آب زاینده‌رود کشاورزان اصفهانی را راضی نکرد

زاینده‌رود به آخرین لحظات و روزهای جاری شدنش در اصفهان نزدیک می‌شود و به نظر می‌رسد که باز شدن این میزان آب نتوانسته کمکی به کشاورزان اصفهانی بویژه در شرق شهرستان اصفهان ‌کند.
کد خبر: ۵۷۶۰۲۶

رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان در این باره به ایسنا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با میزان آب تخصیص یافته، وضع کشت گندم، صیفی و سبزی در اصفهان مناسب نبوده است.

اسفندیار امینی به وعده‌های داده شده به کشاورزان اصفهانی اشاره کرد و افزود: مسئولان به هیچ یک از وعده‌هایی که اواخر سال گذشته و ابتدای امسال به کشاورزان اصفهانی دادند، عمل نکردند.وی درباره میزان زمین‌های کشت شده در شرق اصفهان اظهار کرد: در شرق اصفهان، تنها 20 تا 25 درصد زمین‌هایی که از رودخانه آبیاری شده‌ به زیرکشت رفته است.

مدیر عامل کانون خبرگان کشاورزی استان با بیان این که درخواست افزایش زمان باز بودن زاینده‌رود مطرح شده است، گفت: اگر هدف از بازشدن زاینده‌رود کمک به کشاورزان است، باید موعد کشت آنها و به ثمر رسیدن محصولات کشت شده به پایان برسد تا سودی نصیب آنها شود، در غیر این صورت نه تنها آب به هدر رفته، بلکه هزینه‌ای به کشاورز تحمیل شده است.

امینی افزود: از زمان بازگشایی آب 25 روز طول می‌کشد تا زمین به زیرکشت برود و به این ترتیب زمینی که در آخرین روزها به زیرکشت رفته، آب کافی برای به بار نشستن محصولش دریافت نمی‌کند، زیرا زمان مطلوب برای به ثمر نشستن محصول، 105 روز است، اما زمینی که در روزهای آخر فرصت 25 روزه به زیرکشت رفته، فقط 80 روز آب دریافت کرده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان با بیان این که درخواست جهاد کشاورزی اصفهان، باز بودن زاینده‌رود تا نوزدهم مرداد ماه است، گفت: تا این لحظه هیچ جلسه‌ای با نمایندگان کشاورزان برگزار نشده و از زمان دقیق بستن زاینده‌رود اطلاعی در دست نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها