پلیس ایالت اوهایوی آمریکا گزارش داده مرگ مشکوک دو برادر در ویلای پدربزرگشان در اوهایو، زیر سر یکی از برادران است و در واقع این جوان ابتدا برادر و سپس خودش را به قتل رسانده است.
کد خبر: ۵۸۲۳۸۲
خودکشی بعد از برادرکشی

پلیس چندی پیش گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله دریافت کرد و در محل حادثه حاضر شد. صحنه‌ای که ماموران با آن مواجه شدند بسیار دلخراش بود.

جسد خونین دو پسربچه 9 و  دوازده​ساله، در ویلای پدربزرگشان، در حالی که غرق در خون بودند پیدا شد.

پلیس تائید کرد جسد دو پسربچه به نام‌های «آستین وایزمن» دوازده ساله و «بلیک کمپبل» 9 ساله که برادر ناتنی بودند، در شرایطی اسفبار و در حالی‌که هر دو از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بودند، کشف شد.

پزشکی قانونی پس از بررسی صحنه جرم و اجساد دو نوجوان اعلام کرد از ظاهر زخم‌ها و گلوله‌هایی که در بدن این دو نوجوان پیدا شده می‌شود چنین نتیجه گرفت این جنایت ترکیبی از دیگرکشی و خودکشی است اما مشخص نیست این خودکشی و دیگرکشی اتفاقی بوده یا عمدی.

دکتر جورج هاوکر، یک مقام بلند پایه پزشکی قانونی که رسیدگی به پرونده دو برادر نوجوان را به عهده دارد به رسانه‌ها گفت: فعلا نمی‌توان اظهارنظر دقیق‌تری کرد و باید گفت ممکن است راز این جنایت هرگز برملا نشود. چرا که شاهدی وجود ندارد و بعید به نظر می‌رسد بتوان به اصل قضیه پی برد.

دوستان و خانواده قربانیان گفته‌اند احتمالا پسر بزرگتر ابتدا به صورت غیرعمدی به سمت برادر کوچک​تر خود شلیک کرده و سپس از شدت ناراحتی و اندوه طاقت نیاورده و تصمیم گرفته خودش را مجازات کند. به این ترتیب او اسلحه را به سمت سر خود نشانه رفته و شلیک کرده است.

مقامات گفته‌اند رایانه شخصی برادر بزرگ‌تر را بررسی خواهند کرد تا ببینند آیا پسرک از نظر روانی مشکل خاصی داشته یا خیر. همچنین باید بررسی کنند و ببینند آیا نقشه قبلی در کار بوده یا نه.

گفته می‌شود برادر بزرگ​تر طی  چند هفته گذشته سرگرم بازی‌های رایانه‌ای خشن حاوی شلیک با اسلحه بود و عاشقانه این بازی‌ها را دنبال می‌کرد.

پدر و مادر این دو برادر ناتنی به دلایلی که در پرونده ذکر نشده است، از یکدیگر جدا زندگی می‌کردند و هیچ یک سرپرستی فرزندان را به عهده نداشت و آنها به پدربزرگ خود سپرده شده بودند اما زمانی که این اتفاق افتاد، پدربزرگ در خانه حضور نداشت.

او برای مدت کوتاهی منزل را ترک کرده و دو نوه‌اش را در اتاق بازی‌شان در طبقه بالا تنها گذاشته بود تا با اسباب‌بازی‌هایشان سرگرم شوند اما آنها به خطرناک‌ترین وسیله موجود در خانه که سلاح پدربزرگ بود دست زدند.دو برادر با استفاده از غفلت پدربزرگ مخفیگاه سلاح را یاد گرفته و منتظر اولین فرصت برای استفاده از آن بودند.

پلیس اعلام کرد: بسیار ناراحت‌کننده است که ببینیم دو پسر کوچک کشته شده‌اند و کسی چیزی در مورد مرگ آنها نمی‌داند.

خبر کشته شدن این دو برادر بار دیگر موضوع استفاده ایمن از اسلحه در آمریکا را مطرح کرده است.

چندی پیش یک دختربچه چهار ساله نیز همبازی خود را به اشتباه و به ضرب گلوله به قتل رسانده بود. در حالی که مخالفان استفاده آزاد از اسلحه همواره در حال انتقاد از قوانین موجود هستند، موافقان از حق داشتن اسلحه برای دفاع شخصی دفاع می‌کنند.

به گزارش مرکز ملی ثبت حوادث در آمریکا، از سال 2001 تا 2010 در این کشور 703 کودک زیر 15 سال بر اثر شلیک اتفاقی و غیرعمدی گلوله جان خود را از دست داده‌اند. در همین مدت 7766 کودک زیر 14 سال نیز در اثر شلیک غیرعمدی گلوله زخمی شده‌اند.

بتازگی جمعی از مادران کمپینی تشکیل داده‌اند که مادران را تشویق می‌کند به استفاده ایمن از سلاح در خانه رسیدگی کنند. اعضای این گروه به مادران آموزش می‌دهند چطور کودکان خود را از عواقب دست زدن و لمس اسلحه آگاه کنند.

آغاز‌کننده این کمپین، زنی است که خود برادر نوجوانش را در اثر شلیک گلوله از دست داده است. او می‌گوید: نباید هیچ جان دیگری این‌گونه از دست برود. باید جلوی این کار را بگیریم. باید به مادران آموزش بدهیم تا آنها نیز به کودکانشان آموزش دهند.

منبع:سی‌ان‌ان - مترجم: سارا لقایی - ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها