مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران خبر داد:

پیگیری ارائه تسهیلات به معلمان پذیرای «دانش آموزان ویژه»

دانش آموزان تهرانی، بیشترین جهشی های کشور

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ابا اشاره به این که تهران بیشترین تعداد دانش آموزان جهشی در کشور را دارد گفت: برای امسال تا کنون 400 دانش‌آموز تهرانی در جهش تحصیلی شرکت کردند و پیش بینیمی کنیم این رقم همچون سال های گذشته به 600 -700 نفر برسد.
کد خبر: ۵۸۳۱۱۰
دانش آموزان تهرانی، بیشترین جهشی های کشور

وجیه‌الله پرویزی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران  به روند جهش تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: جهش تحصیلی در سال‌جاری تنها از پایه دوم به چهارم ابتدایی و سوم به پنجم ابتدایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح کیفی تمام دروس دانش‌آموز درخواست کننده جهش تحصیلی باید خیلی خوب باشد، ادامه داد: برای جهش تحصیلی در ابتدا، شورای مدرسه با ملاحظه کارنامه دانش‌آموز و در صورت دارا بودن شرایط از نظر این شورا، وی را به آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌کند.

پرویزی اضافه کرد: در سال‌های گذشته مدیر مدرسه، دانش‌آموز را به منطقه آموزش و پرورش معرفی می‌کرد اما امسال برای رفاه حال والدین، دانش‌آموز از مدرسه مستقیم به اداره آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: امسال برای اولین بار بحث تجدید نظر نیز در بخشنامه لحاظ شده است؛ به این معنی که اگر دانش‌آموز در زمان آزمون، آمادگی ندارد و نمی‌تواند تست را به خوبی بگذراند، برای مرحله دوم هم می‌تواند شرکت کند.

پرویزی در خصوص تستی که از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، بیان داشت: تست تخصصی هوش برگزار می‌شود که این تست، علمی نیست بلکه تست هوشی است.

وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموز بتواند به آن میزان امتیازی که مورد نظر است، دست یابد، به مدرسه معرفی می‌شود تا در امتحانات شهریور ماه برای پایه بالاتر شرکت می‌کند و اگر بتواند نمره قبولی کسب کند، در پایه بالاتر از آن پایه‌ای که امتحان داده است، ثبت‌نام می‌شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها