زن و مرد سارقی که با فریب مسافران و به شیوه کف‌زنی، پول مردم را سرقت می‌کردند، از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۹۴۶۱
سرقت از مسافران به روش کف زنی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 25 خرداد امسال زنی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس به مأموران اعلام کرد که در زمان خورج خروج از صرافی و زمانیکه سوار یک دستگاه خودرو مسافرکشی سمند زردرنگ بوده  توسط دو سرنشین آقا ( راننده خودرو ) و خانم مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران  پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی  در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 25 خردادماه سال جاری پس از خرید دلار از مغازه صرافی در محدوده میدان کاج به قصد رفتن به خانه سوار یک دستگاه خودرو سواری زردرنگ با دو سرنشین آقا و خانم شدم ؛ راننده ماشین مدعی شد که خانم داخل ماشین یک مسافر خارجی است و قصد دارد تا مقداری از پول‌های همراهش را برای رفتن به خارج از کشور به ارز خارجی تبدیل نماید ؛ با طرح این موضوع از سوی راننده زمانی که عنوان کردم که به همراه خود مقداری دلار دارم مسافر زن داخل ماشین که با لهجه خاصی صحبت می‌کرد با اشاره از من درخواست کرد تا پولهای خود را به او نشان دهم و او نیز پس از آنکه پولها را از دستم گرفت آنها را مجددا به من بازپس داد اما زمانیکه به خانه آمده  و شروع به شمارش پول‌ها کردم  متوجه شدم که مبلغ 590 دلار از پولها کم شده است.

با توجه به اظهارات مالباخته  کارآگاهان پایگاه دوم با چهره نگاری از مالباخته و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت راننده خودرو سمند زردرنگ به نام سیامک. م ( متولد 1352 ) شدند که در بررسی سوابق وی مشخص شد که او پیش از این نیز چندین بار چندین بار به اتهام ارتکاب جرام مختلف سرقت به شیوه کف زنی دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی هویت سیامک. م  کارآگاهان در سلسله اقدامات پلیسی خود موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه شهرزیبا شده و پس از انجام مراقبت‌های پلیسی و اطمینان از حضور سیامک در مخفیگاش او را در 15 مرداد دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل کردند.

با انتقال سیامک به پایگاه دوم آگاهی و آغاز تحقیقات  کارآگاهان اقدام به مواجه حضوری سیامک با مالباخته نمودند که بلافاصله توسط مالباخته شناسایی شد ؛ سیامک که چاره‌ای جز اعتراف و معرفی همدست خود نداشت  به ناچار لب به اعتراف گشود و یکی از سارقین زن طایفه ی فیوج به نام سیما. پ (35 ساله) را به عنوان همدست خود معرفی کرد.

سیامک در خصوص نحوه آشنایی خود با سیما به کارآگاهان گفت: در داخل زندان با یکی از سارقین طایفه فیوج به نام سعید آشنا شدم و پس از آزادی از زندان  از طریق وی با سیما آشنا شدم ؛ سیما به من پیشنهاد داد که از طریق سرقت به شیوه کف زنی می‌توانیم در زمان کوتاهی پول زیادی به دست آوریم و با قبول پیشنهاد گروه دو نفره ی خود را تشکیل داده و در پوشش مسافرکشی شروع به سرقت می‌کردیم و با توجه به مهارت سیما در کف زنی  او سرقت‌ها را انجام می‌داد و من نیز در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن افراد ( مالباختگان) می‌کردم.

در ادامه تحقیقات  مخفیگاه وی در شهرستان کرج – منطقه شاهین ویلا شناسایی و کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضایی  سیما. پ را نیز در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل کردند که او نیز در تحقیقات  اعترافات سیامک را تأیید و توسط مالباخته نیز شناسایی شد.

سرهنگ کارآگاه جان پرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در سرقت به شیوه کف زنی و اعتراف متهمان به سرقت‌های مشابه در تهران و دیگر شهرهای کشور  دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها