گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه:

ذره‌ای از حقوق ملت کوتاه نمی‌آیم

جایگاه ایران در منطقه از منظر وزیر پیشنهادی بهداشت؛

رتبه اول سزارین و رتبه چهارم مرگ و میر کودکان

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه جلسه نوبت عصر مجلس، به تشریح و دفاع از برنامه های خود برای تصدی این مسئولیت پرداخت و گفت: در بین 20 کشور منطقه، ایران در سزارین متاسفانه رتبه اول، مرگ و میر کودکان زیر پنج سال رتبه چهارم، مرگ و میر مادران باردار رتبه پنجم، و امید به زندگی رتبه هشتم است و امکان حضور کشور در رتبه های برتر بهداشتی وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۷۸۸۱
رتبه اول سزارین و رتبه چهارم مرگ و میر کودکان

به گزارش واحد مرکزی خبر ، قاضی زاده هاشمی گفت: در دفاع از برنامه پیشنهادی بخش بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مباحث خود را در چهار محور شامل اهمیت سلامت، موفقیت ها، چالش ها و همچنین اهداف و راهبردها بیان می کنم.

وی افزود: در بخش اول که اهمیت سلامت است بر اساس قانون اساسی سلامت حقی همگانی است که دولت مکلف است برای همه افراد کشور تامین کند؛ این حق همانند امنیت، وظیفه حاکمیتی است.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مردم همچنان که به آب و غذا و امنیت محتاج هستند به سلامت هم محتاجند؛ انتظار مردم از حاکمیت تامین امنیت و سلامت است قانون گذار بر تامین و نه دسترسی تاکید دارد.

قاضی زاده هاشمی گفت: وظیفه حاکمیت تامین سلامت است؛ امنیت سلامت اجتماعی و سلامت، امنیت فردی را به همراه دارد.

وی افزود: انتظار حداقلی مردم این است که حاکمیت زیرساخت های اولیه را برای تامین سلامت مردم فراهم کند.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: معتقدیم انسان سالم محور توسعه پایدار است؛ رشد و توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پایدار و بدون داشتن انسان هایی با سلامت جسمی روحی اجتماعی و معنوی امکان پذیر نیست.

قاضی زاده هاشمی گفت: در باب اهمیت سلامت مقالات و مستندات علمی نشان می دهد که بیش از30درصد تولید ناخالص ملی جوامع وابسته به سلامت جامعه است.

وی افزود: امکان ندارد جامعه ای که از لحاظ جسمی و روحی بیمار است به رشد و شکوفایی اقتصادی دست یابد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران دستاوردهایی بسیار ارزشمند به ویژه در طراحی، ایجاد و توسعه شبکه های درمانی روستاها در سراسر کشور داشته است.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ارتقای سطح خدمات فوریتی به ویژه در دوران دفاع مقدس و دسترسی بیش از90درصد روستاییان و100درصد جمعیت شهری به خدمات پایه سلامت از جمله این کامیابی هاست.

قاضی زاده هاشمی گفت: در سال هایی که گذشت با همت وزرای پیشین و مدیران دلسوز و خدوم حوزه سلامت امید به زندگی برای بانوان به بیش از72سال و برای مردان به بیش از70سال ارتقا پیدا کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه بهداشت و درمان در ادوار گذشته پس از انقلاب گفت: کاهش مرگ و میر مادران، کاهش مرگ کودکان زیر یک سال در سایه احداث و توسعه 18 هزار خانه بهداشت و تربیت نیروی انسانی ماهر از به ورز تا متخصص از پیشرفت های کشور در این حوزه بوده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: رشد علمی کشور و گذر از مرزهای دانش در برخی رشته ها و پیشرفت در تولید داروهای نوترکیب و جدید از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت درمان است.

وی اضافه کرد: با وجود این پیشرفت ها در این بخش با چالش هایی روبرو هستیم، رتبه شاخص های بهداشتی ایران در بین 180 کشور جهان، 99 است و این درحالی است که رتبه شاخص سلامت ترکیه49، بنگلادش 51، بحرین 75، قطر 70، الجزایر74 و لبنان 101 است.

وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: در بین 20 کشور منطقه، ایران در سزارین متاسفانه رتبه اول، مرگ و میر کودکان زیر پنج سال رتبه چهارم، مرگ و میر مادران باردار رتبه پنجم، و امید به زندگی رتبه هشتم است و امکان حضور کشور در رتبه های برتر بهداشتی وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: اعتبارات وزارتخانه در سال 92، پنج درصد منفی بوده است که با توجه به نرخ تورم ، اکنون وزارت بهداشت حدود 6 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: این مشکلات شرایطی را ایجاد کرده است که اداره مجموعه های تحت مدیریت این وزارتخانه به سادگی امکان پذیر نیست.

همچنین به گزارش ایسنا، لاهوتی و قاضی‌پور و آصفری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن گفته و ایرج عبدی، احمدی‌لاشکی با تقسیم وقت میان خود نیز در موافقت با او نطق کردند.

لاهوتی: برنامه‌ پزشک خانواده چیست؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی از برنامه‌های که وزیر بهداشت ارائه نکرده است، گفت: برای اجرای برنامه پزشک خانواده نظام بیمه‌ای کشور و تضییع حقوق دانشجویان علوم پزشکی تهران چه برنامه‌های باید ارائه شود.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت‌،‌درمان و آموزش پزشکی صحبت می‌کرد، گفت: از وزیر بهداشت انتظار می‌رود که مشکلاتی که در بخش درمان کشور وجود دارد را حل کند و وی باید پاسخ قانع‌کننده‌ای به سوالات دهد.

لاهوتی افزود: بنده به وی رای خواهم داد و برای ایشان رای جمع خواهم کرد.

لاریجانی پس از این‌که لاهوتی این عبارت به کار برد به وی گفت آیا تصمیم دارید موافق صحبت کنید که لاهوتی نیز در پاسخ اظهار کرد: خیر بنده مخالف هستم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه توزیع نامناسب در کمیت و کیفیت حوزه سلامت گفت: نظام بیمه‌ای کشور در حال حاضر با تعداد قابل توجهی بیمه شده مواجه است که دفترچه خریداری کرده و حق بیمه پرداخت می‌کند، اما خدماتی که به آنها تعلق می‌گیرد، به اندازه نیازشان منصفانه نیست.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: شما می‌گویید اطلاعی از فعالیت‌های کمیسیون بهداشت مجلس ندارید، در حالی که بدانید این کمیسیون تخصصی مجلس است.

لاهوتی همچنین افزود: آقای هاشمی برنامه شما در رابطه با بورس‌ها، سهمیه‌ها و کسانی که هیات علمی شده‌اند چیست؟ توزیع ناعادلانه ثروت و نیروی انسانی را چگونه جبران می‌کنید؟ تضییع حقوق 8 هزار نفر دانشجو که خود را با دانشگاه تهران تطبیق دادند، چگونه جبران می‌کنید؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت‌ تصریح کرد: آیا به بخش پزشک محوری اعتقاد دارید؟ فاصله بی حد و مرز درآمدهای بخش خصوصی و دولتی را چه طور برطرف می‌کنید؟ امروز حقوق پزشک عمومی از یک کارمند در بخش دولتی کمتر است؟ امروز بیشتر مراکز درمانی روستایی خالی شده و بخش پزشک خانواده که برای تعادل در درمان است مغفول مانده است. آیا راهی جز اجرای پزشک خانواده نداریم؟

وی با بیان این‌که براساس قانون برنامه پنجم پزشکانی که به صورت استخدامی و پیمانی قرارداد دارند حق فعالیت خصوصی ندارند خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: چگونه می خواهید با این موضوع برخورد کنید.

لاهوتی در پایان یادآور شد: بنده به صداقت،‌درستی،‌پاکی و جهادی بودن شما اعتقاد دارم، اما شما مدیریت شش ماهه یکی از دانشکده های علوم پزشکی تهران را برعهده داشتید، به دلیل شرایطی که بود رها کردید اکنون چه تضمینی وجود دارد.

عبدی:هاشمی آرامش روانی بیماران را محقق می‌ کند

ایرج عبدی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اصلی‌ترین چالش این حوزه را فقدان مدیریت و برنامه دانست و تاکید کرد که تعهد و تخصص رافع این چالش است که در ویژگی‌های فردی و مدیریتی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان وجود دارد.

نماینده مردم خرم‌آباد، با تشکر از مخالفت مهرداد لاهوتی گفت: از ایشان به دلیل طرح مشکلات حوزه بهداشت و درمان متشکرم، بنده سابقه بیست سال فعالیت در حوزه بهداشت و درمان را دارم و به تفصیل در خصوص مشکلات این حوزه می‌توانم صحبت کنم، البته در ابتدای تشکیل دولت یازدهم وقتی آقای قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد فکر کردم در مخالفت با ایشان صحبت کنم امروز در موافقت با برنامه‌های ایشان صحبت می‌کنم.

نماینده مردم خرم‌آباد خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان دارای چالش‌های جدی است، نابسامانی و فقدان عدالت در ارائه خدمات درمانی، رهاشدگی بخش درمان خصوصی، بلاتکلیفی بخش خصوصی در نظام سطح‌بندی و فقدان منابع کافی در بخش بیمه‌ها از چالش‌های جدی حوزه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم پر داخت می‌شود گفت: درست در بخشهایی که باید از مردم حمایت شود آنها این هزینه‌ها را از جیبشان پرداخت می‌کنند، وکلای ملت در برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمندسازی یارانه‌ها توجه جدی به این حوزه کردند، ولی علت چالش‌های این حوزه چیست، کمبود منابع اصلی‌ترین چالش این حوزه نیست اگر این چالش‌ها رفع نشود حتی صددرصد بودجه نفت هم به بخش بهداشت ودرمان اختصاص یابد باز مشکل این بخش حل نمی‌شود.

وی با طرح این پرسش که چه کسی توان رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان را دارد، پاسخ داد: تعهد و تخصصی که در دکتر هاشمی سراغ دارم رافع این چالش‌ها است، اصلا به همین خاطر بوده است که 175 نماینده برای موافقت با برنامه‌های ایشان در مجلس ثبت‌نام کردند و در کمیسیون بهداشت نیز به جز یک رای ممتنع همه اعضا موافق ایشان بودند.

وی تاکید کرد: هم‌نظیر دکتر قاضی‌زاده هاشمی در کشور کم داریم ایشان در طی 33 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تخصص خود را گرفت.

وی تقویت نظام شبکه بهداشت و درمان، فراهم کردن دسترسی عادلانه به منابع مالی برای حاشیه‌نشینان، بیماران صعب‌العلاج و فقرا، برنامه‌ریزی برای حل چالش ریزگردها، تدوین برنامه آموزشی برای بیمارستان‌ها در شهرهای زیر 200هزارنفر جمعیت، جامع‌نگر بودن آموزش پزشکی و تدوین برنامه پزشکی برای سالمندان را بخشی از نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان برشمرد و تاکید کرد: با توجه به تعهد مثال‌زدنی و تخصصی دکتر قاضی‌زاده هاشمی از شما نمایندگان مجلس می‌خواهم با رای اعتماد بالایی ایشان را به عنوان وزیر بهداشت و درمان انتخاب کنید، در این صورت فرمایش معروف مقام معظم رهبری در خصوص بیمار، هزینه‌های درمان و آرامش روانی بیماران نیز محقق خواهد شد.

لاشکی: چرا پدیده زیر میزی شیوع پیدا کرده است؟

احمدلاشکی نماینده مردم چالوس و نوشهر در موافقت با وزیر پیشنهاد بهداشت و درمان گفت: اداره وزارت بهداشت و درمان از پچیدگی‌های خاصی برخوردار است و متاسفانه نگرانی‌های زیادی در حوزه سلامت وجود دارد.

وی افزود: بیش از 75 درصد از عوامل ضد سلامت خارج از حوزه بهداشت درمان است، بخشی از این عوامل عبارتند از آلودگی‌ها،‌بیکاری سه تا چهار میلیون نفری، سوانح و تصادفات، مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی، ناباوری، مصرف فست فودها و برنج‌های خارجی که نگرانی‌های امروز جامعه ایران است.

وی با بیان اینکه به چه دلیل باید به دکتر قاضی‌زاده هاشمی رای بدهیم گفت: وزیر پیشنهاد بهداشت و درمان باید پاسخ دهد چرا پزشک خانواده موجب نابسامانی خانواده‌ها شده است؟ چرا قیمت دارو در مدت زمان کوتاهی چند صد درصد افزایش یافته است؟ علت فاصله بین پزشکان چرا چند صد برابر شده است؟ چرا پدیده زیر میزی شیوع پیدا کرده است؟

احمدی‌لاشکی افزود: ایشان آمده است تا بگوید تغییر مراکز پزشکی دولتی امروز یک فاجعه است، امروز دفترچه‌های درمانی روستایی که چه عرض کنم، دفترچه‌های رسوایی روستاییان در مراکز درمانی پذیرش نمی‌شود، ایشان آمده است بگوید بیمه تصدی‌گری نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است.

نماینده مردم چالوس با بیان اینکه وزیر پیشنهاد بهداشت و درمان سه شاخصه بزرگ تعهد، تخصص و مدیریت را دارا است افزود: ایشان 4 سال مشاور وزیر بهداشت و درمان بود، در ایام جنگ تحمیلی افتخار 33 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشت و دو بار مجروح شد برادر ایشان به دلیل آسیب‌های شیمیایی به شهادت رسید و به قول برخی‌ها ایشان در سالهای 61 و 62 در وزارت جهاد سازندگی فرمانده و مدیر لایق بود و امروز رزیدنت‌های فراوانی توسط ایشان آموزش یافته‌اند.

وی افزود: ایشان 157 مقاله در مجلات بین‌المللی با نشان آی اس آی دارند، این حجم مقاله بین‌المللی نشان از لیاقت ایشان و توانایی‌های ایشان دارد، ایشان همچنین 31 عمل جراحی چشم در مدت کوتاهی انجام داده است.

احمدی لاشکی از نمایندگان مجلس خواست تا با رای بالای قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان وزیر پیشنهاد بهداشت و درمان انتخاب کنند.

قاضی‌پور:به خاطر پولش از او حمایت می‌کنید

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه که در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن می‌گفت، خطاب به نمایندگان گفت: اگر این وزیر مستضعف بود آیا باز هم از او حمایت می‌کردید؟ شما به خاطر پولش از او حمایت می‌کنید.

این صحبت قاضی‌پور با واکنش نمایندگان مواجه شد و جلسه مجلس را برای دقایقی متشنج کرد.

ابوترابی که ریاست مجلس را بر عهده داشت، از قاضی‌پور خواست طوری صحبت کند که به کسی اهانت نشود.

ابوترابی همچنین گفت: در بند اول صحبت شما کلمه‌ای بود که در مورد آن توضیح بدهید که اگر برداشتی شده عذرخواهی کنید و آن جمله را اصلاح کنید.

در ادامه این صحبت‌ها قاضی‌پور ضمن عذرخواهی، گفت: آنهایی که از من ناراحت هستند و فکر می‌کنند آنها را آدمی ناصحیحی دیده‌ام اینطور نیست، آنهایی که نمایندگان واقعی مردم هستند و به خاطر الله، قرآن، اسلام و نظام آمدند و مخالفت کردند از آنها تشکر می‌کنم.

قاضی‌پور تاکید کرد: من عضو فراکسیون کارگری هستم و از مجلس هفتم تا به امروز طرفدار آنها هستم، در تمامی صحبت‌هایم و در تمامی تصمیم‌گیری‌هایم حقوق مردم مستضعف برای من اولی است.

پیرو این صحبت‌های نماینده ارومیه، برخی نمایندگان مجلس با به کار بردن لفظ بارک‌الله از او تشکر کردند و این کار قاضی‌پور باعث شد ابوترابی‌فرد هم از او تشکر کند.

نماینده مردم ارومیه گفت: ما در مورد وزارتخانه‌ای صحبت می‌کنیم که بازی با جان انسان‌هاست و مسائلی مانند وارد کردن خون آلوده جان هزاران نفر را به خطر می‌اندازد و ایدز و بیماری‌های دیگر را گسترش می‌دهد و میلیاردها تومان صرف کار کردن این اشتباه مهلک می‌شود اما نتیجه‌ای گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: راجع به جان انسان‌های پاک، ولایت‌مدار و شجاع صحبت می‌کنم که هر اشتباه خواسته یا ناخواسته، سهوی و یا عمدی ممکن است آثار جبران‌ناپذیری برای آنها داشته باشد، کسانی که مشغله‌های زیادی دارند این مساله می‌تواند روی وظایف‌ اصلی‌شان تاثیرگذار باشد، آقای هاشمی تخصص و دانش عالی دارد که ممکن است باعث شود از برخی حوزه‌های کاری‌اش غافل شود بخصوص بیماران اورژانسی، تهیه مواد اولیه اتاق عمل‌ها، نظارت بر حوزه دارو که اینها چیزهای کوچکی نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برنامه آقای دکتر هاشمی با وظیفه وزارتخانه هماهنگ نیست، بند 7 برنامه تفکیک می‌گوید نظارت و کنترل برنامه‌ریز باید جهت واحدهایی که از طریق بخش خصوصی و غیردولتی در بهداشت فعالیت دارند وجود داشته باشد اما این بند در برنامه ایشان نیامده، انتظار داشتیم آقای دکتر این بند را می‌آوردند.

نماینده مردم ارومیه در بخش دیگری از مخالفت خود با وزیر پیشنهادی بهداشت، عنوان کرد: در ارتباط با خود ایشان مسائلی وجود دارد اما من مسائل شخصی را مطرح نمی‌کنم، آقای سعادت استاندار سابق ما و آقای قالیباف شهردار تهران گفته‌اند شما در زمان جنگ کارهای خوبی انجام دادید، من مسائلی دارم اما به حرمت نمایندگان مشهد صحبتی نمی‌کنم، به شایعاتی هم که در مورد شما است نمی‌پردازم.

وی ادامه داد: آقای هاشمی لیست اموال خود را به قوه قضاییه بدهید تا بررسی شود، من نمی‌گویم شما در صداوسیما تبلیغ کردید، باید توضیح بدهید اینها را از کجا آورده‌اید.

قاضی‌پور به طرح این پرسش نیز پرداخت: برنامه شما در توزیع امکانات MRI و سی‌تی‌اسکن چیست؟ آیا عدالت را رعایت خواهید کرد و یا همه امکانات را در تهران و مراکز استان‌ها تمرکز خواهید کرد؟ برای بیمارستان‌های نیمه تمام شهرستان‌ها چه برنامه‌ای دارید، آیا پزشک و پرستار در درمانگاه‌های روستاها مستقر خواهد شد یا بیماران مجبورند برای یک آمپول زدن به شهرها مراجعه کنند؟

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ درباره دارو و تولیدات داخلی چه فکری کرده‌اید، آیا فکر می‌کنید با تشکیل کمیته مشکل حل می‌شود. وزرای قبلی کمیته راه انداختند اما مشکل حل نشد.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت، گفت: آیا شما با افرادی که در بیمارستان‌های خصوصی تخلف می‌کنند برخورد خواهید کرد؟ آیا به شکایت کسانی که جان خود را به خاطر پزشکان از دست می‌دهند رسیدگی خواهد شد؟ در مورد تامین اجتماعی هم باید توضیح بدهید، آیا می‌خواهید بیمارستان‌های تامین اجتماعی را تصاحب کنید یا کمک‌شان کنید؟

قاضی‌پور در پایان صحبت‌های خود با تاکید دوباره بر اینکه وزارت بهداشت با جان میلیون‌ها فرد سر کار دارد، گفت: ما قسم خورده‌ایم که از جان مردم حمایت می‌کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

منظری توکلی : وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت دارای روحیه جهادی است

علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافق در موافقت با گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت بهداشت اظهار کرد: آقای قاضی‌زاده هاشمی به واسطه تکلیف است که ثروت و رفاه خود را کنار می‌گذارد و محیط پراضطراب و پرمسئولیت وزارت را قبول می‌کند.

وی با اشاره به سوابق علمی و پژوهشی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت بهداشت ادامه داد: داشتن روحیه جهادی و بی‌ادعایی به همراه 33 ماه حضور در جبهه و سه بار مجروحیت همچنین حضور در تیم‌های مدیریت بحران و ستاد بازسازی از دیگر سوابق آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی است.

منظری توکلی همچنین در مورد برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت گفت: اهدافی که در برنامه‌های آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی دیده شده دست‌یافتنی و قابل اجرا است، برنامه ایشان منسجم و با تکالیف و وظایف برنامه پنجم توسعه منطبق است، توجه به افزایش جمعیت در این برنامه دیده شده است.

نماینده مردم بافق ادامه داد: کار دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیمارستان‌های سیار در مناطق محروم و ایجاد بنیاد خیریه‌ای که در سرتاسر کشور شعبه دارد و بیماران را به رایگان درمان می‌کند، از دیگر نکات مثبت در سابقه دکتر قاضی‌زاده هاشمی است، ضمن آنکه راه‌اندازی بیمارستان چشم‌پزشکی نور تهران از جمله موارد ناظر بر اجرای اصل 44 در کشور است.

این نماینده موافق گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت از نمایندگان در پایان خواست تا با رای بالا به دکتر قاضی‌زاده هاشمی از خود یادگار نیکی به جای بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
س
United States
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
۰
۰
تو خیلی چیزا اولیم !!!
شلشش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
كل برنامه را از رادیو شنیدیم. واقعا متاسفم اینها نمایندگان این مردم هستند!!! وای به حال مردم!
منتظرالظهور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
واقعاً باید به آقای قاضی پور(نماینده محترم ارومیه) احسنت گفت كه صلاح مردم را فدای باند بازیها نكرده و نخواهد كرد. زنده باد قاضی پور دقیقه 90
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها