براساس نامه رئیس سازمان سینمایی، بازگشایی خانه سینما به دلیل همکاری نکردن هیات مدیره این مرکز در دولت دهم منتفی اعلام شد

شمقدری:‌ بازگشایی خانه سینما به دولت دهم نمی‌رسد

پس از دستور روز شنبه محمود احمدی‌نژاد به جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی، درخصوص تسریع در بازگشایی خانه سینما، روز گذشته جواد شمقدری طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن اعلام نارضایتی و ناامیدی از وضع موجود، بازگشایی این نهاد صنفی را در دولت دهم منتفی دانست.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۳

به گزارش جام‌جم، پیرو ادامه اختلافات، جواد شمقدری روز گذشته در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد عنوان کرد در راستای دستور اخیر وی نامه‌ای هشت بندی خطاب به هیات مدیره خانه سینما صادر شده اما متاسفانه از سوی طیف خانه سینما این اهتمام و همکاری برای بازگشایی سریع طی همین چند روز مشاهده نمی‌شود.

شمقدری در بخش دیگری از نامه خود به رئیس‌جمهور با اشاره به زمان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما نوشته است: دعوت به برگزاری مجمع عمومی ششم مرداد براساس اساسنامه غیر مصوب سال 87 است و حتی در صورت تصویب اساسنامه تصویبی شورای عالی سینما عملا مراحل بعدی بازگشایی در فرآیندهایی قرار می‌گیرد که تا دو ماه دیگر نیز ساختار قانونی خانه سینما محقق نخواهد شد.

جلسه روز پنجشنبه سیزدهم تیر رئیس‌جمهور با مدیران سازمان سینمایی، هیات‌مدیره خانه سینما و نمایندگان صنوف قانونی نوید حل اختلافات و رفع مشکلات انباشته شده چند وقت اخیر را می‌داد و دستور قاطع احمدی‌نژاد هم مؤید این نکته بود که مسیر بازگشایی مهم‌ترین نهاد صنفی سینمایی کشور هموارتر خواهد شد، اما نامه هشت بندی رئیس سازمان سینمایی خطاب به هیات‌مدیره خانه سینما کشمکش‌ها را وارد مرحله تازه‌ای کرد.

فرهاد توحیدی، رئیس هیات‌مدیره خانه سینما در واکنش به نامه شمقدری اعلام کرد که مفاد و بندهای این متن با تفاهم‌نامه امضا شده در دفتر ریاست جمهوری تناقض دارد. وی اعتقاد دارد در روند بازگشایی خانه سینما از حسن نیت محمود احمدی‌نژاد سوء‌استفاده شده است.

شمقدری در نامه خود خواستار برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده براساس اساسنامه تصویب شده در شورای عالی سینما شد، ولی همین امر اختلافات بعدی را به وجود آورد و نمایندگان خانه سینما اعلام کردند که در مجمع عمومی ششم مرداد اساسنامه هیات هفت نفره را برای تصویب ارائه خواهند کرد.

پیشتر نمایندگان خانه سینما در صحبت‌های خود بربی‌میلی شمقدری در بازگشایی خانه سینما تاکید کرده بودند. آن‌طور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد بازگشایی خانه سینما در دولت دهم امری بعید خواهد بود و به نظر می‌رسد که باید چشم‌انتظار دولت بعدی و رویکرد آنها به‌این مساله ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها