عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس و اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ، 12 شهریور در نخستین جلسه این شورا انتخاب می شوند و امیدوارم با تفاهم اعضا ، شهردار تهران را نیز در نخستین یا دومین جلسه معرفی و رکوردی را در این زمینه ثبت کنیم.
کد خبر: ۵۹۰۳۷۹
انتخاب شهردار تهران در نخستین جلسات شورای چهارم

پرویز سروری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با تبیین فرایند انتخاب شهردار تهران افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در کارگروه تعیین معیارها و شاخص های مربوط به انتخاب شهردار ،کار ارزنده ای انجام دادند و در جلسه دیشب این شاخص ها به صورت فشرده و بسیار خوب مطرح شد.

وی گفت: از جلسات آینده به تدریج کار بررسی مصادیقی که با این شاخص ها تطبیق داشته باشد آغاز می شود و تلاش می کنیم با بررسی برنامه های این مصادیق ، توانمندی هایشان را با معیارها تطبیق دهیم.

سروری با اشاره به گزینه های مطرح به عنوان شهردار تهران افزود: دوستان زیادی در معرض رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار دارند اما اینها همه غیررسمی است زیرا موضوع و مصادیق آن مطلقا در جمع منتخبان شورای چهارم مطرح نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تلاش می کنیم بنا بر سنت حسنه ای که رئیس جمهور پایه گذاری و در روز تحلیف، کابینه اش را معرفی کرد ما نیز در آغاز کار شورا ، رئیس ، اعضای هیئت رئیسه و شهردار را معرفی کنیم؛ به ویژه که یک ماه بیشتر از دولت فرصت داشتیم.

وی اضافه کرد: درصددیم پیش از 12 شهریور اقدامات لازم را انجام دهیم تا اقدام قانونی برای انتخاب شهردار در کوتاه ترین فرصت انجام شود و شهروندان شاهد باشند که نمایندگانشان در این سه ماه با این که مسئولیت نداشتند ، فرایند انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورا و شهردار را به فرجام رسانده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسائل و موضوعات بسیار جدی در حوزه شهری پایتخت بر تسریع در انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورای اسلامی و شهردار تهران تاکید کرد.

سروری همچنین با رد برخی خبرها مبنی بر دریافت برنامه برخی گزینه های مطرح شهردار تهران گفت: ممکن است برخی اعضای شورای شهر برنامه ها را دریافت کرده باشند اما چون شورا هنوز وارد بررسی مصادیق نشده ، اقدامی در این باره صورت نگرفته است و بر بررسی شاخص ها متمرکز بوده ایم.

وی افزود: احتمال می دهیم از جلسات آینده ، بررسی مصادیق شهردار تهران به طور فشرده در دستور کار قرار گیرد و طبعا نیازمند دریافت برنامه از گزینه های مطرح هستیم.

سروری با اشاره به ایجاد کمیته های سه گانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از این کمیته ها برای بررسی شاخص های مربوط به انتخاب رئیس شورا و شهردار تهران ، کمیته دیگر مسئول بررسی آئین نامه داخلی شورا و کمیته سوم برای بررسی ساختار و افزایش کمیسیون ها تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش شمار اعضای شورای اسلامی شهر تهران به 31 عضو ، احتمالا شمار کمیسیون ها از سه به پنج یا شش کمیسیون افزایش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها