به گفته مدیر راهیان نور سازمان اردویی بسیج کشور در دور تازه راهیان نور دانش‌آموزی بیش از یک میلیون دانش‌آموز حضور خواهند داشت که در مقایسه با آمار 600‌هزار نفری سال گذشته رشد چشمگیری خواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۴۱۸۸
افزایش 66 درصدی راهیان نور دانش‌آموزی

مصطفی ذباح، در تشریح برنامه‌های راهیان نور به‌جام‌جم گفت: 254 هزار و 600 زائر از مناطق جنگی غرب و شمال غرب کشور از اول اردیبهشت تا پایان تیرماه امسال بازدید کرده‌اند.

وی درباره جزئیات این آمار هم توضیح داد: 226 هزار و 600 زائر از کرمانشاه، 17 هزار زائر از ایلام، 9 هزار زائر از کردستان و 2000 زائر از آذربایجان غربی دیدن کردند که این آمار در حال افزایش است.

به گفته ذباح با وجود شرایط جوی و گرمای هوا در جنوب کشور با این حال حدود 72 هزار زائر هم از ابتدای اردیبهشت تا پایان تیر از مناطق جنگی خوزستان بازدید کردند.

ذباح در پاسخ به این پرسش که اکنون ظرفیت اردوهای راهیان نور چه میزان است، گفت: ظرفیت اسکان در مناطق جنوب برای هر شب نزدیک به صد هزار نفر است. ما همه پادگان‌ها را تجهیز کردیم و درصدد توسعه آن با امکانات به روز هستیم. امیدوارم همه دستگاه‌های کشور در این ماموریت ما را کمک کنند تا تکلیفی که در این عرصه معنوی داریم، بخوبی ادا کنیم.

مدیر راهیان نور با اشاره به ظرفیت اسکان غرب و شمال غرب کشور گفت: به طور طبیعی این ظرفیت قابل مقایسه با جنوب کشور نیست، ولی در مناطق غرب و شمال غرب کشور هم توسعه قابل توجهی داشته‌‌ایم.

اما خبر دیگری که ذباح اعلام کرد، آغاز راهیان نور دانش‌آموزی بود. به گفته او از سیزدهم مهر برنامه‌ریزی شده است تا یک میلیون دانش‌آموز به مناطق جنگی اعزام شوند.

ذباح درباره این که آیا برای مناطق غرب و شمال غرب هم دانش‌آموزان اعزام خواهند شد یا خیر، گفت: 150 هزار دانش‌آموز از مناطق جنگی غرب و شمال غرب کشور بازدید می‌کنند که این بازدید برنامه‌های متنوعی از جمله رزمایش مردان آسمانی و ستارگان زمینی، نمایش انفجار‌ها و مهمات را دربرمی‌گیرد.

او درباره این که آیا معلمان هم در اردوهای راهیان نور حضور خواهند داشت، گفت: پیش‌بینی ما این است که 900 هزار دانش‌آموز و صد هزار معلم در طرح راهیان نور شرکت کنند.

این آمار در حالی است که در سال گذشته و براساس آنچه سرهنگ پاسدار حجازی‌زاده، جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج اعلام کرده بود حدود 600هزار دانش‌آموز از مناطق جنگی دیدن کردند که امسال این آمار افزایش قابل‌توجهی داشته است.

ذباح درباره شکل آمارگیری و اعلام ارقام هم گفت: مرکز آمار ایران نظارت کامل بر آمارگیری قرارگاه مرکزی راهیان نور دارد و امیدوارم تعداد بالای زائران راهیان نور در سیستم تصمیم‌گیری بودجه برای این سفرهای مقدس اثرگذار باشد.

اکنون اردوهای راهیان نور علاوه بر جنوب و مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور که شامل استان‌ های خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و کردستان می‌شود در بخش دریایی هم میزبان زائران است که امسال 140 هزار و 694 زائر از دهانه اروند‌کنار تا خلیج‌فارس و جزایر خارک و هرمز بازدید داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها