباز نیز آغاز خواهد شد.

شیخ‌زاده با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرستان‌ها فراهم شده و منتظر تعیین مباشر و فروش سوخت به مباشر هستیم، افزود:‌ اکنون با اجرای این طرح و همچنین تلاش شبانه روزی مرزبانی، جلوی قاچاق سوخت به میزان 80 درصد گرفته شده است. 

وی به تغییر مسیر قاچاق سوخت به سمت دریا نیز اشاره کرد و گفت: دریابانی، نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان‌های چابهار و کنارک موظف شدند اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از قاچاق از طریق دریا را بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها