اصلی که نمی توان انکار کرد

انفجار درمنطقه ضاحیه در جنوب لبنان دهها شهید و زخمی برجای گذاشت. این جنایت ضد بشری در حالی صورت گرفت که تلاش محافل رسانه‌ای و سیاسی غربی و عربی برای نسبت دادن به گروه‌های تروریستی و پنهان سازی اثرات حضور صهیونیست‌ها و برخی کشورهای غربی و عربی در کشتار مردم لبنان را از مولفه‌های قابل توجه این جنایت می‌باشد.
کد خبر: ۵۸۸۷۵۸
اصلی که نمی  توان انکار کرد

این امر چنان بوده است که پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز رسما از عدم خالت این رژیم در این انفجار سخن گفت. ادعاهای مذکور از سوی این بازیگران در حالی مطرح می‌شود که در باب ادعای آنها چند نکته قابل توجه است. نخست آنکه اسناد و مدارک و حتی گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که گروه های تروریستی در منطقه کاملا تحت نظارت و تعالیم صهیونیست‌ها و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی کشورهای عربی و غربی قرار دارند. امری که و نمود عینی آن را در سوریه می توان مشاهده کرد.

با توجه به این اصل گروه های تروریستی که به کشتار مردم لبنان پرداخته‌اند رسما و عملا تحت نظر صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع عربی و غربی بوده‌اند لذا مسئولیت این کشتار با آنها است و ادعای عدم دخالت در کشتار مردم لبنان امری واهی برای پنهان سازی ابعاد جنایات آنها است.

دوم آنکه از مهمترین دغدغه‌ها و کارکردهای مقاومت منطقه از جمله حزب الله لبنان را مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری تشکیل می‌دهد. امری که نمود آن را در سوریه میتوان مشاهده کرد بگونه‌ای که سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در سخنرانی جمعه شب خود تاکید کردند حزب الله برای مقابله با سلفی‌ها و تکفیری‌ها به سوریه رفته است و اگر لازم باشد خود نیز به سوریه خواهد رفت تا مقاومت در جنگ با تکفیری‌ها به پیروزی دست یابد.

بررسی تحولات منطقه نشان می‌دهد که صهیونیست و کشورهای مرتجع عربی و غربی همواره با حمایت های مالی، نظامی و مالی از تکفیری‌ها و فضاسازی جهانی به دنبال مقابله با مبارزه حزب الله با این گروه ها بوده‌اند. لذا می توان گفت که آنها بوده‌اند که مانع از سرکوب و نابودی این گروه‌ها شده‌اند و در این راه حتی به رویارویی با سویه و حزب الله پرداخته‌اند.

با توجه به این شرایط میتوان گفت که ادعای صهیونیست ‌ها کشورهای مرتجع عربی و غربی‌ها مبنی بر عدم دخالت در انفجار بیروت امری واهی و صرفا برای فرار از مسئولیت می‌باشد و آنها همچون گذشته محور این جنایات می باشند و باید در کنار سایر عاملان این جنایت محاکمه و مورد بازخواست قرار گیرد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها