احیای مفصل زانو با سلول های بنیادی

درمانی جدید برای آرتریت زانو

پژوهشگران ژاپنی می گویند با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی مفصل آسیب دیده زانو را ترمیم و احیا کرده اند.این یافته ها امکان ارائه درمان های جدیدی را برای آرتریت تحلیل رونده در زانو فراهم می کنند که موجب از بین رفتن غضروف می شود.
کد خبر: ۵۸۹۱۹۹
درمانی جدید برای آرتریت زانو

گروهی از پژوهشگران دانشگاه توکیو به سرپرستی پروفسور «کازوتو هوشی» این شیوه را با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی بر روی مدل حیوانی خوک انجام دادند. این سلول های بنیادی توانایی تبدیل شدن به هر نوع بافتی را دارند.

محققان سلول های بنیادی پرتوان القایی را از سلول های پوستی و دیگر بخش های بدن انسان گرفتند سپس آنها را به زانوی آسیب دیده خوک تزریق کرده و ماده ای را به زانو افزودند که ترکیباتش مانند استخوان است.

یک ماه بعد محققان تایید کردند که غضروف و استخوان آسیب دیده احیا شده است. آنها می گویند خوک هایی که پیش از درمان پای خود را روی زمین می کشیدند و راه می رفتند پس از تزریق، به راحتی قدم بر می داشتند.

پروفسور «هوشی» می گوید این آزمایش نخستین مطالعه ای است که در آن از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای احیای مفصل زانو در حیوانات بزرگی مانند خوک استفاده شده است.

به گفته وی، این شیوه قادر به احیای منطقه وسیعی از غضروف مفصل است این پژوهشگران امیدوارند یافته آنها به ارائه درمان های نوینی برای آرتریت زانو منجر شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها