دلیگانی مخالف کابینه پیشنهادی

برای خلق حماسه اقتصادی کار مهمی ندیدم

جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی که برای اخذ رأی اعتماد وزیران دولت یازدهم تشکیل شده است ، بعد از سخنان رئیس جمهور و معرفی وزرای پیشنهادی ، با صحبت های مخالفان و موافقان کلیات برنامه دولت و وزرای پیشنهادی ادامه یافت.
کد خبر: ۵۸۷۳۴۷
برای خلق حماسه اقتصادی کار مهمی ندیدم

به گزارش واحد مرکزی خبر،حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی نخستین فردی بود که در مخالفت با کلیات برنامه دولت یازدهم صحبت کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت:مخالفت بنده با تمامی برنامه یا تمامی وزرا نیست اما نکاتی را هنگامی که برنامه جنابعالی را مطالعه کردم مشاهده کردم و وظیفه دانستم از زبان مردم نکاتی را خدمت جنابعالی و مردم و وزرای پیشنهادی عرض کنم.

دلیگانی افزود: این موارد شامل کاستی هایی است که در برنامه وجود دارد و اولویت هایی که به نظر می رسد در برنامه دیده نشده و برخی افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی جنابعالی هستند به نظر می رسد توانایی لازم را نداشته باشند.

مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم گفت: اولین نکته ای که در برنامه به آن توجه نشده خلق حماسه اقتصادی است،ما باید از مردمی که حماسه سیاسی خلق کرده‌اند تشکر کنیم ، مردم منتظرهستند خلق حماسه اقتصادی را در سال جاری ببینند و بنده در این باره چیز مهم و شاخصی مشاهده نکردم.

حاجی دلیگانی افزود: دومین مشکل و یکی از مسائل مهم در سال پیش رو نحوه ادامه هدفمندی یارانه هاست ، آقای روحانی می دانید 42 هزار میلیارد تومان نقدی پرداخت می کنیم در حالی که 28 هزار میلیارد تومان آن از محل گران شدن حامل های انرژی است ،  برای مابقی این عدد چه برنامه ای پیش بینی کرده اید؟آیا قرار است حامل های انرژی گران شود ؟ اگر قرار است گران شود ، نحوه اداره زندگی مردم که با این گرانی مواجه می شوند به چه صورت است ،‌چرخه پرداختی به مردم چگونه قرار است پرداخت شود و سهم بهداشت و درمان قرار است به چه صورت تأمین شود ؟ و کمک به تولید چگونه خواهد بود؟.

نماینده مجلس همچنین این سوال را مطرح کرد : مردمی که چشم امید دارند به دولت تدبیر و امید برای بهبود معیشت آنان چه تدبیری اندیشیده شده است ؟

حاجی دلیگانی گفت:از معضلات کشور طرح های نیمه تمام  است، برای بالغ بر 40 هزار طرح نیمه تمام در برنامه، پیش بینی خاصی نشده است.

وی افزود:در سیاست ها وخط مشی های برنامه در خصوص مسکن مهر چه تدبیری شده است؟ تدبیر دولت برای تأمین مسکن و مقابله با رشد قیمت های فزاینده و افزایش نرخ رهن و اجاره چیست ؟ با طرح مسکن مهر نیمه تمام قرار است چه برخوردی شود  در برنامه مشخص نیست .

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : مردم حرکت های دولت ها را به هم پیوسته می دانند قرار است در این رابطه چه تدبیری اندیشیده شود ؟ موضوع 30 میلیون تومان مسکن مهر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها