با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

موزه ملی مطبوعات ایران گشایش یافت

دوم مرداد؛ گشایش موزه بزرگان دین در ارگ آزادی

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: موزه بزرگان دین چهارشنبه 2مرداد با حضور علمای دینی سراسر کشور در مجموعه ارگ آزادی تهران گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۸۱۸۳۴
دوم مرداد؛ گشایش موزه بزرگان دین در ارگ آزادی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، آتوسا مومنی روز دوشنبه هدف از راه اندازی این موزه را ادای دین به تلاش‌ها و مجاهدت‌های علما و بزرگان دین اسلام در طول تاریخ و تبیین نقش محوری آنها در تحولات جامعه زمان خود و همچنین معرفی آنها و آثار باقیمانده از این بزرگان به نسلهای آینده دانست.

وی افزود: در این موزه سردیس، آثار و زندگی نامه بزرگان دین اسلام در دوره‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون میراث فرهنگی یادآور شد: هرچند موزه‌های تخصصی مختلفی در کشور فعال هستند اما جای موزه بزرگان دین در این میان خالی بود به همین منظور این موزه در تهران راه اندازی شد.

مومنی افزود: جایگاه علما و مراجع دین اسلام باید برای نسل‌های بعدی تبیین شود که با راه اندازی این موزه نسل‌های حاضر و آینده با یافته‌های علمی و خدماتی این بزرگان نسبت به دین اسلام و جامعه آشنا می‌شوند.

وی با بیان این‌که در حاشیه افتتاح این موزه کتاب بزرگان دین نیز رونمایی می‌شود، گفت: این کتاب شامل معرفی زندگی، شخصیت و اقدامات بزرگان دین است.

مومنی راه اندازی موزه بزرگان دین را یکی از ضرورت‌های روشنگری مقام شامخ علما و پاسداشت شان این مواریث معنوی دانست و اظهار کرد: افتتاح موزه بزرگان دین در سطح منطقه‌ای هدف دیگر معاونت میراث فرهنگی کشور است.

وی با اشاره به دعوت از ائمه جمعه، فقهای عظام، علما و بزرگان دین برای حضور در این مراسم ابراز امیدواری کرد که با این اقدام بنیان ارتباط تنگاتنگ این فرهیختگان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی حفظ و حراست از ارزشهای تاریخی، ملی و مذهبی، بیش از پیش تقویت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها