شبکه چهار با کسب چهار جایزه، بیشترین جوایز جشنواره رسانه، علم و فناوری را از آن خود کرد

درخشش شبکه 4 در نخستین جشنواره رسانه، علم و فناوری

آیین قدردانی از برگزیدگان نخستین جشنواره «رسانه، علم و فناوری» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی هیات دولت، خانواده‌های شهدای جهاد علمی و جمعی دیگر از مسئولان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۲۲۰۰

در این مراسم که مدیران عامل خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی، روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و جمع زیادی از اصحاب رسانه حوزه علمی و فناوری حضور داشتند علاوه بر قدردانی از آثار منتخب مکتوب، شنیداری و دیداری رسانه‌ها در حوزه علم و فناوری و خبرگزاری‌های برتر کشور در این حوزه از خانواده‌های شهدای علم و فناوری نیز قدردانی شد.

به گفته پرویز کرمی، دبیر این جشنواره، جهت‌ دهی رسانه‌ها در راستای مساله‌ها و اولویت‌های فناوری کشور، افزایش انگیزه آنها، انعکاس مطلوب موضوعات علم‌وفناوری و توسعه تفکر علمی از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

وی درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: از مجموع 763 اثر ثبت‌شده، 240 اثر از 113 شرکت‌کننده در بخش دیداری، 88 اثر از 53 شرکت‌کننده در بخش شنیداری و 435 اثر از 105 شرکت‌کننده در بخش مکتوب شرکت داشتند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره شاخص‌های مد نظر داوران در این جشنواره توضیح داد: ترویج علم و فناوری با نگاه ایده تا محصول، توجه به کار گروهی، امیدآفرینی، توجه به علم نافع و ترویج علم از شاخص‌های با اهمیت در بررسی آثار بوده است.

شبکه چهار سیما با کسب چهار جایزه، بیشترین جوایز جشنواره رسانه، علم و فناوری را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، در نخستین جشنواره رسانه، علم و فناوری که با هدف قدردانی از خبرنگاران و دست‌اندرکاران برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد، برنامه‌های تلویزیونی «کندو»، «360 درجه» و «آسمان شب» از شبکه چهار موفق به کسب جوایز ویژه این جشنواره شدند.

در بخش رسانه‌های دیداری این جشنواره برنامه «کندو» به تهیه‌کنندگی سیاوش صفاریان‌پور مقام اول را در قالب میزگرد و گفت‌وگو کسب و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را از آن خود کرد. این برنامه که در تابستان90 از شبکه چهار پخش شد با پرداختن به موضوعات جذاب علمی که با زندگی مردم در ارتباط است، توانست حجم مفیدی از اطلاعات گوناگون را در زمان پخش خود در اختیار مخاطب قرار دهد.

برنامه «360 درجه» به تهیه‌کنندگی محمود کریمی با کسب مقام دوم در قالب میزگرد و گفت‌وگو دیپلم افتخار جشنواره را به دست آورد. این برنامه گفت‌وگومحور که سری اول آن اردیبهشت امسال به پایان رسید با نگاهی به سند چشم‌انداز ایران 1404 تلاش کرد به صورت تخصصی و گسترده رخدادها، چالش‌ها و مسائل مرتبط با نظام آموزش‌عالی کشور را با حضور کارشناسان نقد و بررسی ‌کند.

برنامه «آسمان شب» به تهیه‌کنندگی سیاوش صفاریان‌پور لوح سپاس جشنواره را کسب کرد. این برنامه که امسال سیزده سالگی‌اش را جشن گرفت در طول این سال‌ها یکی از پرقدمت‌ترین برنامه‌های علمی تلویزیونی است که به اطلاع‌رسانی درباره اخبار و وقایع نجومی و بیان مفاهیم پیچیده ستاره‌شناسی به زبان ساده پرداخته است.

در این جشنواره برنامه «شگفتی‌های آفرینش بدن انسان» به تهیه‌کنندگی مریم فیروزی در بخش برنامه‌های میزگرد و گفت‌وگو، نامزد دریافت جایزه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها