عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح چهارشنبه

کمین اردوغان علیه علوی‌ها

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح شنبه

کجا با این عجله؟

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبرص صفحه اول خود را به مسائلی همچون مرگ سالانه 5000 موتور سوار،قاچاق سوخت در چند استان مرزی به صفر رسیده است،کجا با این عجله؟،تایید ورود سرنگ آلوده چینی به کشور،به چه قیمتی ماندنی شدند؟،رخت سیاه بر تن جنگل‌های ایران،نقش رسانه‌های منتقد در پیروزی اصلاحات و اعتدال،توافق مالیاتی اصناف با دولت و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۸۰۸۸۴
کجا با این عجله؟

سیاست روز:کجا با این عجله؟
 


پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شدن دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری دوره یازدهم از میان کشورهایی که سیاست‌های خصمانه آن علیه کشورمان همواره مورد توجه مردم ایران بوده و مورد نفرت تاریخی قرار دارد، انگلیس می‌خواهد نشان دهد که در سال‌های گذشته در موضوع هسته‌ای نقش مثبتی را بازی کرده و این آمریکا بوده است که مانع توافق میان ایران و غرب شده است.

در همین زمینه جک استراو وزیر خارجی پیشین انگلیس در گفت‌وگویی که با شبکه فارسی زبان بی بی سی انجام داده بود در همین زمینه سخن گفته و تمایل شدید خود را برای سفر به ایران هم اعلام کرده بود.

وی که در زمان دولت اصلاحات وزیر خارجه انگلیس هنگام نخست وزیری تونی بلر بود، اکنون نماینده مجلس عوام این کشور است. او و یکی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در پارلمان این کشورعلاقه دارند به ایران بیایند و با رئیس جمهوری منتخب هم دیداری داشته باشند.

اکنون که سفارت انگلیس در تهران و سفارت ایران در لندن تعطیل است به نظر می‌رسد انگلوساکسون‌ها زمان را برای حضور دوباره خود در ایران آماده دیده‌اند که اینگونه با شتاب تصمیم می‌گیرند.

دخالت‌های آشکار و پنهان انگلیس در ایران و در زمان انتخابات ریاست جمهوری بر کسی پوشیده نیست و همین موضوع باعث خشم مردم و دانشجویانی شد که رفتار آنها انگلیسی‌ها را وادار کرد تهران را ترک کنند.

و اکنون پس از گذشت چند سال ازتعطیلی سفارت این کشور در تهران بر اساس اخبار منتشر شده استراو به احتمال زیاد به ایران خواهد آمد و حتی در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب شرکت خواهد کرد. این خبر را مرتضی بانک مشاور حجت‌الاسلام روحانی داده است.

اما علاقه استراو برای سفر به تهران واکنش‌های متفاوتی داشت. در چند روز گذشته برخی رسانه‌های اصلاح طلب از این خبر استقبال کردند اما استقبال آنها از آن بدون این که اشاره‌ای به رفتارهای دولت انگلیس علیه ایران داشته باشند یکطرفه و از روی ضعف است حال آن که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه برای برقراری روابط با کشوری که سالیان سال علیه ایران توطئه و دسیسه داشته غش و ضعف نخواهد کرد.

در همین زمینه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان دادند.

«جک استراو» بجای تهران به واشنگتن برود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه بهتر است وزیر خارجه اسبق انگلیس به جای سفر به تهران به واشنگتن سفر کند، گفت: مشکل اصلاً در ایران نیست بلکه مشکل در انگلیس و آمریکاست.

سیدحسین نقوی با اشاره به خبر منتشره مبنی بر احتمال حضور «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: هدف جک استراو از سفر به ایران با بهانه شرکت در مراسم تحلیف روحانی، این است که بیاید و با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کند تا بالاخره زمینه برای ادامه روند مثبت مذاکرات ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران فراهم شود، اما حرف ما به «جک استراو» این است که سفر او به تهران مشکلی را حل نمی‌کند، چون مشکل در لندن و واشنگتن است.

وی با تأکید بر اینکه باید مشکل در انگلیس حل شود، افزود: وقتی دولت انگلستان به خاطر یک موضوع بین‌المللی سفارت خودش را در تهران تعطیل می‌کند و می‌رود و دوباره با حال زار بر می‌گردد و زمانی که یک اتفاقی در تهران می‌افتد که هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی ایران آن را تأیید نمی‌کنند، دوباره قهر می‌کند و در سفارتخانه‌اش را می‌بندد، این موارد نشان می‌دهد که مشکل در ایران نیست.

شرط مجلس برای سفر جک استراو به تهران

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفت: مجلس اصل عدم دخالت انگلیس در امور داخلی ایران و تغییر در سیاست‌های این کشور در مسئله هسته‌ای و تحریم‌ها را با حساسیت و دقت رصد می‌کند اما در نهایت درباره سفر جک استراو به تهران، دولت تصمیم‌گیرنده است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به درخواست "جک استراو" نماینده پارلمان انگلیس و وزیر خارجه اسبق این کشور برای سفر به تهران و تلاش‌ها برای احیای رابطه ایران و انگلیس گفت: ما در مجلس مصوب کردیم که سطح روابط ایران و انگلیس از سفیر به کاردار تنزل پیدا کند و در همان زمان با فاصله کوتاهی بعد از حادثه سفارت انگلیس در تهران، انگلستان تصمیم به قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران گرفت.

وی افزود: در واقع قطع رابطه از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران اقدام به قطع رابطه با انگلیس نکرد و امروز نیز انگلیس باید تصمیمی که گرفته است،جبران و موضعش را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: هر زمان که انگلیس تصمیمی برای برقراری رابطه با ایران بگیرد، با توجه به اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران تصمیمی درباره قطع رابطه نگرفتیم، این رابطه می‌تواند به وضعیت عادی خود البته در سطح کاردار ادامه پیدا کند.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه جک استراو یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس است، اظهار علاقه وی برای سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گامی از طرف انگلیس برای تغییر تصمیمی است که در خصوص قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است. اگر این‌گونه باشد، فکر می‌کنم که منعی وجود نداشته باشد چرا که تصمیم مجلس شورای اسلامی قطع رابطه با انگلیس نبود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در عین حال، اظهارات اخیر ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس از یک سو و اظهار علاقه جک استراو برای سفر به تهران از سوی دیگر، نشان‌دهنده پشیمانی انگلیس از تصمیم گذشته خود برای قطع رابطه با ایران است؛ احتمالاً آنها امروز علاقمندند که تصمیم گذشته خود را جبران کند.

بروجردی همچنین خاطرنشان کرد: اصل عدم دخالت انگلیس در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و تغییر در سیاست خصمانه به خصوص در مسئله هسته‌ای و مسئله تحریم‌ها از نکاتی است که مجلس آن را با حساسیت و دقت رصد می‌کند و اگر انگلیس تصمیم برای بازنگری در روابط دو جانبه گرفته، حتما نسبت به این مسائل دقت لازم را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جک استراو برای سفر به تهران درخواست رسمی داده یا خیر؟ تأکید کرد: وی از چند ماه گذشته و از طریق منابع مختلف برای سفر به تهران اظهارعلاقه کرده بود اما هنوز نمی‌دانم که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب دعوت شده است یا خیر؟

اگر به معنای پذیرش اشتباهات باشد اشکالی ندارد

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت: اگر آمدن «جک استراو» با پای خودش به ایران به منزله این است که می‌خواهند بگویند ما در گذشته اشتباه کردیم، اشکالی ندارد.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به احتمال حضور «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس در مراسم تحلیف روحانی رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: انگلیسی‌ها دارای پیشینیه بدی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند و خطاهای بزرگی در رابطه با ملت ایران انجام دادند.

حقیقت‌پور همچنین گفت: اگر آمدن «جک استراو» به ایران این‌گونه تعریف می‌شود و به معنای این است که انگلیس در این سال‌ها اشتباه و در حق ملت ایران ظلم و خیانت کرده است،‌ اشکالی ندارد.

وی تأکید کرد: آنان باید بدانند نباید با ملت ایران با زورگویی صحبت کنند، نباید از موضع برتر با ملت ایران حرف بزنند، شرایط باید برابر و مساوی باشد و باید بدانند اگر جمهوری اسلامی ایران اراده‌ای بر تغییر در منطقه نداشته باشد، امکان ندارد بتوانند تغییری در عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و ... ایجاد کنند.

جام جم

مرگ سالانه 5000 موتور سوار
برق اولین طلای جهانی در اردوی تکواندو
گری سیک:نتانیاهو 20 سال درباره ایران دروغ کفته است
اتحادیه املاک زیر بار حکم دیوان عدالت نمی‌رود

خراسان

روحانی کابینه خود را 13 مرداد در مراسم تحلیف به مجلس معرفی می کند
مذاکرات فشرده احمدی نژاد با مقام ها و گروه های سیاسی عراق در بغداد
فرصت طلایی برای بازسازی اطراف حرم تا ۵۰۰ سال دیگر تکرار نمی شود
نامه 118 عضو کنگره آمریکا به اوباما برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل با ایران

کیهان

آیت‌الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران: مفهوم واقعی اعتدال پیروی از خط امام(ره) است     
ارتش کودتا در مصر برای سرکوب معترضان دستور شلیک داد
قاچاق سوخت در چند استان مرزی به صفر رسیده است
فرانسه و انگلیس از تسلیح تروریست‌ها در سوریه انصراف دادند

جمهوری اسلامی

شکست طرح آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه
حمله خمپاره‌ای تروریست‌های سوری به حرم حضرت زینب(س)
118 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اتخاذ رویکرد دیپلماتیک با ایران شدند
آب در تهران جیره‌بندی نمی‌شود اما شهروندان صرفه جویی کنند

رسالت

اوباما رویکرد دیپلماتیک با ایران اتخاذ کند
آیت الله مهدوی کنی:هر دولتی که می‌آید باید اصول را در نظر بگیرد
آیت الله جنتی:با فتنه گران خیلی مسامحه شده است
عسکراولادی:اصولگرایان به وسعت تمام نیروهای معتقد به ولایت هستند

سیاست روز

عسکراولادی همچنان امیدوار
کجا با این عجله؟
انفجار هم آل‌خلیفه را نجات نداد
ورود وزارت اطلاعات به ماجرای شنود

تهران امروز

واکنش ها به سفر احتمالی جک استراو به ایران
دو دستگی در کنگره آمریکا درباره ایران
نقش بی‌اعتمادی دولت در تضعیف فضای کسب‌وکار
تایید ورود سرنگ آلوده چینی به کشور

آفرینش

جزییات 3 شیوه راهنمایی برای انتخاب رشته کنکور 92
پیشرفت و امنیت منطقه وابسته به همکاری و تلاش مشترک ایران و عراق است
افزایش پذیرش دانشجوی بومی در صورت محدودیت خوابگاه
خطیب جمعه تهران:امید است که دولت جدید بتواند مشکلات را حل کند

حمایت

چراغ سبز تهران به آمادگی لندن برای بهبود روابط
تلاش دیپلماتیک برای حل اختلاف با ایران
چگونگی تخلیه ملک در صورت مقاومت مستاجر
ثبت‌نام‌متقاضیان‌ایجاددفاترخدمات‌الکترونیک‌قضایی‌از31تیر

وطن امروز

به چه قیمتی ماندنی شدند؟
معرفی کابینه؛ ۱۳ مرداد
سفیر آمریکا عامل ناآرامی‌های مصر
آیت‌الله جنتی:با مدعیان تقلب خیلی مسامحه شد

قانون

استفاده از فرصت روحانی
شرط مجلس برای سفر « جک استراو» به تهران
رخت سیاه بر تن جنگل‌های ایران
چالش‌های حقوقی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی


تابناک

نامه سرگشاده جمعی از صنوف قانونی خانه سینما اهالی سینما و صنوف درجه یک و دو نیستند
واکنش مصلحی به کشف شنود در دفتر مطهری
حمله‌ خمپاره‌ای تروریست‌ها به حرم حضرت زینب (س)
زرینی: 3 هفته مردم با والیبال زندگی کردند

شرق

نامه 118 نماینده «کنگره» به «اوباما»
نقش رسانه‌های منتقد در پیروزی اصلاحات و اعتدال
تاخیر 6 ماهه ایران در پرداخت اقساطش
قاضی سراج:ایرادات پرونده مهدی هاشمی سنگین است

مردم سالاری

درنامه 118 نماینده آمریکا به اوباما اعلام شد:درخواست راه‌حل دیپلماتیک با ایران
بزرگان سینما جلوی در خانه سینما تجمع کردند
عدالت در دولت دهم گم شد
عقب ماندگی 80 درصدی در اجرای هدفمندی

بهار

کنگره آمریکا خواستار تعامل با ایران شد
تعویق 6ماهه بازپردا خت بدهی ایران به بانک جهانی
ناطق‌نوری غایب بزرگ نشست جامعه اسلامی مهندسین
بهنام اسبقی: ترس در چهره حریفان ایران دیده می‌شد

ابتکار

نامه بی سابقه 118نفر از نمایندگان کنگره به کاخ سفید؛آقای اوباما، با روحانی مذاکره کن!
توصیه پورمحمدی به اصولگرایان:نتیجه انتخابات را بپذیریم!
مصلحی:ماجرای شنود را پیگیری می‌کنم
احتمال حضور جک استراو در تحلیف روحانی

آرمان

اصلاح‌طلبان دچار نشئه پیروزی نشوند
کنگره آمریکا خواستار تعامل با ایران
آخرین اسامی کابینه روحانی
عسکراولادی:عید فطر امسال را متفاوت کنیم

دنیای اقتصاد

اوباما زیر فشار نامه‌ها
توافق مالیاتی اصناف با دولت
130 تومان کاهش نرخ دلار در یک هفته
خوش‌بینی ابرقدرت اقتصادی اروپا به روند بحران‌زدایی از یورو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها