«غلامرضا آقازاده» رییس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران به دقیقه ۹۰ رسیده است و برای حل و فصل آن باید با غربی ها وارد مذاکرات جدی شویم چون اکنون موضوع اصلی بحث اعتماد سازی است.
کد خبر: ۵۷۵۸۹۷
موضوع هسته ای به دقیقه ۹۰ رسیده است

وی خاطرنشان کرد: تقریبا همه مسیرها طی شده است و اکنون در دقیقه ۹۰ هر که نفس بیشتری داشته باشد، برنده است.

رییس اسبق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: از این رو نباید آقای «حسن روحانی» رییس جمهوری منتخب را در تنگنا قرار دهیم تا به طور فوری موضوع هسته ای را حل و فصل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما و غربی ها باید اعتماد یکدیگر را فراهم کنیم زیرا این موضوع دو سویه است.

آقازاده تاکید کرد که توسعه و گسترش تحریم ها کارآیی ندارد و غربی ها هر کاری که توانستند انجام داده اند.

وی اظهارداشت: آنها متوجه شده اند که باید به راهکارهای عملی برسند و زمان آن رسیده است که به جای تهدید به راهکارهای تفاهمی و عملی فکر کنند، چرا که از این راهکارها قطعا دارای جواب مثبت می گیرند.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی در عین حال به مناظره های انتخاباتی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این جفا است که فکر کنیم که رهبری نمی خواهند موضوع هسته ای حل شود، بلکه مقاطعی بوده است که مسوولان خوب عمل نکرده اند.

آقازاده یادآور شد: در سال ۸۷ نشانه هایی بود که موضوع هسته ای می توانست به نتیجه منجر شود و رهبر معظم انقلاب نیز جلسه ای تشکیل دادند که در آن جلسه حضور داشتم و بحث های زیادی در آن مطرح شد و معظم له تصمیم گرفتند دنبال قضیه برویم اما بعضی مسوولان نظر موافقی در این زمینه نداشتند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها