خبر سلامت

استخوان‌های محکم‌تر با مصرف نمک کمتر

یک فوق تخصص غدد با بیان این‌که رژیم ‌کم‌نمک تاثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد، گفت: بهتر است از گوشت‌ها و غذاهای فرآوری شده و پنیرهایی که غنی از سدیم است، کمتر استفاده شود.
کد خبر: ۵۸۸۶۲۰

دکتر محمد پژوهی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: افزایش میزان مصرف روزانه‌ کلسیم و در صورت نیاز استفاده از مکمل‌های ویتامین D بهترین روش برای داشتن استخوان‌های سالم است. افزایش مصرف کلسیم و ویتامینD، از طریق مواد غذایی و مکمل‌ها نقش موثری در بهبود تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی‌های بعدی دارد.

وی تصریح کرد: رژیم‌ کم‌نمک تاثیر مثبتی بر تراکم استخوان دارد به همین دلیل بهتر است از گوشت‌ها و غذاهای فرآوری شده و همچنین بسیاری از پنیرها که غنی از سدیم است کمتر استفاده شود. علاوه بر این، داشتن رژیم غذایی غنی از سبزی‌ها و میوه‌ها، مصرف میزان کافی پروتئین‌ و همچنین استفاده‌ بیشتر از مواد حاوی پتاسیم و منیزیم نیز کمک‌کننده است. ورزش‌ کردن بخصوص به صورت ترکیبی از حرکت‌های بی‌هوازی و قدرتی در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است در ضمن ورزش‌های تحمل‌کننده‌ وزن باعث تقویت استخوان‌ها و عضلات می‌شود.

خانم‌ها پس از استخر بدن خود را خشک کنند

یک متخصص با توجه به عفونت‌های زنانه بویژه در روزهای گرم سال به بانوان توصیه کرد: عفونت قارچی در زنان در فصل تابستان بسیار شایع است. بنابراین بانوان باید برای جلوگیری از بروز عفونت همیشه بدن خود را خشک نگه دارند. دکتر مریم کاشانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که رطوبت، زمینه‌ساز بروز عفونت‌های قارچی در ناحیه تناسلی زنان است، افزود: بویژه در فصل تابستان‌ که میزان مراجعه به استخرها افزایش می‌یابد و به علت گرمای هوا بر میزان تعرق بدن افزوده می‌شود، بانوان باید بیشتر از خود مراقبت کنند و اصول بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: بانوان پس از رفتن به استخر یا شنا کردن در دریا حتما با آب گرم یا ولرم دوش بگیرند و بدن خود بویژه ناحیه تناسلی را با یک لیف و صابون ملایم شست‌وشو دهند، اما زنانی که دچار عفونت‌های قارچی مکرر می‌شوند، می‌توانند پس از آب‌تنی در استخر، از داروهای ضدقارچ استفاده کنند تا موقعیت برای رشد قارچ نامناسب شود و علائم ادامه پیدا نکند. همچنین تا جایی که امکان دارد بانوان لبه استخرها ننشینند یا اگر قصد انجام این کار را دارند، از پوشش مناسب برخوردار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها