رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی و تصویب طرح انتقال پایتخت خبر داد و تصریح کرد: این طرح در خصوص تراکم‌زدایی از تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری است.
کد خبر: ۵۷۹۴۰۱
تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در کمیسیون شوراها

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امیر خجسته با اشاره به جلسه امروز یکشنبه (23 تیر) کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: هدف از ارایه این طرح، تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت به منظور بررسی، جمع‌بندی و اظهارنظر در خصوص تراکم‌زدایی از تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری، به جهت ساماندهی شهر تهران است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود شهر تهران، ادامه داد: معضلات متعدد موجود در شهر تهران در حوزه‌های ترافیک، امور اجتماعی،‌ زیست محیطی و مسائل امنیتی به نحوی است که لازم دیده شد تا راهکاری بلند مدت و کوتاه مدت برای حل این مشکلات در نظر گرفته شود.
 
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین با اشاره به حضور کارشناسان مربوطه از وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری، مرکز پژوهش‌ها و نهادهای مرتبط در این جلسه تصریح کرد: در این طرح نظرات کارشناسی ذی‌ربط و نظرات اعضای کمیسیون اخذ شد و در نهایت کلیات طرح به تصویب رسید.
 
خجسته تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح و با تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت راهبردهای پیشنهادی برای ساماندهی پایتخت و مکان‌یابی مناسب با حضور نمایندگان ارشد هر سه قوه جمع‌بندی و اجرایی خواهد شد.
 
نماینده مردم همدان در مجلس همچنین از بررسی طرح واگذاری امور راهنمایی و رانندگی کلان شهرها به شهرداری خبر داد و گفت: این طرح در راستای دستیابی به مدیریت واحد شهری به شمار می‌آید و حرکت کشور به سمت استقلال مدیریت یکپارچه شهری از جمله مهمترین سیاست‌های کلان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور است که برنامه‌هایی در این خصوص تهیه شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس یادآور شد: در این جلسه سردار مومنی رییس پلیس راهور ناجا با استقبال از نهایی شدن این طرح پیشنهاد داد که به صورت آزمایشی که این طرح در کلان‌شهرها عملیاتی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها