هتک حیثیت دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی

زن انتقامجو دستگیر شد

دستگیری عامل هتک حیثیت خانمی جوان در اینترنت

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت خانم 24 ساله گیلانی در یکی از شبکه های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۰۲۵
دستگیری عامل هتک حیثیت خانمی جوان در اینترنت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرهنگ "محمدخانی" رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 24 ساله گیلانی ، مبنی بر هتک حیثیت وی در یکی از شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: کارآگاهان این پلیس با پی جویی های فنی و تخصصی، متهم را که قصد داشت پشت نقاب مجازی هویت واقعی اش را پنهان سازد شناسایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم قضایی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدخانی بیان داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کرد که پس از ساخت پروفایلی زمینه تهدید و هتک حیثیت شاکیه را فراهم کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه متهم با قرار وثیقه 500 میلیون ریالی روانه زندان شد، تصریح کرد: بر اساس فصل پنجم ماده 17 قانون جرایم رایانه ای، هرکس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد .

کلاهبرداری از شرکت بازرگانی در بوشهر

رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری دو کارمند اخراجی شرکت بازرگانی که اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

رییس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح خبر فوق گفت: نماینده یکی از شرکت های بازرگانی استان به این یگان مراجعه و در راستای کلاهبرداری از شرکت خود اظهار داشت که افرادی با دسترسی غیرمجاز به کارت بازرگانی این شرکت اقدام به ثبت سفارش کرده اند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله تحقیقات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی کاربر یا کاربران متخلف آغاز کردند و پس از استعلامات لازم دو نفر از کارمندان شرکت که اخیراً نیز اخراج شده اند شناسایی و به این یگان احضار شدند.

رئیس پلیس فتا بوشهر تصریح کرد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که این افراد مجوز دسترسی به سامانه ثبت سفارش را داشته و پس از اخراج از شرکت اقدام به این کار کرده اند.

پرونده تشکیل و هر دو متهم جهت سیر مراحل قضایی تجویل مراجع ذیصلاح داده شدند.

متصدی کافی نت باز هم مسئله ساز شد

کشف دو فقره برداشت غیرمجاز اینترنتی در اردبیل و دستگیری متصدی کافی نتی که اقدام به این برداشت ها کرده بود.

 سرهنگ "امینی" رییس پلیس فتا استان اردبیل با اعلام این خبر داد تصریح کرد: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی ، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند. در تحقیقات اولیه مشخص شد کلیه برداشت ها بصورت اینترنتی بوده و متهم پس از تحصیل رمز دوم اینترنتی و شماره کارت عابر بانک شاکی اقدام به برداشت کرده اند.

سرهنگ امینی ادامه داد: در جریان رسیدگی به پرونده فوق، شکوائیه ای جدیدی با مضمون مشابه در خصوص برداشت غیرمجاز از شاکی دیگری به این یگان واصل و ضمیمه پرونده شد، نهایتاً پس از تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته متهم اهل و ساکن اردبیل شناسایی و دستگیر شد.

متهم در اعترافات خود اظهار کرد: به مدت دو ماه در یکی از کافی نت های شهرستان مشغول به کار بودم و زمانی که فرزند شاکیان جهت واریز شهریه دانشگاه به کافی نت مراجعه کرده بودند اطلاعات حساب را یادداشت و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت وجه کردم.

در ادامه رئیس پلیس فتا اردبیل هشدار داد:
1-برای انجام خرید و واریزهای اینترنتی حتی المقدور از مراجعه به کافی نت ها خودداری کنید.

2-در صورت مراجعه، مشخصات کافی نت و متصدی آن را به خاطر بسپارید تا در صورت دسترسی این افراد به حسابتان قابل پیگیری باشد.

3-شماره حساب بانکی و رمز دوم آن را شخصاً وارد سیستم کنید و از ارائه آن به متصدی کافی نت و افراد غیر خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها