درحالی که بر اساس تقویم کشاورزی چین پاییز از روز چهارشنبه در این کشور آغاز شده اما گرمای کم سابقه هوا مشکلات بسیاری برای مردم استان های مختلف بوجود آورده است.
کد خبر: ۵۸۶۵۳۱
آغاز فصل پاییز در چین با گرمای ۴۲ درجه

رسانه های چین امروز پنجشنبه ضمن اشاره به برخی آداب مردم با شروع فصل پاییز مانند خوردن گوشت برای تقویت بدن در روزهای سرد سال، بیشتر به تداوم گرما در شهرهای مختلف پرداختند.

از خشکسالی مناطق شرقی و شمالی تا سیلاب های سهمگین مناطق جنوبی و گرمای طاقت فرسا که در برخی نقاط به بیش از ۴۲ درجه رسیده، تابستان امسال فصل نسبتا سختی برای مردم چین بود.

تازه ترین اخبار نشان می دهد که در شانگهای بزرگترین شهر و بندر چین ۱۲ نفر تاکنون براثر گرمای طولانی مدت جانشان را از دست داده اند.

دمای هوای این شهر در روزهای اخیر زیر ۴۰ درجه سانتیگراد نبوده است.

بالا رفتن این حد دما برای مردم چین کم سابقه است و گفته می شود در ۱۴۰ سال اخیر ثبت نشده است.

استان های دیگری چون «جیانگ سو»، «خه نن» و «جیانگ شی» و همچنین «جه جیانگ» و «سیچوان» در شرق و جنوب و جنوب غرب چین این روزها گرمایی درحد ۴۲ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

کمبود آب آشامیدنی و خشک شدن مزارع به خصوص باغ های تولید چای در مناطق مختلف جنوبی و شمالی چین از دغدغه های دولتمردان این کشور است.

به برخی از شرکت ها در استان های شرقی چین اجازه داده شده است ساعات کار را بر اساس شرایط آب و هوایی و گرما تعیین کنند.

تلویزیون مرکزی چین روز پنجشنبه تصویری نشان داد که یک خبرنگار آن توانست تکه گوشت مرغی را بر اثر شدت گرمای هوا بر روی صندلی یکی از ایستگاه های اتوبوس در یک شهر جنوبی این کشور نیمه پز کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها