درباره رد صلاحیت هاشمی

اسحاق جهانگیری که این روزها به عنوان یکی از مشاوران ارشد رییس جمهور منتخب فعال است، در گفت و گویی با مجله آسمان درباره رد صلاحیت هاشمی گفته است که آقای ناطق دوشنبه (یک روز پیش از اعلام رسمی خبر) رد صلاحیت هاشمی را خبر داد و گفت ستادها را تعطیل کنید.
کد خبر: ۵۸۱۲۷۲
درباره رد صلاحیت هاشمی

او که یکی از گزینه های محتمل برای حضور در کابینه آتی است، در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: رد صلاحیت هاشمی اینقدر کار غیر طبیعی و بد بود که دلیلی برای رایزنی با شورای نگهبان وجود نداشت.

او می گوید: آخر نفهمیدیم که شرط سنی را از کجای قانون در آوردند. چون مجلس برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری محدودیت سنی گذاشت که شورای نگهبان این نظر را رد کرد.

جهانگیری همچنین در پاسخ به سؤالی که درباره اعضای حاضر در جلسه رد صلاحیت هاشمی مطرح شده بود، گفت: آقای رضوانی که به رحمت خدا رفته بودند و آقای هاشمی شاهرودی در جلسه ای که منجر به رد صلاحیت هاشمی شد، غیبت داشتند.

خوش‌بینی غربی‌ها به دولت روحانی

تلویزیون آمریکا با پخش گزارشی در باره  سیاست هسته‌ای ایران در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی گفت:مدت هاست مذاکرات هسته ای ایران و غرب پیشرفتی نکرده است. برخی مقام های غربی با اشاره به سابقه حسن روحانی در مذاکرات هسته ای از انتخاب او به عنوان رئیس جمهوری ایران ابراز خشنودی کردند.

این تلویزیون به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که شش قدرت جهانی خوش بین هستند که رئیس جمهوری جدید ایران درباره اختلافات هسته ای غرب با ایران انعطاف بیشتری داشته باشند .

حسن روحانی با وعده بهبود شرایط اقتصادی پیروز انتخابات خرداد گذشته شد و به گزارش رویترز برای پیشبرد وعده های اقتصادی اش نیاز دارد تحریم ها را کاهش دهد.

تحریم نتیجه بخش نیست

تلویزیون بی بی سی به بررسی و ارزیابی نامه 130 عضو مجلس نمایندگان آمریکا به اوباما در ارتباط با ایران پرداخت و گفت: حدود یک سوم نمایندگان در نامه ای خطاب به باراک اوباما از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند در پی انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران با او وارد مذاکره شود.

دیوید پرایس نماینده دمکرات ایالت کارولینای شمالی و یکی از امضاء کنندگان این نامه به بی بی سی گفت: ما خیالبافی نمی کنیم اما تحریم مستمر به نتیجه ای نخواهد رسید.

وی افزود: باید از هر فرصتی برای حل و فصل هسته ای استفاده کنیم و انتخاب شدن حسن روحانی به ریاست جمهوری می تواند فرصت تازه ای باشد بی شک این کار احمقانه ای خواهد بود اگر ما برای بررسی این فرصت تلاشی نکنیم.

 رئیس جمهوری همیشه برای دیپلماسی آمادگی داشته و این آمادگی همچنان ادامه دارد نامه ما به هیچ وجه انتقاد از رویکرد او نیست بلکه تمایل او برای یافتن فرصت های دیپلماتیک جدید را تقویت می کند . امیدواریم رئیس جمهور آمریکا از آن استفاده کند ما قصد داریم که اگر چنین اقدامی کرد پشتیبانی کنیم.

مرسی کم آورد

رئیس جمهوری مخلوع مصر طی نامه ای که به دست خط وی است، از فرماندهی کل ارتش مصر درخواست عفو و انتقال خود و خانواده اش به خارج از مصر کرده است.

 روزنامه مصری الوطن نوشت، محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر طی نامه ای که به یکی از مشاوران خود در محل اقامت اجباریشان تحویل داده است، از فرماندهی کل ارتش مصر درخواست عفو کرده است.

دراین نامه که به دست خط شخص محمد مرسی است وی از فرماندهی کل ارتش مصر خواسته است ضمن عفو وی از اشتباهاتی که مرتکب شده از این فرماندهی خواسته است تا اجازه دهند وی در قبال درخواست از هوادارانش برای ترک خیابان های مصر مرسی به اتفاق فرزندان و همسرش خاک مصر را به مقصد کشور ثالثی ترک کند.

مرسی همچنین در این دست خط از فرماندهی ارتش خواسته است تا دیگر رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر هم از زندان آزاد شوند.

چرایی ناکامی عربستان

روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: چرا سیاست خارجی عربستان از بیش از سه دهه گذشته تاکنون ناکام بوده است؟ این شکست‌ها را در عراق و سرزمین شام، حتی در بحرین و یمن شاهدیم که در هیچ کدام ریاض هیچ موفقیتی به دست نیاورده است. چند دلیل مهم برای این ناکامی وجود دارد.

الحیات با اشاره به نفوذ گسترده و پایدار ایران می‌نویسد: عربستان تاکنون در برابر این نفوذ ایران چه کاری از پیش برده است؟ چه بخواهیم چه نخواهیم باید بگوییم هیچ. ریاض نه برای کوتاه‌مدت، نه برای میان‌ مدت و نه برای طولانی ‌مدت هیچ سیاستی برای مهار توانایی‌ها و نفوذ ایران در منطقه نداشته است. عربستان فقط مشغول افزایش توانایی‌های نظامی خود با خرید اسلحه بوده بدون این که توجه کند چه نیازی به این سلاح‌ها دارد و قرار است از ‌آنها در کجا و چگونه استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها