مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان اینکه هوای نفس به هیچکس رحم نمی‌کند، افزود: هوای نفس از کنار انبیا و پیامبران نیز به آسانی نمی‌گذرد اما به دلیل اینکه ایمان آن‌ها در اوج قرار دارد حریفشان نمی‌شود.
کد خبر: ۵۸۳۹۵۶
«شب قدر» شب مبارزه با هوای نفسِ ویرانگر است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، شامگاه دوشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سخنانی، با اشاره به طرح حیات طبیه و موانع رسیدن به آن در قرآن اظهار داشت: قرآن می‌فرماید دو چیز معیار رسیدن به حیات طیبه است که نخستین آن عمل صالح است اما نه هر عمل صالحی، بلکه باید دید این عمل از سوی چه کسی انجام شده است.

وی گفت: قرآن کریم تاکید دارد که عمل صالح باید توسط فرد مومن صورت گیرد که اگر این دو عمل با هم اتفاق افتاد حیات طیبه محقق می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حیات طیبه، حیاتی است که با تحقق آن، آرامش، امنیت، صفا، صلح و و دوستی و معنویت در جامعه برقرار می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه در پیشگاه خداوند ایمان و عمل صالح مهم و حائز اهمیت است افزود: برای خداوند مرد یا زن بودن تفاوتی ندارد و در روز قیامت اساس و معیار را بروی انجام کارهای خوب‌تر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه حیات طیبه نیز دشمن و موانعی دارد ابراز داشت: ممکن است انسان عمل صالحی را همراه با ایمان انجام دهد، اما باید دانست که دزدی در کمین بوده و به دنبال ربودنش است.

امام جمعه قم ادامه داد: شب قدر شب مبارزه با همین دشمن و دزد است که همواره با انسان همراه و بر رفتارهای ما تاثیرگذار است و در واقع این لطف خداوند است که هم راه سعادت و هم دشمنان این مسیر را به ما نشان می‌دهد تا منحرف و گمراه نشویم.

وی با بیان اینکه هوای نفس به هیچکس رحم نمی‌کند و ویرانگر است، افزود: هوای نفس از کنار انبیا و پیامبران نیز به آسانی نمی‌گذرد اما به دلیل اینکه ایمان آن‌ها در اوج قرار دارد حریفشان نمی‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه هوای نفس در مقابل خداوند جبهه نمی‌گیرد که ممکن است گاهی زندگی مومنانه انسان‌ها را در یک لحظه از بین ببرد که هم در قرآن و هم در روایات بر توجه و هوشیار بودن در برابر هوای نفس توصیه و سفارش شده است.

وی با بیان اینکه در روایتی از حضرت رسول (ص) بالا‌ترین جهاد، جهاد با نفس یاد شده است افزود: جنگ در جبهه و در برابر دشمنان جهاد اصغر است ولی اگر کسی در برابر هوای نفس خود بایستد و از خداوند دور نشود این جهاد بالا‌تر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز داشت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند: آرزوهای بلند و پیروی از هوای نفس برای من و شما نگران کننده است که اگر هوای نفس از بین برود حقوق همه در جامعه رعایت می‌شود و در غیر این صورت ظلم و ستم رواج خواهد یافتو انسان‌ها تنها خودشان را می‌بینند.

وی بیان داشت: برای آنکه هوای نفس از زندگی ما رخت ببندد باید بر اساس ارزش‌های اسلامی و دینی زندگی و از فرصت‌ها به درستی بهره برداری کنیم.

امام جمعه قم تاکید کرد: برای آنکه در زندگی از انحرافات دور باشیم بهترین روش پیروی از اهل بیت(ع) است چرا که آنان بهترین الگو برای ما به شمار می‌روند.(مهر)

newsQrCode
برچسب ها: شب قدر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها