متن کامل بسته پیشنهادی انبوه‌ سازان به دولت منتشر شد

جزییات شرایط پیش فروش مسکن

درخواست انبوه سازان برای 2 برابر شدن قیمت مسکن مهر

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به پیشنهاد دو برابر شدن قیمت ساخت مسکن مهر به دولت، گفت: امیدواریم که وزیر جدید همان‌گونه که در گذشته هم یکی از منتقدان مسکن مهر بود، الان هم به مشکلات این طرح رسیدگی کند.
کد خبر: ۵۸۵۹۶۲
درخواست انبوه سازان برای 2 برابر شدن قیمت مسکن مهر

ایرج رهبر در گفت‌وگو با مهر با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت دهم در تعیین قیمت‌های ساخت مسکن مهر اظهار کرد: در نخستین جلسه‌ای که با وزیر جدید در وزارت راه و شهرسازی خواهیم داشت، موضوع تورم در بخش ساخت و ساز مسکن مهر را مطرح می‌کنیم؛ به این دلیل که انبوه‌سازان در هرقدمی که به جلو می‌گذارند با زیان مواجه هستند.

وی با بیان این‌که معتقدم وزیر جدید باید یک تعامل منطقی با انبوه‌سازان داشته باشد، گفت: زیان انبوه‌سازان موجب تاخیر در اجرای طرح مسکن مهر می‌شود که در نهایت هم دود آن به چشم مردم می‌رود.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که چند بار با علی نیکزاد جلسه برگزار کردیم اما تاثیری در تعیین قیمت‌ها نداشت، بیان کرد: آماری که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای قیمت‌های مسکن اعلام شد، سند محکمی است که آمارهای ما را هم تائید می‌کند، اما وزارت راه و شهرسازی حاضر به پذیرش قیمت‌های جدید نبود.

وی با بیان این‌که امیدواریم وزیر جدید همان‌گونه که در گذشته هم یکی از منتقدان مسکن مهر بود، الان هم به مشکلات این طرح رسیدگی کند، اظهار کرد: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی دو برابر شدن نرخ ساخت مسکن مهر بود که متاسفانه این روند آن‌قدر به عقب افتاد که دولت به پایان برسد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان به نبود ساماندهی صحیح برای پرداخت آورده متقاضیان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ثبت‌نام متقاضیان در سامانه، ساماندهی درستی نداشت و حتی پول‌هایی هم که از سوی متقاضیان پرداخت شده هنوز به دست انبوه‌سازان نرسیده و در اختیار بانک‌هاست؛ بنابراین در ساخت مسکن مهر تاخیر زیادی به‌وجود آمد.

رهبر با بیان این‌که منبع خط اعتباری مسکن مهر هم مشخص نیست، بیان کرد: الان پنج میلیون تومان دیگر به وام مسکن مهر افزوده شده، در صورتی که برای پرداخت 25 میلیون تومان هم مشکلات زیادی وجود داشت و خط اعتباری محکم و مصوبی نداشت، بنابراین مشخص نیست که از چه طریقی قرار است این مبلغ اضافه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها