چرا با هم دعوا می‌کنیم؟ چرا گاهی از هم متنفر و گاهی عاشق هم هستیم؟ چرا با هم درگیر می‌شویم؟ آیا توقعاتی که داریم درست است یا نابجا؟ اینها سوالاتی است که اغلب زوج‌های جوان از خود می‌پرسند. البته ریشه‌های این مسائل را باید در روشها و روابط ناصحیح آنها با یکدیگر جست.
کد خبر: ۵۷۸۸۸۴
 

تحریک‌ها و دو‌بهم‌زنی‌ها

گاهی افراد نزدیک به زن و شوهر به هر دلیل  با حرف‌های غلو شده و ادعاهای گزاف سعی می‌کنند زنی را نسبت به شوهرش متوقع و یا در شوهر حالت تنوع و فزون‌خواهی پدید آورند؛ مثلا به زن می‌گویند تو از همسرت سر هستی و با زیبایی که داری می‌توانستی موقعیت‌های بهتری پیدا کنی و... که سبب اختلاف می‌شود.

وعده‌های پوشالی

این را دیگر نمی‌شود به گردن کسی انداخت. گاهی اوقات وعده‌های قبلی دروغ از آب درمی‌‌آید و باعث بهانه‌گیری از یکدیگر می‌شود. باید یادآور شد وعده‌های پوچ و دروغین همه آنچه را که محکم به نظر می‌رسد پاره می‌کند و معلوم نیست که بتوانند راحت در کنار هم زندگی کنند.

دردآشنا نبودن‌

همسری را در نظر آورید که بیمار و دلتنگ است. توقع دارد شریک زندگی‌اش درکنار او بنشیند و به درددل‌هایش گوش دهد و محبت خود را نثار او کند، غافل از این‌که همسرش گرفتاری‌ها و مشغولیت‌های زیادی دارد و درست یا نادرست به این کارها نمی‌رسد. پس همسر متوقع، کینه او را به دل می‌گیرد و منتظر فرصتی برای درگیری است.

آزمون فداکاری

همسر جوانی می‌خواهد بداند که شریک زندگی او تا چه حد برایش ارزش و اعتبار قائل است و توقعی را مطرح می‌کند که اگر همسرش نتواند از عهده بر‌آید بی‌محبت و شایسته دعوا قلمداد می‌شود.

زندگی در دو دنیای متفاوت

گاهی زوجین به دلیل عدم تناسب سنی یا فرهنگی در دو دنیای متفاوت به سر می‌برند و توقعاتی که از هم دارند برآورده نمی‌شود. خودخواهی و خودرایی و خستگی شغلی و ناتوانی در دلجویی و قدردانی از یکدیگر از دیگر عوامل بسیاری از تنش‌های خانوادگی است.

>> جام جم/ چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها