روز پنجشنبه انفجاری مهیب در مرکز ذخیره تجهیزات نظامی ارتش در حمص، 40 کشته و 120 زخمی برجا گذاشت

بشار اسد: پیروزی‌های بیشتر در راه است

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با ارسال پیامی به نیروهای ارتش ضمن ستایش از پایداری‌های آنان وعده داد بزودی کشورش شاهد پیروزی‌های تازه‌ای خواهد بود. وی برای نخستین بار بعد از شروع ناآرامی‌ها در این کشور برای بازدید یگان‌های ارتش به خارج از دمشق رفت و در منطقه داریا با سربازان سوری به گفت‌وگو نشست. این درحالی است که نبرد بین نیروهای ارتش با گروه‌های تروریستی در برخی شهرهای سوریه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۴۷۶۶

به گزارش ایسنا، اسد به مناسبت شصت و هشتمین سالروز تاسیس ارتش سوریه خطاب به نیروهای ارتش کشورش گفت: اگر ما در سوریه به پیروزی اعتماد نداشتیم یارای پایداری را نداشته و نمی‌توانستیم بعد از بیش از دو سال خشونت و درگیری همچنان با قدرت به مبارزه ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با مجله ارتش مردم خطاب به نیروهای مسلح این کشور گفت: من به توانمندی شما در انجام وظیفه و رسالت‌تان و انجام وظیفه ملی که بر عهده شماست ایمان راسخ و اعتماد زیادی دارم چرا که شما همیشه در کنار ملت مقاوم سوریه بوده‌اید. وی افزود: شما شجاعت نادر خود را در رویارویی با تروریسم و گروه‌های وابسته به آن نشان دادید و جهان را با پایداری و قدرت‌تان در پشت سر گذاشتن سختی‌ها و تحقق دستاوردها به شگفتی واداشتید.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور سوریه روز پنجشنبه گذشته با نیروهای ارتش این کشور در مناطق درگیری در ریف دمشق دیدار کرد و به سخنرانی در جمع نیروهای نظامی این کشور پرداخت. بشار اسد در حالی به «داریا» رفت که این شهر در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های خونین بوده و سرانجام هفته گذشته کنترل این منطقه به طور کامل در اختیار نیروهای سوری قرار گرفت.

این اولین سفر بشار اسد به خارج از شهر دمشق از آغاز سال 2012 است و می‌تواند حاوی این پیام باشد که اوضاع امنیتی در ریف دمشق(یکی از کانون‌های اصلی درگیری تروریست‌ها با ارتش سوریه) به سود نیروهای دولتی بهبود یافته است.

ارتش سوریه طی ماه‌های اخیر توانسته موفقیت‌های چشمگیری در مقابله با افراد مسلح به دست آورد که شکست دادن تروریست‌ها در مرکز شهر حمص و در محله خالدیه آخرین موفقیت مهم ارتش سوریه بوده است.

پیروزی در جنگی جهانی

از سوی دیگر سرتیپ فهد جاسم الفریج، معاون فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح و وزیر دفاع سوریه طی پیامی به مناسبت روز ارتش اعلام کرد: بزودی پیروزی خود را در جنگی جهانی اعلام می‌کنیم. الفریج افزود: سوریه فقط با گروه‌های تروریستی مسلح جنگ نمی‌کند بلکه در مبارزه با تروریسم با رژیم‌های عربی و منطقه‌ای روبه‌رو است که به نیابت از همه جهان در سوریه مداخله کردند.آخرین خبرهای دیروز حاکی از آن بود که ارتش سوریه در تازه‌ترین عملیات خود در رویارویی با گروهک‌های تروریستی، شش عملیات افراد مسلح برای یورش و حمله به «حلب» را ناکام گذاشته است.

درگیری‌ها در حلب ادامه دارد و گفته می‌شود شدت این درگیری‌ها در مناطق «کرم الجبل»، «صلاح‌الدین»، «الغامریه» و «الاعظمیه» بیشتر است. در یک خبر دیگر اعلام شد ارتش سوریه چند مقر عملیات تروریست‌ها را در حومه «دیر الزور» منهدم کرده است. در یک خبر دیگر روز پنجشنبه اعلام شد انفجار مهیبی در مرکز ذخیره تجهیزات نظامی ارتش سوریه در شهر حمص به وقوع پیوسته است که بر اثر آن 40 نفر کشته و 120 نفر زخمی شدند. منطقه وادی الذهب در ورودی جنوبی شهر حمص و در کنار سامانه مسافربری جنوب این شهر قرار دارد.

ابهام در کنفرانس ژنو 2

وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه ضمن تاکید بر آغاز گفت‌وگوی ملی بدون پیش شرط و به دور از مداخلات خارجی، گفت: نیازی نیست که سوریه برای مذاکره با گروه‌های تروریستی در کنفرانس ژنو حاضر شود. پیش از این دولت سوریه گفته بود حاضر است در این کنفرانس شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با بیان این مطلب افزود: گروه موسوم به ارتش آزاد در واقع گروه دروغینی است که برای سرپوش نهادن اقدامات گروه‌های تروریستی که بیشتر آنها در گروه‌های القاعده هستند، سر بر آورده است.

الحلقی تاکید کرد: سوریه بر این باور است که راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران کشور است. لذا از گروه‌های مخالف خارج‌نشین و گروه‌های مسلحی که سلاح بر زمین نهاده‌اند می‌خواهیم در گفت‌وگوهای ملی شرکت کنند.

سخنان الحلقی در حالی بیان می‌شود که احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان با سفر به چند کشور خارجی اعلام کرد این گروه بدون هرگونه پیش‌شرطی در کنفرانس ژنو 2 حاضر خواهد شد. پیشتر آمریکا و روسیه در خصوص برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای ایجاد راهکار سیاسی بر پایه نشست ژنو 1 توافق کردند، اما این کنفرانس تاکنون به دلیل اختلافاتی درباره شرکت‌کنندگان در این نشست و برخی موضوعات مذاکره به تاخیر افتاده است. اخیرا نیز وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که برگزاری ژنو 2 تا پیش از پاییز آتی بعید است.

در همین رابطه، اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت تلاش‌های آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه اعلام کرد: کنفرانس ژنو 2 بسیار پیچیده خواهد بود. ابراهیمی ابراز امیدواری کرد تلاش‌های آمریکا و روسیه برای حل و فصل بحران سوریه بتواند در آینده‌ای نزدیک به موفقیت بینجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها