سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره):

۴۰۰هزار یتیم درکشور شناسایی شده اند

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از شناسایی حدود 400 هزار یتیم در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۶۵۰هزار خیر نیکوکار این ایتام را زیرپوشش و حمایت خود دارند.
کد خبر: ۵۸۲۹۱۵
۴۰۰هزار یتیم درکشور شناسایی شده اند

حسین انواری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: جذب حامی برای ایتام فاقد حامی، اجرای طرح اکرام محسنین، و برگزاری محافل حامیان با ایتام از مهمترین برنامه‏های امسال این نهاد است.

وی گفت: حامی، خانواده‏های مددجو و امداد ، سه محور توسعه طرح‏های اکرام است، و اتصال این سه حلقه امداد ، در جذب حامی و خیران کمک خواهد کرد و امید داریم با برنامه‏های پیش‏بینی شده شاهد افزایش کمک برای خانواده ‏های نیازمند باشیم.

وی، با تاکید بر اینکه ۱۱ درصد حامیان ایتام دارای مدارک تحصیلی فوق لیسانس هستند، افزود: بیشتر حامیان طرح‌های اکرام این نهاد را اقشار فرهنگی جامعه تشکیل می‏دهند.

انواری، از گسترش شبکه خیرین کشور خبر داد و اظهارکرد: فعالیت‏های این شبکه به منظور تبلیغ طرح‏های اکرام در بین خانواده‏ها و از طریق حامیان در فضای معنوی ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

وی خدمات کمیته امداد را خانواده محور ذکر کرد و افزود: اگر از مشکلات داخل خانواده پیشگیری، یا مشکلات ایجاد شده را درمان کنیم، از گسترش بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

انواری گفت: کمیته امداد می کوشد وضعیت تمام اعضای خانواده‌های زیر حمایت را بررسی، و موجبات رشد همه اعضای خانواده ها را به نسبت برابر فراهم آورد.

سرپرست کمیته امداد با بیان اینکه بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار زیرحمایت کمیته امداد قرار دارند، افزود: تلاش داریم تا آنانی را که می‌توانند کار کنند، در چرخه کار قرار داده، و در عین حال آموزش اداره خانه و همچنین افزایش مهارت‌های تدبیر منزل را برای آنان داشته باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: در این صورت قادر خواهیم بود هسته اصلی جامعه یعنی خانواده را تنظیم و روابط خانواده‌ها را ارزشمند ساخته و عوارض سوء در اجتماع را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها