آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد

دولت فراجناحی نوید دهنده بهبود اوضاع کشور

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور نوید دهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
کد خبر: ۵۷۶۴۹۹
دولت فراجناحی نوید دهنده بهبود اوضاع کشور

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت ‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی دیشب در دومین روز سفر به مشهد مقدس در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان‌رضوی با اشاره به موقعیت خوب استان خراسان رضوی در رونق اقتصادی کشور افزود : امیدواریم در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، شاهد شکوفایی مجدد صنعت در این استان مستعد باشیم.

وی به مشکلات بخش تولید و صنعت در کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: دولت جدید در سایه همکاری و همراهی صنعت‌گران و مدیران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند به‌تدریج بر مشکلات فائق آید و تولید و صنعت در مسیر صحیح و درستی قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : شور و امیدی که پس از انتخابات در مردم ایجاد شده است، سرمایه بزرگی برای شروع دوره جدید و همدلی و انسجام ملی در کشور است و اکنون باید در فضای سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر، دولت اعتدال، کار و سازندگی تشکیل شود و با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحریم‌های ظالمانه به کشور و جلوگیری از این روند، اوضاع اقتصادی داخل نیز سر و سامان گیرد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سخت‌تر از امروز را با تبدیل و تلاش پشت سر گذاشت،گفت:اگر در آن زمان توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل به اثبات برسانیم و دولت عراق را به جهانیان متجاوز اعلام کنیم و شرایط را به تدریج سر و سامان دهیم، امروز نیز به دلیل برخورداری از شرایط بهتر زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانیم به مشکلات، ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آئیم.

وی با اشاره به تحقیقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و دوره اخیر گفت:‌این تحقیقات حاکی از ارتقای شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید در بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی است.

هاشمی افزود:این مقایسه نشان می‌دهد که در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با سایر قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

آیت‌ا‌لله هاشمی‌رفسنجانی با مهم خواندن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور گفت: بخش خصوصی این توانایی را دارد که مشکلات خود را حل کند.

وی با اشاره به حماسه سیاسی که مردم سراسر کشور خلق کردند و آرامشی که بعد از آن کشور را فرا گرفته است ، گفت: به حق، مردم خود صحنه را آفریدند و با تصمیم مناسب حماسه سیاسی را خلق کردند و آقای روحانی نیز به حق صلاحیت لازم برای این انتخاب را دارد.

وی افزود: امیدواریم وی با استفاده از نیروهای خبره و مناسب، کابینه کاری خوبی را شکل دهد.

در این دیدار، آقایان حسینی، رئیس خانه صنعت و معدن استان، هاشمیان از مدیران موفق صنعت استان خراسان رضوی، حمیدی، رئیس انجمن صنایع استان خراسان رضوی، شرکا، دبیرکل خانه صنعت و تجارت به بیان ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان خراسان‌رضوی پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
۰
۰
با عرض سلام جناب آقای هاشمی اگرمی دانستیم كه تشكیل یك دولت فراجناحی نوید دهنده بهبود اوضاع كشور است حتما در سال 1384 به شما رای می دادیم.ولی عملا یك دولتی كه ظاهرا فراجنایی نبوده چند برابر دولت های شما و اصلاحات و خاندان سلطنتی كار كرده است. مملكت داری با شعار نمی شود عمل خالص و صدیق می خواهد دست بریده از بیت المال می خواهد دوری از اشرافی گری می خواهد دوری از هزار فامیلی می خواهد و هزاران دوری دیگر به جز دوری از اسلام،انقلاب، ولایت فقیه،و دوری از مردم.

نیازمندی ها