احیای 5 تالاب بین المللی در آذربایجان غربی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از احیای پنج تالاب بین المللی در استان که طی سالهای اخیر از وضعیت خشکی رنج می برند خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۸۶۸
احیای 5 تالاب بین المللی در آذربایجان غربی

به گزارش مهر، حسن عباس نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جریان بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان اظهارداشت: در حال حاضر با تلاش ها و پیگیری های محیط زیست استان تالاب های بین المللی قوپی بابا علی، سولدوز،حسنلو ، طالقان و کانی برازان آبگیری و احیا شده اند.

وی ادامه داد: این اقدام در حالی صورت گرفته است که بسیاری از تالابهای بین المللی سایت رامسر از جمله تالابهای مذکور به عنوان تالابهای در معرض نابودی بودند که احیای آنها از موفقیت های این اداره کل به شمار می رود.

عباس نژاد با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با داشتن 30 تالاب فصلی و دایمی و نیز شش تالاب بین المللی در رده اول کشوری قرار دارد اظهارداشت: احیای تالاب های بین المللی استان در حالی اجرایی شده که برخی از این تالابها نزدیک به 20 سال بود که آبرسانی نشده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی لایروبی 100 کیلومـتر از تالابهای استان به همراه احداث دیوار ساحلی به مساحت بیش از 10 کیلومتر را از مهمترین اقدامات این اداره کل در جهت احیای تالاب های استان برشمرد.

عباس نژاد از  انعقاد تفاهم نامه با سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی در زمینه احیای تالابهای استان خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه 72 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز تالابهای استان از طریق سازمان آب منطقه ای استان تامین شد.

وی مساحت کل تالاب کانی برازان را 900 هکتار عنوان کرد و گفت: این تالاب همه ساله به دلیل موقعیت توپوگرافی و وجود توده های نیزار، پذیرای بیشترین جمعیت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله گونه در خطر انقراض اردک سر سفید و گونه های حمایت شده اردک مرمری، پلیکان، قو، فلامینگو، حواصیل، عقاب تالابی و سایر پرندگان نظیر انواع غاز، انواع مرغابی، آنقوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها