وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:

در سال حماسه، «پهپاد حماسه» به میدان آمد

در اصفهان

«مهناد 41» رونمایی شد

مدیرعامل شرکت فناوری هوشمند و خلاقیت گستر کبیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از تولید مدل «مهناد 41» پرنده بدون سرنشین عمود پرواز در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۷۰۰
«مهناد 41» رونمایی شد

حامد باستانی در مراسم رونمایی از این مهناد که با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در جمع خبرنگاران برگزار شد با اشاره به اینکه از دوسال پیش به دنبال طراحی و ساخت پرنده بدون سرنشین در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بودیم، افزود: هرچند مشابه خارجی پرنده بدون سرنشین وجود دارد اما سعی در طراحی و ساخت سه مدل از این نوع پرنده به نام ایرانی آن شدیم که مدل «مهناد 41» اکنون به مرحله تولید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مدل «مهناد 61 و 81» آن نیز طراحی شده است، اظهار کرد:«مهناد 41» با قابلیت تصویربرداری کاربرد شهری و نظامی دارد که به منظور کنترل ترافیک یا بازرسی در محیط‌های مختلف از جمله پالایشگاه قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت فناوری هوشمند و خلاقیت گستر کبیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: مزیت ساخت این مدل ایرانی قیمت پائین آن نسبت به مشابه خارجی است که نسبت به میزان نرم افزارهای که در آن به کاربرده شده است قیمت آن از 8 میلیون تومان به بالا در سطح بازار قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت این مدل یک پنجم تا یک چهاردهم نمونه خارجی است.

باستانی در خصوص مشخصات این مدل مهناد، گفت: وزن این مدل 680 گرم، شاسی فیبرکربن و محافظ از پونولیت فشرده، قطر62 سانتی‌متر، دورموتور 7 هزار تا 11 هزاردر دقیقه، پایداری در باد، کروز 26 کیلومتر درساعت است.

مدیرعامل شرکت فناوری هوشمند و خلاقیت گستر کبیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: از ویژگی‌های این مدل وزن و حجم کم، اپراتورساده، حمل و نقل ساده، کاربری چند منظوره و تغییر کاربری(ماژولاربودن سیستم سنسوری) است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها