نبض سیاست

عصبانیت اصلاح‌طلب فراری از روحانی

سخنان صریح روحانی در مقابل غرب و دعوت آنها به کنار گذاشتن زبان تحریم و تهدید علیه ملت ایران بعلاوه کابینه پیشنهادی وی، بازتابی گسترده در رسانه‌ها داشت.
کد خبر: ۵۸۵۹۸۵

مجتبی واحدی، مشاور سابق کروبی که در شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) حضور داشت، در این باره گفت: کابینه روحانی «آش شله‌قلمکار» است. من از کابینه معرفی شده روحانی می‌فهمم که وی اراده‌ای برای تامین حقوق مردم ندارد. ... کابینه روحانی با وجود رحمانی‌فضلی، میلی‌منفرد و جنتی نشان‌دهنده اعتدال نیست.

واحدی با بیان این‌که من هیچ مهمان معتبر خارجی در مراسم تحلیف روحانی ندیدم، افزود: ترکیب کابینه برای حل مشکلات اقتصادی ناامیدکننده است. در کابینه‌ای که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور می‌شود نهاوندیان با نگاه باز اقتصادی و علی ربیعی که پشتوانه امنیتی و اصلی خانه کارگر است و خانه کارگر نیز یکی از بزرگ‌ترین موانع تولید و سرمایه‌گذاری در ایران؛ چگونه این دو نفر می‌توانند در این آش شله‌قلمکاری که درست شده کنار هم بنشینند؟!

عارف 2 پیشنهاد کابینه را نپذیرفت

صادق زیباکلام به فارس گفت: به آقای عارف تصدی دو وزارتخانه علوم و ارتباطات پیشنهاد شده بود که وی به دلایلی نپذیرفت. البته شاید انتظار آقای عارف و خیلی‌های دیگر سمت معاون اولی بود.

کابینه روحانی؛ کهنسال‌ترین کابینه
بعد از انقلاب

خبرگزاری تسنیم مدعی شد کابینه پیشنهادی حسن روحانی کهنسال‌ترین کابینه بعد از انقلاب اسلامی است. در این مطلب آمده است: جوان‌ترین وزرای کابینه حسن روحانی محمدجواد ظریف و علی‌طیب‌نیا با ۵۳ سال سن هستند. میانگین سنی کابینه پیشنهادی یازدهم، ۵۸ سال است که این عدد ۹ سال از میانگین سنی وزرای دولت نهم و هشت سال از میانگین سنی وزرای دولت دهم در آغاز کار، بیشتر است.

براساس این گزارش، میانگین سنی کابینه اول و کابینه دوم هاشمی رفسنجانی ۴۱ و ۴۹ سال، میانگین سنی کابینه اول و دوم خاتمی ۴۶ و ۴۷ سال و میانگین سنی کابینه اول و دوم احمدی‌نژاد به ترتیب ۴۹ و ۵۰ سال بوده است.

انتقاد به کف زدن نمایندگان در مراسم تحلیف

قاسم روانبخش، از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری، در جدیدترین اظهارنظر خود با عنوان «سنت کف زدن به جای تکبیر در مجلس؟!»، به دست زدن نمایندگان پس از سخنرانی دکتر روحانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اعتراض کرد!

روانبخش به انصاف نیوز ـ سایت منتسب به پزشکیان ـ گفته است: چرا مدل تشویق تغییر یافته است و مجلس از رسم همیشگی خود دست برداشته، از صلوات و تکبیر به کف و سوت روی آورده است؟ آیا تناسب مجلس شورای اسلامی با کف و صوت بیشتر است یا تکبیر و صلوات؟! البته شاید هم برخی فکر کرده‌اند که چون خارجی‌ها حضور دارند بهتر است به روال آنها تشویق کنیم.

هدیه‌ای عجیب برای روحانی!

معاون رئیس‌جمهور نیکاراگوئه که از مهمانان مراسم تحلیف هم بود، به مناسبت آغاز ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی، هدیه‌ای عجیب به وی اهدا کرد.

یک «ننو» مخصوص پیک‌نیک هدیه نیکاراگوئه‌ای‌ها به رئیس‌جمهور ایران بود. عکس این هدیه عجیب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با استقبال کاربران مواجه شده است.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از ساخت خط لوله گاز ایران ـ پاکستان

آمریکا به پاکستان هشدار داده است که اصرار برساخت خط لوله گاز میان ایران و پاکستان می‌تواند تحریم آمریکا علیه اسلام‌آباد را موجب شود.

خبرگزاری ایسنا، این خبر را به نقل از نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرده است.

پرسش شریعتمداری درباره 3 وزیر پیشنهادی

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در مقاله‌ای در خصوص کابینه روحانی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات را زیر سئوال برد.

شریعتمداری درباره زنگنه به نقش وی در امضای قرارداد کرسنت اشاره می‌کند و آن را قراردادی «ننگین» می‌نامد، درباره وزارت اطلاعات می‌نویسد چگونه می‌شود یک وزارتخانه سرنوشت‌ساز را به فردی سپرد که صلاحیتش برای نمایندگی مجلس احراز نشده است؟ یا چرا باید صاحب یک شرکت بزرگ در حوزه نفت با درآمد و ثروت نجومی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شود؟

برنامه آینده جبهه پایداری چیست؟

امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد در مجلس و سخنگوی جبهه پایداری درخصوص فعالیت‌های آینده جبهه پایداری در عرصه سیاست کشور به تسنیم گفت: ما نتوانستیم با تمام محیط کشور ارتباط برقرار کنیم و جبهه پایداری تا الان فقط تا مرکز استان‌ها جلو رفته است و ما باید به شهرستان‌ها برویم و بچه حزب‌اللهی‌ها را پیدا بکنیم و با آنها ارتباط بگیریم و بعد کارهای فکری انجام بشود. ما براساس نیاز و ضرورت‌های جدید نیازمند تولید فکر هستیم، نیاز به تولید گفتمان داریم، نیاز به تربیت نیرو داریم و باید روی طلاب جوان، دانشجویان جوان و مساجد کار بشود و احتمالا یک جمعی از دوستان، سازماندهی خواهند شد تا بیایند و با بحث‌های فکری و فرهنگی به عنوان پشتوانه نظام اسلامی کارهای لازم را انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها