گزارش

آبشار مارگون امکانات ندارد

آبشار مارگون در فارس در حالی سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است که با کمترین امکانات از مهمانان خود پذیرایی و گاهی موجب رنجش و نارضایتی آنها می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۰۲۳

مسئولان، نبود تخصیص اعتبار را مهم‌ترین عامل کمبود امکانات و خدمات‌رسانی در این منطقه تفریحی عنوان می‌کنند.

آبشار مارگون به ارتفاع ۷۰ متر و عرض یکصد متر در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرستان سپیدان به یاسوج و در ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار گرفته که حاصل رودخانه کمهر و حوضه آبخیز آن است.

معاون فرماندار شهرستان سپیدان به مهر گفت:.سالانه گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور از این آبشار دیدن می‌کنند، به گونه‌ای که در ایام نوروز بیش از 30 هزار خودرو به صورت روزانه در این منطقه تردد داشت. عظیم تجلی با بیان این‌که می‌توان از این ظرفیت مناسب در جذب گردشگر استفاده کرد، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات گردشگران این منطقه با مشکلاتی رو‌به‌رو هستند. به‌عنوان مثال برای رسیدن به این آبشار مجبورند ساعت‌ها در ترافیک بمانند.

وی با اشاره به این‌که نمی‌توان بیش از این برای منطقه امکانات فراهم کرد، افزود: در چند سال اخیر میراث فرهنگی و محیط‌زیست اقدامات زیادی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات گردشگران فراهم کرده است، اما این امکانات جوابگوی این حجم گردشگر نیست.

او یکی از مشکلات این منطقه را سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: گردشگران برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی با مشکلاتی روبه‌رو هستند و با وجود فراهم شدن تعدادی سرویس بهداشتی بازهم جوابگوی نیاز آنها نیست.

معاون فرماندار سپیدان یکی دیگر از مشکلات را جاده دسترسی به آبشار دانست و تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه مارگون نمی‌توان جاده را عریض کرد، به همین دلیل مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: طرح مربوط به آبشار مارگون تهیه شده است، اما میراث فرهنگی و محیط زیست در این باره هنوز به اجماع نرسیده است.نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: در سال‌های گذشته یکسری اقدامات برای فراهم کردن زیرساخت‌ها انجام شده، اما این میزان جوابگوی این حجم گردشگر نیست.

عنایت‌الله هاشمی افزود: البته شرکت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در آبشار مارگون اعلام آمادگی کرده‌اند، اما این شرکت‌ها هر کدام پس از بازدید از منطقه پشیمان شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها