بررسی تصویر برساخته از جمهوری اسلامی ایران در یک سریال آمریکایی

کارزار ضد ایرانی در قامت «دیپلمات»

تحلیلگر روس:

سیاست های غرب در تضاد با پیمان ان.پی.تی است

استانیسلاو ایوانف تحلیلگر ارشد انستیتو اقتصاد جهانی و مناسبات بین المللی وابسته به آکادمی علوم روسیه اعلام کرد: سیاست های دوگانه غرب در باره برنامه هسته ای ایران و اسراییل متناقض با پیمان ان.پی.تی است و به نظام منع انتشار سلاح هسته ای ضربه می زند.
کد خبر: ۵۸۶۶۲۹
سیاست های غرب در تضاد با پیمان ان.پی.تی است

ایوانف روز شنبه در مقاله ای در تارنمای روسی ایران رو افزود: کشورهای غربی در برابر برنامه هسته ای نظامی اسراییل و زرادخانه اتمی این کشور با بیش از ۲۰۰ کلاهک اتمی سکوت می کنند.

وی افزود: این در حالی است که اسراییل در چند دهه اخیر بارها به کشورهای همسایه حمله کرده است و رژیمی جنگ افروز و خصومت جو است که منافع خود را در مناقشه و جنگ های خونین در کشورهای همسایه می بیند.

تحلیلگر روس اضافه کرد: با این وجود آمریکا و کشورهای اروپایی حتی یک بار هم در شورای امنیت خواستار تحریم تل آویو نشده اند و حتی از آن تعریف و تمجید می کنند.

ایوانف در ادامه مقاله خود به سیاست های ضدایرانی آمریکا و متحدان غربی آن اشاره و اضافه کرد: واشنگتن با به کار گیری سوء ظن های تخیلی در مورد برنامه هسته ای ایران و ادعای تلاش تهران برای دستیابی به سلاح اتمی ، چهار قطعنامه تبعیضی علیه این کشور را به شورای امنیت سازمان ملل تحمیل کرد.

وی افزود: علاوه بر آن آمریکا چندین بسته تحریم یکجانبه علیه ایران اعمال کرد و حتی با تلاش های گسترده سیاسی و دیپلماتیک واشنگتن ، شرکای این کشور در اتحادیه اروپا و در کشورهای دیگر به کارزار ضد ایرانی جلب شدند.

ایوانف در ادامه مقاله خود به حملات اسراییل به راکتور اتمی عراق در سال ۱۹۸۱ و راکتور فرضی هسته ای در سوریه در سال ۲۰۰۷ و نیز ترور چند نفر از دانشمندان هسته ای ایران اشاره و اضافه کرد: کشورهای غربی از این اقدامات غیرقانونی اسراییل حمایت کرده و تا کنون حتی یک بار این گونه اعمال خصمانه این رژیم را محکوم نکرده اند.

تحلیل گر روس در مقاله خود نوشت: قتل دانشمندان جوان و با استعداد ایرانی گاهی تا سال های طولانی جلوی توسعه رشته های کامل علم و تکنولوژی را گرفته و نه تنها به توان علمی و فنی ایران بلکه به تمام علم جهانی ضربه زد.

وی افزود: مردم روسیه همانند بخش عمده جامعه جهانی، این جنایات را به عنوان اعمال تروریسم دولتی تلقی و آن را محکوم می کنند.

تحلیل گر ارشد انستیتو اقتصاد جهانی و مناسبات بین المللی روسیه سپس به حملات سایبری آمریکا و برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی به تاسیسات صنعتی و هسته ای ایران اشاره کرد و نوشت: ویروس رایانه ای استاکس نت که سانتریفیوژ های هسته ای ایرانی را هدف قرار داد، از سوی اسراییل از طریق همکاری با آژانس امنیت ملی ایالات متحده ساخته و بکار گرفته شده بود.

وی افزود: ادوارد سنودن کارمند سابق سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با مجله اشپیگل این توطئه را افشا کرد.

در مقاله آمده است: هکرهای اسراییلی و آمریکایی سعی کرده اند نه تنها تأسیسات هسته ای ایران را از کار بیاندازند بلکه به سامانه های مدیریت نیروگاه ها، واحدهای نفتی و گازی و تأسیسات دیگر دارای اهمیت حیاتی ایران هجوم ببرند.

تحلیل گر روس افزود: جنگ اطلاعاتی و روانی آمریکا و اسراییل علیه ایران که از مدتها پیش شروع شده است، همچنان با شدت تمام جریان دارد و دائما از واشنگتن و تل آویو تهدیدهایی علیه ایران حتی با بکارگیری سلاح اتمی به گوش می رسد.

وی با بیان این که این تهدیدها عوارضی برای ملت ایران دارند، اضافه کرد: این گونه اقدامات موجب تشویش خاطر بسیاری و بروز بیماریهای روانی می شود و بر فعالیت های بازرگانی در این کشور نیز تاثیر منفی می گذارند، اما متاسفانه جامعه جهانی این واقعیت را نادیده می گیرد.

تحلیل گر روس در ادامه مقاله خود نوشت: جای تعجب است که نه تنها سازمان ملل بلکه روسیه، چین و کشورهای دیگر به رفتار تجاوزکارانه و آشکارا تحریک آمیز اسراییل و آمریکا علیه ایران واکنشی از خود نشان نمی دهند.

وی اضافه کرد: در حقیقت تل اویو و واشنگتن از مدت ها پیش مشغول جنگ اعلام نشده علیه ایران هستند و با تلاش واشنگتن تحریم های بین المللی و یکجانبه علیه این کشور اعمال شده است که با هیچ یک از موازین و معیارهای بین المللی مطابقت ندارد.

ایوانف سپس به انتقاد از خودداری روسیه از تحویل سیستم موشکی اس-۳۰۰ به ایران پرداخت و افزود: مقام های روسیه با این اقدام که حتی از تحریم های سازمان ملل پا فراتر گذاشته بود، امکان تهران را در زمینه دفاع از نیروگاه اتمی بوشهر، راکتورهای هسته ای علمی و پژوهشی و سایر تأسیسات حیاتی کشور به طور قابل توجهی تضعیف کردند.

وی در مقاله خود نوشت: جای بسی تأسف است که ملت ایران که دوست مردم روسیه است، در این مرحله دشوار به تنهایی رو در روی تمام توانمندی آمریکا قدرت زورگو و مدعی سلطه یکجانبه جهانی و متحدانش در اروپا و خاورمیانه قرار گرفت.

تحلیل گر روس از دولت روسیه خواست تا توجه بیشتر به توسعه همکاریها با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه های امنیتی و نظامی کند و آن را در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه بداند.

وی اضافه کرد: روسیه که در سالهای اخیر از ایران در برابر فشارهای غرب حمایت نکرده است در حال حاضر فرصت مهمی برای جبران این مساله دارد و بطور مطمئن با توسعه روابط دو کشور فرصت های جدید برای همکاریهای دوجانبه به وجود می آید. (ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: غرب هسته ای
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها