هزینه کرد در غذاخوری‌ها‌ ۲۲درصد بیشتر از هزینه‌های متوسط شهری است

در فراغ فراغت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که مسائل قرآنی باید در رفتار و کردار تک تک انسانها تجلی پیدا کند تا آثار انس با کتاب آسمانی در زندگی همگان پدیدار شود.
کد خبر: ۵۷۶۸۸۷
مسائل قرآنی باید در رفتار و کردار انسان تجلی پیدا کند

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی روز شنبه در پنجمین همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی کشور که در مصلای امام خمینی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: برای داشتن و ارائه یک نظام الگوی جهانی راهی جز انس و الفت با قرآن وجود ندارد.

به گفته وی، همچنین باید در مسائل قرآنی تدبیر کرد و عمل به قرآن را به افراد جامعه آموخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای تربیت قرآنی باید از دوران کودکی و نوجوانی نهایت بهره را برد، اظهارداشت: اگر فرزندان ما از دوران کودکی با قرآن آشنا شوند زندگی آنها تغییر و تحولات مفیدی را به دنبال خواهد داشت از این رو نباید این سرمایه‌گذاری را در این دوران درخشان دست کم گرفت و از کنار آن گذشت.

حسینی افزود: جهان امروز بر روی قشرهای کودک و نوجوان تمرکز زیادی دارد و می‌خواهد افکار خود را به کودکان و نوجوانان غالب کند، ولی ما با شناسایی مسائل قرآنی می‌توانیم جلوی آنها مقاومت کرده و معارف و آموزه های قرآنی را به فرزندان از بدو کودکی آموزش دهیم.

وزیر ارشاد به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام فراغت تابستانی کودکان و نوجوانان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: می‌توان در این ایام مسائل قرآنی، حفظ، تفسیر و بهره‌گیری از کتاب آسمانی در زندگی را به این قشر آموخت.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهتر است در مسائل قرآنی بر روی حفظ موضوعی هم کار شود، اظهارداشت: اگر جوانان و نوجوانان ما مسائل روز خود را از طریق قرآن یاد بگیرند این مهم در زندگی آنها تاثیر زیادی می‌گذارد و این به نفع تربیت جامعه است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم از مسائلی همچون امامت، ولایت و مهدویت سخن بگوییم بهترین راه آن استفاده از مفاهیم قرآنی است.

به گفته وزیر ارشاد، اگر جوانان ما مسائل قرآنی را به درستی بفهمند دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌توانند روی آنها تاثیر منفی بگذارند پس باید اعتقادات جوانان را محکم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: تواضع، فروتنی، صداقت و امثال این‌ها فقط در کتاب‌ها نیست، بلکه جوانان و نوجوانان ما باید به طور عملی رفتار و سلوک قرآنی را در شخصیت‌ها مشاهده کنند.

حسینی اظهارداشت: اگر می‌خواهیم از اخلاق سخن بگوییم چرا به قرآن مراجعه نکنیم، چرا رسانه‌های ما به مسائل قرآنی کم‌توجهی می‌کنند.

وزیر ارشاد یادآور شد: در دولت نهم و دهم فعالیت‌های قرآنی زیادی صورت گرفته است ولی کافی نبود از این رو باید فکر فرهنگی و قرآنی بر تمام وزرا و ادارات حاکم باشد. اگر فرهنگ قرآنی حاکم شود خیلی از ناهنجاری‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حل می‌شود.

پنجمین همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی کشور روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری در مصلای امام خمینی برگزار شد.

newsQrCode
برچسب ها: قرآن فراغت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها