وزیر کشور گفت: دولت برای بیمه پایه و بستری معتادان 22.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.
کد خبر: ۵۷۷۶۹۷
اختصاص 22.5 میلیارد تومان برای بیمه و بستری معتادان

به گزارش مهر، مصطفی محمدنجار روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز درمانی ماده 16 اخوان در شهرستان ملارد اظهار داشت: دولت نهم و دهم در حوزه عمران و توسعه اقدامات زیادی را انجام داده است، امروز نیز در حوزه آسیبها کارهای بسیاری انجام شده است، در حوزه مبارزه با مواد مخدر جا دارد امسال بسیار تلاش کنیم.

وی با انتقاد از برخی سیاهنمایی ها گفت: نباید در حوزه مبارزه با مواد مخدر سیاه نمایی کرد؛ چراکه نباید ناامیدی را در جامعه دامن زد و همه باید امید را در میان جوانان ترویج کنند. سیاه نمایی سلاح شیطان است درحالی که جامعه ما امروز در همه عرصه ها در حال پیشرفت است.

وزیر کشور با بیان اینکه توانستیم در این سالها نگاه به معتادان را تغییر دهیم، تاکید کرد: در این چند سال به معتاد دیگر به چشم یک مجرم نگاه نمی شود و مردم این قشر را مریض می دانند.

محمدنجار با بیان اینکه نباید بترسیم که اسم معتاد را بعنوان مریض بیاوریم، افزود: برای مبارزه با مواد مخدر برنامه جامعی داریم و در حوزه مقابله نیز در کنار کانون تولید مواد مخدر قرار داریم بیش از 500 تن سال گذشته مواد مخدر در کشور کشف شد که 30 درصد کشفیات دنیا را شامل می شود

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش پیشگیری کار در حوزه مدارس، خانواده ها و جامعه آغاز شده است و باید کارهای زیادی در حوزه آگاه سازی انجام دهیم. اگر به صورت منطقی و باجسارت به سمت اعتیاد نرویم، موضوع به درستی رفع نمی شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مرکز درمانی اخوان باید به عنوان پایلوت درمانی، بازتوانی و توانمندسازی در کشور و دنیا معرفی شود، ادامه داد: این مرکز بسیار مجهز و مدرن است. در سالهای اخیر نگاه به معتاد در کشور عوض شده است و تصویب قانون جدید برای برخورد با مخدرهای صنعتی و روان گردان ها اقدامی بازدارنده بود.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه توسط دولت برای کاهش تعداد زندانیان براساس ماده 42 خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 17 مرکز درمانی ماده 16 کشور فعال شده است اگرچه از سال 90 تاکنون، 7 مرکز افتتاح شده است

محمدنجار خواستار ایجاد شغل برای معتادان شد  و گفت: باید به معتاد شغل داد، نه اینکه به او نگاه حاد و شدید داشت نخبگان و علما نیز باید به موضوع اعتیاد بپردازند. اگر امروز یک معتاد در یک خانواده باشد آن خانواده درگیر می شود. اصرارمان فعال سازی ماده 15 است و معتادان به صورت اختیاری برای درمان بیایند.

وی ادامه داد: در حوزه درمان در سال 91، 5 هزار و 233 مرکز درمانی معتادانن در کشور فعال بود که 750 هزار معتاد برای درمان به آن مراجعه کرده اند در شهر تهران نیز سال گذشته 19 هزار معتاد تحت درمان قرار گرفتند.

وزیر کشور با اعلام اینکه در گذشته درمان در کمپ های ترک اعتیاد سگ درمانی و کتک درمانی بود، افزود: 409 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز شناسایی و پلمپ شده و 267 مرکز نیز مجوزهای لازم را دریافت کردند می توان به جرات گفت 76 درصد مراکز ترک اعتیاد تعیین و تکلیف شده اند.

محمدنجار با بیان اینکه 24 هزار معتاد گواهی دوره های فنی و حرفه ای دریافت کرده اند، ادامه داد: علاوه بر اینکه 650 معتاد بهبود یافته مسکن مهر دریافت کرده اند دولت 22.5 میلیارد تومان برای تامین بیمه پایه و بستری معتادان اختصاص داده است.

وی از اشتغال 25 هزار معتاد بهبود یافته خبر داد و گفت: توسعه مراکز درمان اقامتی بانوان ابلاغ فعالیت کمیته زنان و خانواده نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها