رئیس پلیس تهران پادرمیانی کرد

پایان تجمع سینماگران مقابل خانه سینما

واکنش محمود احمدی‌نژاد به پلمب خانه سینما و شایعه خبر توبیخ وزیر ارشاد و برکناری جواد شمقدری، مهم‌ترین پس لرزه‌های اتفاقات خانه سینما و تجمع سینماگران در روز سه‌شنبه در کوچه سمنان بود.
کد خبر: ۵۸۰۳۹۴

محمـــود احمدی‌نژاد روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت طی اظهارنظری درباره وقایع پیش آمده، گفت: پلمب خانه سینما کار غلطی بود و ان شاءالله خانه سینما باز می‌شود.

روز گذشته خبر برکناری جواد شمقدری و توبیخ سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد نیز در روزنامه شهروند که نزدیک به جریان مشائی در دولت است، چاپ شد و در برخی خبرگزاری‌ها انعکاس یافت. براساس خبر شهروند، که یک مقام عالی‌رتبه در دولت، دستور برکناری جواد شمقدری را به دلیل مقاومت برابر خواست و نظر اهالی هنر نسبت به بازگشایی خانه سینما و اقدامات خودسرانه صادر کرده است. البته ساعاتی بعد از انتشار این خبر سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد خبر برکناری شمقدری از معاونت سینمایی را تکذیب کرد، اما درباره خبر توبیخ خود سکوت اختیار کرد.

فرهاد توحیدی، رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره اتفاقات دو روز گذشته و نتایج مذاکرات با مسئولان سازمان سینمایی وزارت ارشاد به جام‌جم گفت: به اتفاق دوستان و رایزنی با دفتر ریاست‌جمهوری در تلاش هستیم که اختلاف به وجود آمده را حل کنیم. امیدواریم مذاکرات و صـحبت‌ها به نتیجه برسد و اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

وی درباره دخالت و میانجیگری نیروی انتظامی در روز تجمع نیز بیان کرد: طبق تفاهم و توافقات به‌عمل آمده قرار شد که نیروی انتظامی تا 48 ساعت مانع از ورود افراد به ساختمان خانه سینما شود تا مذاکرات طرفین به نتیجه برسد.

توحیدی ضمن غیرقانونی خواندن حکم وزیر ارشاد مبنی بر پلمب خانه سینما گفت: نفس این دستور زیر سوال است و ایشان نمی‌توانست چنین موضوعی را مطرح کند و نمی‌شود ساختمان و اموال خانه سینما در اختیار گروهی قرار بگیرد که تنها دو روز است که تاسیس شده است. مجمع عمومی این تشکیلات جدید نه به لحاظ قانونی موجه است و نه مشروعیت دارد. موقعی اختیار خانه سینما با وزارت ارشاد و شخص وزیر است که خانه سینما منحل شده باشد، در حالی که خانه سینما منحل نشده است. بنابراین تا قبل از انحلال، ایشان چنین اختیاری ندارد. با توجه به این توضیحات نه وزارت ارشاد و نه هیچ دستگاه اجرایی دیگری حق پلمب خانه سینما را ندارد.

رئیس هیات‌مدیره خانه سینما درباره نتیجه جلسه روز سه‌شنبه ساختمان وصال هم توضیح داد: نتیجه این جلسه صدور دو بیانیه اعضای اصناف و هیات مدیره خانه سینما بود که به شرح وقایع دو روز گذشته اختصاص داشت.

توحیدی ضمن تاکید بر برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده ششــم مرداد، نسبت به نتیجه مثبت مذاکرات تا قبل از به پایان رسیدن مهلت 48 ساعته ابراز امیدواری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها