آب زاینده‌رود از فردا به روی کشاورزان بسته می‌شود

وزیر نیرو گفت: تامین آب مورد نیاز کشاورزان از زاینده‌رود از فردا متوقف می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۳۲۶

مجید نامجو افزود: با توجه به نیاز مردم چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان به آب شرب باید تامین آب کشاورزی از زاینده‌رود متوقف شود.

وی گفت: این اقدام به منظور تامین آب شرب مورد نیاز مردم در استان‌های مذکور است و به نحوی برنامه‌ریزی شده تا با این اقدام برای کشاورزان ضرر و زیانی ایجاد نشود.

نامجو تصریح کرد: با توجه به این‌که تا زمان اجرای این طرح بیشتر کشاورزان محصولات خود را برداشت کرده‌اند، بنابراین با توقف تامین آب مورد نیاز کشاورزان از زاینده‌رود به طور قطع آنان با مشکلی مواجه نخواهند شد.

نجات باغات اصفهان از خشکسالی

محمدمهدی اسماعیلی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار اصفهان چندی پیش در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: بازگشایی زاینده‌رود سبب شد باغات غرب اصفهان از خشکسالی و خسارات ناشی از آن نجات یابد، زیرا در سال گذشته نزدیک به 1.5 میلیون درخت دچار آسیب شد.

وی تصریح کرد: این موضوع دستاوردهای جدیدی را برای ما نیز به همراه داشت از جمله این‌که با سپرده شدن مدیریت آب در بخش کشاورزی به دست خود کشاورزان، میزان مصرف آب در مقایسه با پیش از آن با کاهش روبه‌رو شد.

اسماعیلی به صدور پروانه حقابه داران اشاره و بیان کرد: این موضوع نیز یک مطالبه طولانی مدت بود که شورای تامین وارد شد و بزودی شاهد صدور پروانه‌های حقابه داران برای اولین بار درکشور در اصفهان خواهیم بود.

وی اهتمام اصلی مدیریت استان را توزیع عادلانه آب بین همه بخش‌های مصرف کننده، در کنار رعایت مصلحت و رضایتمندی مردم بیان کرد و ادامه داد: با وجود این‌که ابتدا تلاش می‌شد در روزهای ابتدایی تیرماه رهاسازی آب متوقف شود، برای به بار نشستن زحمات کشاورزان و به پیشنهاد استان و با تصویب وزیر نیرو، برنامه آب‌دهی به کشاورزان تا دهه سوم تیرماه ادامه یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها