همراه با تجلیل از 18 استاد برجسته کشور انجام شد

رونمایی از نظام جدید آموزش های عمومی و مهارتی پایتخت

مراسم نکوداشت حداد عادل

تقدیر فرهیختگان از مرد تقوا و تدبیر

مراسم تقدیر و تشکر از غلامعلی حداد عادل با عنوان «نکوداشت مرد تقوا و تدبیر» با حضور جمع زیادی از نمایندگان مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد.
کد خبر: ۵۷۸۸۷۱
تقدیر فرهیختگان از مرد تقوا و تدبیر

متولی برگزاری نکوداشت غلامعلی حداد عادل کاندیداهای مستعفی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نماینده مردم تهران در مجلس ،خبرنگاران خبرگزاری ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری اصولگرا، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، به همراه برخی اتحادیه‌های دانشجویی از جمله جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل  بودند که این مراسم را در تالار سوره حوزه هنری در تهرانبرگزار کردند.

در این مراسم سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و از کاندیداهای انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز حضو رداشت ودر مورد جایگته حداد عادل به سخنرانی پرداخت.


سخنرانی وزیر ارشاد و قرائت شعری در وصف حداد عادل

در این مراسم سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید مقدم فر معاون فرهنگی سپاه، سید نظام موسوی، لطف الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمع زیادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس از جمله مرندی ، نادران ، زارعی ، نوباوه از طیف های مختلف این فراکسیون حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به ویژگی ها و صفات حداد عادل گفت: من درجلسات و نهادهای مختلفی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی در خدمت آقای دکتر حداد عادل بودم و می دانم که ایشان به مباحث فرهنگی، هنری، فکری و ادبی احاطه و اشراف فراوان دارند و مسئولیت های خطیری را در دانشگاه، حوزه و در سازمان های پژوهشی و برنامه ریزی داشته اند و همین موضوع باعث شده است که ایشان به مسائل مختلف اشراف داشته باشند.

وزیر فرهنگ با اشاره به ورود حداد عادل به انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت: وارد شدن ایشان به میدان سیاست یک ضرورت بود و این موضوع نیز در جریان انتخابات کاملا احساس شد وگرنه آقای حداد حوزه فرهنگ را به دیگر مباحث ترجیح می دهند.

حسینی با اشاره به مواضع حداد عادل در سال 88 گفت: مواضع شفاف ایشان نسبت به فتنه 88 در حالی که بعضی افراد دو پهلو و چند پهلو موضع می گرفتند و سکوت می کردند، قابل تقدیر است و آقای حداد برای صیانت از ارزش های انقلاب همواره خود را مسیر هجمه ها قرار داده و هیچ گاه منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح نداده اند.

وی با اشاره به روش تبلیغاتی حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان طور که در این انتخابات نیز شاهد بودیم ایشان هرگز منافع ملی را فدای منافع شخصی و گروهی خود نکرد و در پایان این انتخابات هم شاهد بودیم که به خاطر منافع نظام و انقلاب از جریان رقابتها کناره گیری کرد به همین منظور لوح تقدیری را تقدیم ایشان می کنیم.

در این مراسم لوح تقدیر که از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حداد عادل تقدیم شد، که در آن اشعاری در وصف حداد عادل سروده شده بود. مطلع شعر که وزیر آن را قرائت کرد ، این بود: «به کوره های خرد آبدیده حداد است   به مرزهای تعالی رسیده حداد است»

در این لوح آمده است حداد عادل در شمار آنانی است که از حرفها به جان خرید و از مواضع نبرید . حداد عادل بر آهن نیز به عدالت ضربه می زند و مخالف را نیز از ریشه نمی کند.

حدادعادل از مصادیق اوصاف مورد نظر امام حسن (ع) در میان سیاستمداران است

در مراسم نکوداشت غلامعلی حداد عادل مرد تقوا و تدبیر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  نیز با بیان اینکه این نکوداشت در جایگاه زمانی بسیار خوبی برگزار شد، گفت: بنده از شاگردان دکتر حداد هستم.

وی در تقدیر از حداد عادل اظهار داشت: قدرت و سیاست خیلی ها را به سمت خود جذب می کند و برای آنها خودنمایی می کند اما امثال دکتر حداد به فکر مسئولیت و تکلیف هستند، اگر کسی در کوچه یا خیابان از ایشان تظلم خواهی کند با آنها همدلی می کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بالاخره مخالفت هایی ممکن است با شخص ایشان صورت گیرد که در اینجا تدبر و حکمت مهم است.

وی با بیان اینکه به خاطر مسئولیتم در شورای عالی انقلاب فرهنگی در خدمت ایشان هستم، خاطر نشان کرد: مواضع ایشان در مقاطع مختلف برای من درس بود ، در مسائل فرهنگی با دقت وارد می شوند.

خاموشی ادامه داد: عبادت ایشان و حضورشان در نماز جماعت و جمعه برای ما درس است.

وی با اشاره به ترجمه قرآن از سوی دکتر حداد گفت: در چندین سال اخیر هر پنجشنبه به ترجمه قرآن می پردازند و پس از پایان آن خاضعانه به اندیشمندان می نویسند که اگر ایرادی به این ترجمه وارد است اعلام کنند، این امر نشان می دهد که کار ایشان برای خداست.

دبیر اجرایی ائتلاف سه نفره اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده در این انتخابات همراه یکی از کاندیداها خدمت ایشان رسیدم، شنیدم و دیدم که تا نام انقلاب برده شد اشک در چشمان ایشان جاری شد و ایشان گفتند که ما برای این انقلاب چه کرده ایم.

خاموشی با نقل حدیثی از امام حسن (ع) در خصوص سیاست گفت: در میان سیاستمداران یکی از مصادیق روشن اوصاف مورد نظر امام حسن (ع) جناب حداد است.

وی تاکید کرد: جهت گیری ها و نگاه ایشان به زبان و اشاره مقام معظم رهبری است و این امر در زندگی این بزرگوار آشکار است.

صفار هرندی: حدادعادل مصداق آرامش‌آفرینی است

محمدحسین صفارهرندی نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی های حدادعادل گفت: حدادعادل با توجه به عملکردش در انتخابات 92 دل هایی را بدست آورد که به این راحتی بدست نمی آید؛ چراکه این جمعیتی که از اهالی رسانه در این مراسم جمع شده اند، هر کدام از آنها دیدگاه و نظرات متفاوت دارند و جمع شدن همه آنها در یک مراسم سنت غیرمعقولی است، بنابراین باید از این لحاظ به آقای حدادعادل تبریک گفت.

وی با بیان اینکه سنجش عیار سلامت یک مدیر سیاسی در شرایط سخت مشخص می شود، افزود: در شرایط عادی همه می توانند مدیر باشند، اما در شرایط سخت است که سنجش عیار سلامت یک مدیر سیاسی بدست می آید و آنجاییکه سلامت نفس یک انسان او را از حق طبیعی و عادی خودش برخوردار بدارد آنجا عیار سلامت کشف می شود و حدادعادل در زمره این اشخاص هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم ادامه داد: حدادعادل شأنش، شأن مدیریتی کلان کشور است اما آنجایی که کار روی زمین بماند، خود را مکلف می داند که در آن حوزه وارد شود، به طور نمونه ایشان خود برای راه‌اندازی مدرسه فرهنگ وارد میدان شد و ما باید سپاسگزار چنین مردی باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حدادعادل به واسطه نوشتن یا هدایت کردن موجب باروری حوزه فرهنگ و ارتقاء سابقه تمدنی ما شد که باید از ایشان ستایش کرد.

صفارهرندی با بیان اینکه حدادعادل را به واسطه داشتن روحیات نرم و لطیف در کنار مسئولیت سخت و سنگین باید شناسایی کرد، اذعان داشت: حدادعادل مصداق آرامش‌آفرینی است.

آیت الله قرهی : حداد عادل متخلق به اخلاق الهی است

آیت الله قرهی از اساتید حوزه علمیه قم نیز گفت : این مجلس مراسم تجلیل از اخلاق و خلق و خوی الهی است، گرچه صورت و ظاهر آن تجلیل از فرد است اما شخصیت با عظمتی مانند آقای حداد عادل متخلق به اخلاق الهی است.

وی اظهار داشت: همه مسئولان اگر بخواهند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته باشند آنگاه موفق هستند که متخلق به اخلاق الهی باشند.

استاد حوزه علمیه افزود: یکی از خصوصیات حدادعادل این است که حتی اگر به ضررش باشد حرف حق را می گوید و در جریان انتخابات اخلاق و رفتار وی نشان داد که او متخلق به اخلاق الهی است و ای کاش عنوان این مراسم تجلیل از مرد اخلاق بود.

وی با بیان این که به گفته اولیای خدا هر کس ولو به لحظه ای تصور کند که کسی شده است همان لحظه، لحظه سقوط اوست گفت: حداد در انتخابات از آرمان های انقلاب حمایت کرد و به دیگران هجمه نبرد، برخی برای ریاست و ریاست طلبی امکان دارد به دیگران هجمه کنند اما حداد این کار را نکرد و در برخی جاها که عده ای بی انصافی کردند حدادعادل از انقلاب و کارهای خوبی که در دولت انجام گرفته بود دفاع کرد چرا که می دانست مجامع بین المللی نظاره گر این برنامه ها هستند به همین خاطر انصاف را رعایت می کرد.

وی افزود: مهمتر از همه این است که حداد به خاطر وحدت از خودگذشتگی کرد و تنها مردان متخلق به اخلاق می دانند که چه جاهایی باید گذشت کنند.

قرهی در ادامه افزود: مردان خدا دارای دو خصلت ادب، اطاعت و بندگی هستند، حداد ادب به خرج داد و جایی که امکان داشت به اصولگراها یا حتی دیگران خدشه وارد شود سکوت کرد حتی در مورد ریاست مجلس هم سکوت اختیار کرد البته نه برای خودش بلکه برای حفظ نظام این کار را انجام داد.

حدادعادل در دفاع از ارزش های ملت دچار محافظه کاری مقطعی نشد

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در همایش نکوداشت مقام غلامعلی حدادعادل گفت: ایشان در فتنه 88 با تمام وجود از اسلامیت و جمهوریت نظام دفاع کرد و در دفاع از ارزش های این ملت دچار محافظه کاری های مقطعی نشد.

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه چهار سال پیش توفیق داشته از استاد حدادعادل کتابی با عنوان «با احترام» هدیه بگیرد گفت:
 جناب حداد در عرصه های مختلف مقالات ارزشمندی نوشته بودند و هر یک از این مقالات را به استادی هدیه کرده بودند، این کتاب نماد و نمونه ای بود از یک عمر سلوک رفتاری حدادعادل.

جلیلی تصریح کرد: اگر امروز به احترام ایشان جمع شده ایم و ایشان را شایسته احترام می دانیم به این خاطر است که ایشان عمری تلاش کردند احترام بگزارند به کسانی که مورد احترام این ملت هستند این فضیلت بزرگی است.

جلیلی حضور در این مراسم را ادای احترام به کسی دانست که بیش از نیم قرن تلاش داشته تا به ارزش های این ملت احترام بگذارد.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم تلاش استاد در این سال ها را در حق بضاعت خود تقسیم بندی کنیم در سه محور اصلی باید این خصوص صحبت کرد.

جلیلی افزود: تلاش شایسته ایشان در احترام به بزرگان این سرزمین و نگاه منصفانه به آنچه باید مورد احترام باشد و همچنین اجازه ندادند فضای گفتمانی در کشور قالب شود که در پرتو آن فضا برخی چهره ها از یاد بروند.

وی تصریح کرد: در فضایی که برخی تلاش داشتند به بهانه شبه روشن فکری چهره های انقلابی و ارزشی دیده نشوند دکتر حداد تلاش می کند چهره های نظام مورد غفلت قرار نگیرد و توجه به این چهره ها به شکل شایسته از ویژگی های دکتر حداد است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی محور دیگر شخصیتی دکتر حدادعادل را توجه ایشان به علم و ادب و دانش خواند و گفت: در این زمینه آنچه در سلوک ایشان و تاریخ زندگیشان مشهود است مورد احترام است.

جلیلی محور سوم شخصیتی حداد را تلاش مجاهدانه وی در احترام به ارزش های کشور، گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب خواند و گفت: این تلاش ها بسیار ارزشمند است. این که فردی سعی کند تمام ظرفیت خود را برای احترام به ارزش های انقلاب به کار گیرد تلاش کمی نیست، نگاه به هر آنچه ارزش و هر چه خلاء است و تلاش برای پر کردن خلاءها تلاشی مهم است.

جلیلی ترجمه قرآن کریم از سوی حدادعادل را ترجمه ای ارزشمند خواند و گفت: وقتی به ترجمه ایشان از قرآن مراجعه کردم انسان، مثل این بود که انسان گمشده خود را پیدا می کند.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان این که حدادعادل در سال های عمر خود فقط به مبانی نظری اکتفا نکرد گفت:حدادعادل در دهه 70 به مجلس وارد شد و با همه توان از گفتمان انقلاب در فضایی که می خواست این گفتمان را کم رنگ کند دفاع کرد که این کار ارزشمند است.

وی افزود: برای ایشان چیزی که اهمیت دارد حضور در این عرصه هاست نه دسته بندی ها، حضور در مجلس چه در کسوت ریاست و چه نمایندگی نمایانگر تلاش مجاهدانه است.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: فراموش نمی کنم دفاعی که ایشان با تمام وجود از اسلامیت و نظام در فتنه 88 کردند.

وی تاکید کرد: حدادعادل در دفاع از ارزش های این ملت و اسلامیت و جمهوریت و نظام دچار محافظه کاری های مقطعی نمی شود. ایشان در فتنه 88 اجازه ندادند عده ای اسلامیت و جمهوریت نظام را زیر سوال ببرند.

وی با تاکید بر این که حدادعادل مبانی نظری را برای عمل و تحقق در جامعه می خواهد گفت: ایشان اگر در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری شرکت می کنند در واقع برای این است که می خواهند مبانی نظری را محقق کنند، فکر می کنم احترام استاد به این عرصه ها بود که ما را دور هم جمع کرد تا به ایشان احترام بگذاریم.

جلیلی ادامه داد: هفته گذشته توفیقی بود که مدت طولانی در منزل مزاحم ایشان شوم. مقام رضایت و شکری که ایشان داشتند برای بنده جالب توجه بود. جناب حداد توانسته در هر عرصه ای که برای ایشان مقدور بوده شکر این نعمت را به جا آورد و تعبیر ایشان این بود که شکر خدا که هر چه که طلب کردم از خدا در منتهی همت خود کامران شدم.

بیانیه اصحاب رسانه و تشکلهای دانشجویی در تقدیر از حداد

علاوه بر مدیران خبرگزاری ها ، روزنامه ها و سایت های اصولگرا ، سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و از چهره های اصلاح طلب نیز در  این مراسم حضور داشت و به همین مناسبت بیانیه ای نیز از سوی تعدادی از رسانه ها صادر شد.

در این بیانیه آمده است:در تاریخ هر ملتی، چهره‌هایی از بطن مردم بر‌ می‌خیزند که پیوسته الهام‌بخش اعتلای ملی خواهند ماند. نام دکتر غلامعلی حداد عادل در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، هماره با دفاع شجاعانه  بی‌چشمداشت، اخلاق‌گرایانه و فداکارانه از انقلاب و نظام اسلامی همراه است.

از سویی نمونه اعلای ولایتمداری است و از دیگر سوی، به عنوان  اندیشمندی نام آشنا در عرصه فلسفه اسلامی، در طرازی متعالی مطرح است و سوابق افتخارآمیز قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تلالویی خاص به سیمای این فرهیخته علمی،‌فرهنگی و سیاسی بخشیده است.

ایفای نقش تاثیرگذار و مدبرانه و اعلام شجاعانه مواضع ارزشمدارانه دکتر حداد عادل در فتنه 88، عرصه‌ای که برخی سیاسیون، دفاع از انقلاب و نظام و ولایت را به صلاح خویش نمی‌دیدند، چنان فضایی از اعتماد ملی در جامعه ایجاد کرد که راه عبور مقتدرانه از فتنه را برای ملت مومن و نظام اسلامی ایران هموارتر نمود.

حضور ایشان در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی و نقش‌آفرینی بعنوان نماینده مردم تهران جلوه‌ای آگاهانه و موثر داشته و مدیریت ایشان بر مجلس هفتم نماد قاطعیت همراه با صمیمیت و آرامش بخشی است.

اما، بیت‌الغزل پویش متعهدانه و عاشقانه دکتر غلامعلی حدادعادل در مقاطع خطیر و مواقع حساس کشور را، می‌توان در جلوه های ناب حضور ایشان در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری جستجوکرد. حضوری که با احساس تکلیف آغاز شد؛ با دفاع جانانه از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در دوران تبلیغات انتخاباتی در برابر سیاه‌نمایی‌ها ادامه پیدا کرد و با انصراف سرافرازانه از کاندیداتوری به نفع گفتمان اصولگرایی پایان یافت.

در جریان مناظره‌ها، آنجا که برخی می‌کوشیدند آن سان بین حق و باطل گام بردارند که به زعم خویش دچار ریزش رای نشوند؛ آقای حدادعادل بی‌پروا، سمت و سوی دفاع از انقلاب و نظام را برگزید.

مشی انقلابی ایشان در همه مقاطع سرنوشت‌ساز، از بین مواضع شجاعانه وی آشکارا رخ نموده و همیشه با صلابت و آرامش در سپهر فرهنگ و سیاست همراه بوده است.

ما اهالی رسانه‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای اصولگرا و تشکل های دانشگاهی کشور باور داریم که می‌توان دکتر حداد عادل را از بانیان بزرگ وحدت اصولگرایان و همگرایی این جریان ناب انقلاب اسلامی در مشی سیاسی، بویژه در دهه اخیر دانست.

با وجود همه کنش‌های جریان‌ساز سیاسی ، ایشان هرگز در مواجهه با مخالفین و منتقدان از  مدار اخلاق و اخلاق‌مداری خارج نشده است.

اینک بر اساس آنچه گذشت، به حق چنین است که مشاور عالی مقام معظم رهبری دکتر غلامعلی حدادعادل سرباز فداکار اسلام و یار و همراه رهبری و خدمتگزار مردم فهیم ایران اسلامی است، که نکوداشت ایشان به هموار شدن این راه خدایی برای پویندگان و آیندگان خواهد انجامید. جامعه رسانه‌ای کشور- تشکل‌های دانشگاهی کشور(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها