عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح یکشنبه

تغییر شرایط رأی اعتماد در این شرایط !

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح سه شنبه

نجومی‌های دو میلیارد تومانی

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون؛ تمجید جهانی از والیبال ایران، ویژگی‌های تیم اقتصادی کابینه جدید، نجومی‌های دو میلیارد تومانی، حذف بی‌سروصدای ارز مرجع و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۷۵۸۰۳
نجومی‌های دو میلیارد تومانی

سیاست روز: نجومی‌های دو میلیارد تومانی

اگر تا پیش از این ستاره های میلیاردی انگشت شمار بودند و همه از شنیدن مبلغ قرارداد آنها انگشت به دهان می شدند، حالا نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر پر از ارقام میلیاردی است اما اتفاق نگران کننده تعداد قراردادهای میلیاردی نیست، نگرانی از آن است که کف قرارداد بازیکنان لیگ برتر بالا رفته است.

این روزها دیگر کسی با ۴۰۰ میلیون تومان که زمانی سقف قراربوداد بود، قراردادی را امضا نمی کند. نگران کننده تر آن است که بدانید انگار در فدراسیون فوتبال هم دیگر کسی دنبال مقابله با این موضوع نیست.

به عنوان نمونه آرش افشین که زمزمه‌های حضورش در استقلال و پرسپولیس به گوش می‌رسید و حتی سخنانی ‌درباره حضورش در لیگ فرانسه و باشگاه لیون مطرح شده بود، سرانجام با قراردادی یک ساله به سپاهان پیوست تا فصل آینده در این تیم توپ بزند.

برخی رسانه ها خبر دادند مبلغ قرارداد افشین با سپاهان،‌ نزدیک دو میلیارد تومان است و جالب این که شنیده شد ۵۰ درصد مبلغ قرارداد به این بازیکن پرداخت شده است!

فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران برای کسانی که زیاد با فوتبال سر و کار ندارند، جالب و هیجان برانگیز است.

معلوم نیست، مسئولین چگونه اجازه می‌دهند این رقم‌های سرسام‌آور رد و بدل شود‌؟ چرا هیچ نظارتی در کار نیست‌؟ چرا بازیکن صد میلیونی، یک میلیاردی و سپس دو میلیاردی شد؟ سقف قراردادها کجا رفت؟این نکته ‌جالب که بدانیم ‌بازیکنانی که رقم بالا دریافت می‌کنند، از پرداخت رقم واقعی مالیات هم فراری هستند، چون برای پرداخت مالیات قرارداد صوری ارائه می‌دهند، به دلیل این که قرارداد سفید امضا می‌کنند.

بنا بر این گزارش، این روزها همچون زمان‌های مشابه چند فصل گذشته، سخن از قیمت‌های نجومی بازیکنان فوتبال است البته به عبارتی بهتر، باید بگوییم که قیمت بازیکنان بر خلاف کیفیتشان مانند کالا افزایش یافته است؛ جالب این که مدیران برخی باشگاه‌ها در بالا رفتن نرخ بازیکنان بالاترین نقش را دارند.

ناگفته نماند که این ارقام‌ در این مطلب از شنیده‌های ما در این آشفته بازار است و هرچند ‌منابع خبردهنده تقریبا موثق هستند، ‌به هر حال وقتی پای مسائل مالی به میان میان می‌آید، بازار تکذیب داغ است.

وقتی بنا به گفته ‌مسئول‌ یکی از تیم‌های بزرگ، یکی از تیم‌های صنعتی جهت انتقال بازیکنی، هشتصد میلیون تومان برای رضایت‌نامه بازیکن به باشگاه مربوطه می‌دهد و حداقل همین مبلغ را به خود بازیکن معمولی داده است، خودتان حدس بزنید که این باشگاه با چند میلیارد وارد بازار! شده است.

در این باره باید گفت، در حالی که در شرایط اقتصادی نامناسبی هستیم، معلوم نیست این پول‌ها از چه منابعی تأمین می‌شود؟!در حالی که بیشتر باشگاه‌های بزرگ و مردمی و بازیکن ساز مانند ملوان، فجرسپاسی، صبا، داماش و ... برای پرداخت کمترین دستمزد بازیکنان خود عاجزند، برخی باشگاه‌ها با پرداخت‌های کلان در بازار نقل و انتقالات جولان می‌دهند و بازیکنان شاخص تیم‌های یادشده را به تیم خود می‌برند، تا باشگاه‌های بازیکن‌ساز در نبردی نابرابر تنها برای بقا در لیگ به میدان بروند.

‌بنا بر شنیده‌های ما، باشگاه‌های صنعتی نیمی از مبلغ قرارداد بازیکنان را هم نقدی پرداخت می‌کنند! البته برای خالی نبودن عریضه با افتخار ‌می‌‌گویند که قرارداد سفید امضا کردیم‌!

باید گفت، ‌در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال حماسه اقتصادی خوانده‌‌اند، این ولخرجی‌ها واقعا جای تأسف دارد.

هم‌اکنون می‌پرسیم، چندین بازیکن معمولی با پیشنهاد میلیاردی مواجه هستند؟ باور می‌کنید یکی از باشگاه‌ها به رحمتی پیشنهاد شش میلیاردی برای سه سال داده است؟!

‌در این آشفته بازار، سایر باشگاه‌ها که از بودجه‌های صنعتی بهره نمی‌برند، مسلما مظلوم واقع می‌شوند و بناچار‌ بازیکنان شاخص خود را از دست می‌دهند.

معلوم نیست در فوتبالی که در چند سال اخیر، هیچ افتخاری در هیچ رده ای برایمان نداشته‌ و بنا به گفته بیشتر کارشناسان، لیگ در فصل پیش سطح کیفی پایینی داشت، چگونه مسئولین اجازه می‌دهند، این رقم‌های سرسام آور رد و بدل شود؟ چرا هیچ نظارتی در کار نیست؟

‌حال خودتان حدس بزنید، چرا انصاری فر که توسط علی دایی کشف شد، برای تیمی که دایی سرمربی آن است برای بستن قرارداد طفره می‌رود و چرا جباری ،نکونام و آندو با استقلال هنوز به توافق نرسیدند؟

بی‌تردیدشرایط مالی باشگاه‌ها در شیوه عملکرد مدیرانشان نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار ایفا می‌کند. بالطبع در این مقوله، جنگ بین دارا و ندار، ابزار بسیار مناسب‌تری در اختیار مجموعه‌های متمول قرار می‌دهد و اعتراضات مطرح شده در فصل نقل و انتقالات از بابت ریخت و پاش برخی تیم‌های دولتی و صرف هزینه‌های زیاد صنعتی‌ها هنگام یارگیری هم در همین راستا انجام می‌گیرد.

عجیب تر از اتفاقاتی که در نقل و انتقال ستاره ها می افتد، ارقامی است که بازیکنان معمولی لیگ برتر می خواهند. بازیکنانی که شاید تنها برای پر کردن لیست جابجا می شوند و بیشتر فصل را روی نیمکت تیم می نشینند.

بازیکنان فیکس لیگ برتری کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان نمی گیرند، رقمی که الان کف بازار نقل و انتقالات به حساب می آید و دو سال پیش دو برابر سقف ۳۰۰ میلیون تومانی لیگ برتر بود.

به هر حال فصل نقل و انتقالات با تمام جذابیت‌هایش، با تمام خبرهایش که یکی تایید می‌شود و یک تکذیب، در حال گذر است و در این میان بازیکنان و مربیانی سود می‌کنند که با بازار گرمی رقم های درشتی را به جیب می‌زنند؛ رقم‌هایی میلیاردی که از جیب مردم و بیت‌المال به این بازیکنان داده می‌شود اما نه برای پیشرفت فوتبال بلکه تنها برای تمدید حضور مدیران در باشگاه‌ها و راضی کردن مدیران بالا دستی.

جام جم

گردهمایی سران کشورهای صادرکننده گاز در مسکو
انتقادهای بین‌المللی از برنامه شنود آمریکا
تمجید جهانی از والیبال ایران
ویژگی‌های تیم اقتصادی کابینه جدید

کیهان

روز تمرد در مصر خونین شد 16 کشته ، 713 مجروح
پخش برنامه شبکه های ایرانی از ماهواره های غربی قطع شد
محکومان فتنه 88 صلاحیت حضور در دولت آینده را دارند
پیشنهادهای ایران به کشورهای صادرکننده گاز

رسالت

چهار پیشنهاد احمدی نژاد به کشورهای صادرکننده گاز
حضور 17 میلیونی موافقان و مخالفان مرسی در خیابان‌ها
نخستین شبیه‌ساز کامل متحرک هواپیمای ایران 140 به بهره‌برداری رسید
حکم پرونده قضات کهریزک صادر شد

سیاست روز

مصر در انتظار سه‌شنبه سرنوشت‌ساز
رونمایی از نخستین شبیه‌ساز کامل متحرک هواپیمای ایران ۱۴۰
چهار پیشنهاد ایران به صادرکنندگان گاز
نجومی‌های دو میلیارد تومانی

تهران امروز

صدور احکام متهمان کهریزک
موج جدید اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران
قطع کامل شبکه‌های ماهواره‌ای ایرانی
حذف بی‌سروصدای ارز مرجع

جمهوری اسلامی

مهلت مخالفان به مرسی برای استعفا تا امشب
اعتراف وزیر بهداشت: مردم از نظام سلامت راضی نیستند
بن لادن سوریه کشته شد
افشای جاسوسی آمریکا از 38 سفارتخانه خارجی در واشنگتن

ابتکار

توضیحات قوه قضائیه درباره احضار احمدی نژاد به دادگاه
ناگفته‌های نشست سه «آیت الله»
بازگشت کوپن از پایان تابستان
مرسی تا عصر امروز فرصت دارد!

آفرینش

تغییرات برگزاری آزمون فوق تخصصی پزشکی
در تعامل سازنده و معقول با جناح‌ها به اولویت‌بندی فرهنگی و عمرانی بپردازید
رئیس جمهوری منتخب:ارتباط خوبی بین دولت من و رسانه ها وجود خواهد داشت
شایسته نیست خریداران انرژی بیش از صاحبان اصلی آن سود ببرند

خراسان

ضرب‌الاجل 48ساعته ارتش مصر به دولت و مخالفان
فدراسیون بین‌المللی: ایران پدیده لیگ جهانی والیبال است
دولت روحانی ، انتظارات آسمانی
مذاکرات احمدی نژاد در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز

مردم سالاری

انتقاد محمد یزدی از رفتار انتخاباتی مصباح یزدی:جامعه مدرسین تا مرز تجزیه پیش رفت
امید به رئیس‌جمهوری که در فیلمش شجریان خوانده است
وکالت 10 میلیاردی در پرونده اختلاس سه هزارمیلیاردی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:همه برای ارتقای جایگاه ایران تلاش کنند

دنیای اقتصاد

احمدی‌نژاد در مسکو
تغییر نظام قیمت گذاری دلار
روز سرنوشت در کشور مصر
کلید موفقیت دولت آینده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها