23 رشته تحصیلی جدید در راه هنرستان ها

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش از ایجاد 23 رشته جدید تحصیلی در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای از سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۴۴۶
23 رشته تحصیلی جدید در راه هنرستان ها

محمد شریف زاده با بیان این مطلب گفت: برنامه ریزی برای افزایش رشته فنی و حرفه ای و کار دانش بر اساس نیاز بازار کار و آینده شغلی دانش آموزان است.

وی افزود: هم اکنون 300 رشته تحصیلی در این رشته ها وجود دارد که همه ساله محتوای کتاب های آنها براساس نیاز بازار کار مورد بازنگری قرار می گیرد و پس از مطالعات کارشناسان ایجاد 23 رشته تحصیلی در سال تحصیلی جدید مصوب شده است.

شریف زاده درباره این رشته توضیح داد: رویکرد ما بستر سازی برای رونق اقتصادی در حوزه صنعت است. به همین علت از میان این 23 رشته 20 رشته در مجموعه صنعت تعریف شده است.

 به گفته وی، این رشته ها شامل جوشکار و سازه های فولادی، پلیمر و گرایش های رشته چوب همچون مبل سازی است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش توضیح داد در سال تحصیلی گذشته بیش از 50 کتاب جدید التالیف در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای وجود داشت که امسال نیز با توجه به ایجاد 23 رشته جدید تعداد عناوین کتاب های درسی هنرستان ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره زمان توزیع کتاب ها گفت: کتابها امسال در دو مرحله توزیع می شود که در مرحله نخست بر اساس نیاز استانها در مردادماه ارسال می شود و دیگر کتاب ها با مشخص شدن کلاس ها و تعداد دانش آموزان در رشته های مختلف هنرستانی تا قبل از شروع آغاز سال تحصیلی ارسال خواهد شد.

وی با بیان این که در مجموع 600 عنوان کتاب درسی برای هنرستان ها تعریف شده است درباره عدم تمایل خانواده ها به انتخاب رشته های هنرستانی توسط دانش آموزان اظهار کرد: در هنرستانها بیش از 300 رشته مختلف وجود دارد که دانش آموزان با کمک مشاور و برگه هدایت تحصیلی می تواند رشته خود را انتخاب کرده و آینده شغلی خود را تضمین کنند.

وی ادامه داد: در هنرستان ها نیز دانش آموزان رتبه بندی شده و اینگونه نیست. دانش آموز در هر رشته ای که بخواهد می تواند ادامه تحصیل بدهد البته برنامه ریزیهای صورت گرفته که در برخی رشته ها دانش آموز حتی اگر نمره لازم را کسب نکند می تواند با گذراندن مراحل کیفیت بخشی رشته مورد نظر خود را انتخاب و تحصیل کند.

شریف زاده با اشاره به اینکه سازمان سنجش اعلام کرد در کنکور امسال 48 درصد دانش آموزان فارغ التحصیل رشته تجربی بوده اند گفت: این آمار حاکی از آن است که بسیاری از دانش آموزان می توانند با رفتن به رشته های دیگر همچون رشته های هنرستانی هم آینده شغلی شان را تضمین کنندو هم اینکه در رشته دلخواهشان بدون اینکه پشت کنکور بمانند ادامه تحصیل بدهند.

وی تصریح کرد: در کنکور امسال 40درصد پسران شرکت کردند یعنی 10 درصد پسران فارغ التحصیلان پسران رشته های نظری یا تمایلی به شرکت در کنکور را نداشته و یا مدرک تحصیلی برایشان اهمیت ندارد بنابر این ما توصیه می کنیم به والدین که مانع از انتخاب دانش آموزانشان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای نشوند چرا که آینده شغلی شان و هم آینده تحصیلی شان تضمین شده است. ( مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها