رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران گفت: انواع میوه‌های قاچاق در بازار وجود دارد که غالبا از سوی بازارچه‌های مرزی به بازارهای استان‌های مرکزی سرازیر شده ‌است.
کد خبر: ۵۸۴۸۲۸

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به وجود انواع میوه‌های قاچاق در بازار اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های مرزی اصولا با اهدافی نظیر ایجاد اشتغال و تامین معیشت ساکنان این مناطق، کنترل قاچاق کالا و افزایش امنیت مرز‌ها شکل می‌گیرد، اما متاسفانه خود باعث رواج قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: بازارچه‌های مرزی عملا به نقاط استراتژیک وارداتی تبدیل شده و در واقع دولت با ارائه مجوز برای ایجاد بازارچه‌های مذکور، زمینه افزایش واردات به کشور را تسهیل و تائید می‌کند.وی با اشاره به لزوم بازارچه‌های مرزی با وجود این‌که این ‌بازارچه‌ها باعث برهم زدن بازار داخلی می‌شود، تاکید کرد: در بلندمدت باید تدابیری ویژه اتخاذ شود تا با ایجاد کارخانجات یا باغ های مردم را از قاچاق بازدارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران بیان کرد: قرار شده است بعد از ماه رمضان جلسه‌ای برای بررسی دلایل وجود میوه قاچاق در کشور تشکیل شود.به گفته وی، با ارائه دستورالعمل‌های ساده می‌توان بازار میوه را به‌سادگی کنترل کرد؛ تنها کافی است میزان نیاز داخل و تولید داخل را مشخص کنیم تا تنها میوه‌های مورد نیاز به میزان لازم وارد شود.

مهاجران در پایان با اشاره به این‌که ممکن است مسئولان تصمیم بگیرند که برخی میوه‌ها وارد نشود، افزود: به دلیل تنوع بالای میوه‌های تولید شده داخلی ممکن است واردات برخی میوه‌ها را ممنوع کنند، چرا که بر سلامت عمومی تاثیری نخواهد داشت.حضور میوه‌های قاچاق در حالی در بازار به چشم می‌خورد که براساس قانون، تنها ورود موز به کشور قانونی و سایر میوه‌ها غیرقانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها