با بهنام صفوی، خواننده موسیقی پاپ

چهارشنبه‌‌سوری نگو بگو میدان جنگ

رضا یزدانی، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش همراه با کویتی‌پور و آهنگران روی صحنه می‌روند

همصدایی خوانندگان پاپ و نوحه‌خوانان جنگ

در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت که از فردا آغاز می‌شود چهره‌هایی همچون رضا یزدانی، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، شهرام شکوهی و بهنام صفوی همراه با غلامعلی کویتی‌پور و صادق آهنگران روی صحنه می‌روند.
کد خبر: ۵۸۷۵۰۳

به گزارش جام‌جم،‌ جشنواره موسیقی مقاومت فعالیت خود را فردا از مرقد مطهر حضرت امام خمینی آغاز خواهد کرد و تا پایان هفته گروه‌های مختلف موسیقی پاپ و کلاسیک ایرانی و خارجی روی صحنه خواهند رفت.

در آیین افتتاحیه جشنواره شاخه‌های گل نثار مزار شهدای هنرمندی چون شهید مرتضی آوینی می‌شود و یک گروه 200 نفری با سرودی از عبدالجبار کاکایی و آهنگسازی شهروز حقی اجرایی خاطره‌انگیز در بهشت زهرا خواهند داشت.

به گفته گلریز، اجراهای این جشنواره همگی در برج میلاد خواهد بود و برای نخستین بار است که شاهد اجرای پنج خواننده موسیقی پاپ در این جشنواره هستیم.

دبیر پنجمین جشنواره موسیقی دفاع مقدس که در نشست خبری این جشنواره سخن می‌گفت درباره‌ بخش پاپ توضیح داد: رضا یزدانی، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، شهرام شکوهی و بهنام صفوی هر کدام اجرای زنده خواهند داشت و سه قطعه اجرا می‌کنند. به گونه‌ای که دو قطعه با مضمون مقاومت ساخته شده و یک قطعه دیگر را هم به انتخاب خودشان می‌خوانند.

او از اجرای سرودهایی در شهرستان‌ها هم خبر داد و گفت: برای بخش میدانی جشنواره نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده و تجهیزات خوبی در نظر گرفته شده است. این اجراها در سه منطقه‌ تهران یعنی تئاترشهر، پارک ملت و بوستان ولایت انجام می‌شود و در واقع خواستیم به نوعی این موسیقی را مردمی‌تر کنیم.

دبیر جشنواره بیان کرد: برگزاری جُنگ شعرخوانی و دعوت از افرادی که خاطراتی از دوران دفاع مقدس دارند، مثل سرداران شناخته شده‌ جنگ از دیگر برنامه‌هاست که خاطره‌گویی می‌کنند. اجرای گروه‌های نظامی و خواندن سرودهای دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های ماست.

به گفته گلریز در بخش رقابتی 25 اثر کلاسیک ایرانی، 26 اثر کلاسیک غیرایرانی، 25 اثر پاپ 42 ترانه از 13 شاعر به دبیرخانه ارسال شده است که در هر بخش شش اثر انتخاب شده تا در سالن اصلی برج میلاد و تالارهای جنبی اجرا داشته باشند.

او افزود: از هر بخش هر روز دو گروه به اجرای برنامه‌ می‌پردازند و رونمایی از سه آلبوم موسیقی از دیگر برنامه‌های ماست که آلبوم «پلاک عاشقی» ساخته رمضان عظیمی، «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» ساخته کارن همایونفر و «بدرقه» ساخته مهدی عباسی از این جمله هستند.

این خواننده‌ انقلابی بخش دیگری از سخنانش را به بخش بین‌الملل جشنواره اختصاص داد و گفت: سعی کردیم از کشورهایی در جشنواره استفاده کنیم که خودشان درگیر جنگ شدند و مصر، لبنان و سوریه از این جمله بودند که بعضی از این گروه‌ها به ما جواب مثبت دادند. در نهایت قرار شد دو گروه به جشنواره بیایند که یک گروه از لبنان انتخاب شده و خواننده‌ ترکیه‌ای «مورات ککیلی» با گروهش به ایران می‌آید و کنسرت مشترکی با کامران رسول‌زاده برگزار می‌کند.

انتقاد از برخی هنرمندان

این هنرمند در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا جشنواره برای حضور گروه‌های مطرح موسیقی ایرانی هزینه‌ای نمی‌کند، گفت: با تعدادی از این هنرمندان تماس گرفتم اما آنان نسبت به موسیقی مقاومت موضع داشتند. به آنها گفتند از نظر بودجه هیچ مشکلی نداریم ولی آنها قبول نکردند و این جای تأسف دارد. بارها دیده‌ام که این هنرمندان در مصاحبه‌هایشان جبهه‌گیری کرده و نسبت به این موضوع انتقاد شدید می‌کنند.

او افزود: مگر مجوز کنسرت را چه کسانی به این هنرمندان می‌دهند؟ آمریکا مجوز می‌دهد؟ متاسفم که این هنرمندان از امکانات جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند اما فقط به انتقاد می‌پردازند. سعید کرمی، مدیر روابط عمومی جشنواره هم در این نشست اظهار کرد: سایت ایران کنسرت بلیت‌فروشی کنسرت‌های جشنواره را آغاز کرده است و تنها کنسرت‌های سالن اصلی بلیت‌فروشی می‌شود.

او از اجرای حامد زمانی و کاوه آفاق نیز در جشنواره خبر داد و گفت: صادق آهنگران و غلامعلی کویتی‌پور هم از جمله افرادی هستند که به اجرای برنامه در فضای باز می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها